suzuki swift sedan. 1.6 16v monowtrysk problem
-
Witam , potrzebuje pomocy przy ustawieniu śruby regulacyjnej w podstawie wtrysku.po przeciwnej stronie potencjometra są dwa wężyki podciśnienia które wchodzą do podstawy wtrysku ,
między nimi jest otwór zaślepiony gumką w którym znajduje sie ta śrubka regulacyjna ,u mnie jest to źle ustawione ,poprzedni właściciel miał problem z silnikiem i kręcił wszystkim co sie da .
Ja próbuje jakoś trafić we właściwe położenie ale zawsze kończy sie to albo zamulonym silnikiem albo wysokim spalaniem .
Cała trudność polega na tym żeby znać dokładną ilość obrotów jaką trzeba wykręcić tą śrubkę, nie da sie tego ustawić metodą prób i błedów ,ponieważ przy każdym kręceniu tą śrubką komputer próbuje wyrównać parametry mieszanki innymi podzespołami , proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu -
powiem kolego tak. jutro postaram się Ci zmierzyć suwmiarką jak głęboko mam wkręconą śrubkę (wykręcał nie będę bo mi się coś zchrzani). tobie jednak proponuje wcześniej ustawić sobie TPS-a wcześniej i podejrzewam że było kręcone także śrubą zderzakową położenia przepustnicy. najlepiej jest wrócić do serii. tez Ci jutro zmierzę jak głęboko jest wkręcona. dziś już nie mam sił wychodzić bo zimno jest
-
nawet nie wiesz jak mi pomożesz kolego , wielkie dzięki , a tps łopatologicznie potrafisz wyjaśnić jak ustawić?
Mam instrukcje ale po angielsku;( -
-
Dzięki , no właśnie wczoraj mnie olśniło jak spojrzałem na stronke ;)Juz to wcześniej czytałem i zapomniałem o tym ,dzisiaj biore sie do ustawiania wszystkiego czekam na parametry od ciebie z autka .
-
Jadę do mojej jaskini "warsztatu", pokręcić nieco tps-em ,dasz rade dzisiaj sprawdzić te wymiary przy silniku ?none7.
No więc tak,przebadałem nieco tego tps-a i niestety stwierdzam awarie , miedzy stykami A-D nie występuje opór nic sie nie dzieje kręcąc przepustnicą ,
Pomiary_
A-D brak wskazań
A-B przy zamkniętej przepustnicy 15 ohm. Ze szczelinomierzem 0.90mm-nieskończoność, aż do pełnego otwarcia przepustnicy nic sie nie dzieje .
A-C przy zamkniętej przepustnicy 814ohm, aż do 1950ohm przy połowie otwarcia przepustnicy i do końca brak wskazań.Więc chyba nie obejdzie sie bez wymiany .Zrobiłem filmik dla chętnych prześle link.
-
srubka regulacji wkręcona jest u mnie na 13.1 mm od krawędzi do łba śrubki.
niestety śruby przepustnicy nie dalem rady zmierzyc suwmiarką, ale wynosi ok 3.5~4 mm (tyle wystaje)
-
Dzieki za to kolego , zobacz wcześniejszy mój post ,opisałem wskazania tps-a
-
Cytat:
tak,przebadałem nieco tego tps-a i niestety stwierdzam awarie , miedzy stykami A-D nie występuje opór nic sie nie dzieje kręcąc przepustnicą ,
Pomiary_A-D brak wskazań
A-B przy
zamkniętej przepustnicy 15 ohm. Ze szczelinomierzem 0.90mm-nieskończoność, aż do
pełnego otwarcia przepustnicy nic sie nie dzieje .
A-C przy zamkniętej
przepustnicy 814ohm, aż do 1950ohm przy połowie otwarcia przepustnicy i do końca
brak wskazań.jesteś pewien ze tam gdzie jest brak wskazań to po prostu nie miałeś za niski zakres miernika ?
mnie tylko to A-D niepokoi. reszta do przyjęcia.
najpierw ustaw tak, aby po włożeniu szczelinomierza 0.3 pomiędzy AB było przejście, a dla 0.9 przejscia nie było. najlepiej zrobic to miernikiem na ustawieniu sprawdzania diod (bo bipczy) a potem jeszcze raz pomierzyć
-
na wszystkie pomiary miałem ustawiony miernik na 2000 ohm, ja zauważyłem też błąd przy stykach A-C przy przepustnicy całkowicie otwartej nie mam wskazań ,a powinno być 3170-6600 Ohm.
-
no ale jak na 2kOhm miałeś miernik to jak miało Ci powyżej 1999 pokazać ?
-
No w sumie tak , mój błąd ;]Poleciałem szybko ustawić tą śrubę i troche sie przeraziłem bo maksymalnie wkrecona śruba jest zagłębiona na 12mm do górnej krawędzi śruby, ale pewnie jak mierzyłeś u siebie to końcówka suwmiarki wpadła ci w otwór na śrubokręt , i do tego miejsca jest 14mm , więc wykręciłem nieco na 13mm i powinno być ok
-
nie nie ja mierzyłem do najwyższego punktu wiec w krzyżak nie wpadło mi
jak chcesz to jutro użyję drugiej suwmiarki i zmierzę ponownie dla pewności.
ale mimo wszystko prawie do konca widac musi być wkręcona.
ale ta sruba wg mnie nie odpowiada za muła auta. ustaw porządnie TPS-a i zresetuj komputer. sprawdz czy nie masz nieszczelności w dolocie
-
a i jeszcze jedno ? 2 węzyki masz w podstawę ? jeden nad drugim ? u mnie w podstawę górny króciec mam zaślepiony a podciśnienie tylko w dolny idzie.
-
tak mam 2 wężyki jeden nad drugim po prawej stronie tej śrubki . a co do tej śrubki ,to jest na prawdę spora różnica w pracy silnika , im więcej wykręcona tym zwiększa sie efekt "turbo dziury" tzn. jedziesz sobie na 3 biegu 2 tysiące obrotów wciskasz w podłoge gaz i nic sie przez chwile nie dzieje wręcz sie dusi i za chwile odlatuje aż do czerwonego
-
gdzie idzie Ci górny wężyk ? bo dolny idzie do zaworka a z zaworka idzie do obudowy filtra powietrza. a ten górny ... hmmm nie mam pomysłu.
swift ciągnie dopiero od 3 tysi tak naprawdę. ja moim 1.6 zadko schodzę poniżej 2700-2800 ale to tez ze względów LPG zeby sobie zasysalo ale nie było za ubogo
-
Te wężyki idą do obudowy filtra , z tym że ten dolny po drodze ma kostkę przykręconą do bloku silnika i wtyczke z kabelkami , podobnie ten na górze też po drodze ma kostke z wtyczką i kabelkami ,chodzi o tą brązową kostke przy tabliczce znamionowej na grodziu.
-
Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi , z uszczelki kolektora ssącego kapie płyn chłodniczy zaraz przy pompie płynu , czy może to być uszczelka pod głowicą padnięta ?
-
klimę masz ?
-
nie ma klimy , a szkoda