Schematy elektryki Baleno 1.6 i Swift 1.3
-
Fot nikt nie robi, ale jak już wszystko będzie si, to ładnie "obfocę" i pokażę.
Na razie podobno blok został włożony, bez żadnych flansz, bez przeróbek, pasuje w oryginalne mocowania i do skrzyni.
Podobno, ja tego jeszcze nie widziałem, ale niedługo zobaczę to na pewno napiszę. -
coś więcej wiadomo? bo bardzo ciekawi mnie to bezproblemowe spasowanie bloku 1.6 i skrzyni 1.3
się niecierpliwię strasznie;)
-
ale cisza:/
-
Bo pewno nie pasuje jednak...
Skoro ktos tam kmini zeby sprzedawac zestawy do zalozenia skrzyn 1.6 do gti to chyba nie bylby to dobry pomysl gdyby pasowalo.
Ale moze jakos cos tam wcale nie ma duzo robotyale cisza:/
-
Podono jest to do zrobienia przez wymiane całego dzwonu mowa oskrzyniach 4x4.. bo reszta bebechów niby ma pasować... ale jak pisałem wcześniej --"podobno"
-
No ale jak wszystko inne ma pasowac, to tylko skladasz z dwoch jedna i jest spokoj
-
W teorii niby wszystko cacy .. ale chyba wiercenia na łożyska wyjść półosi napędowych frezuje sie na skręconych połówkach ... i potem jak sie zmienia połówki to różnie może z tym być... co nie zmienia faktu że ponoć sie da Gdybym posiadał takie dwie skrzynie na rozwałke to dla samej wiedzy bym sie dopuścił takiej operacji:)
Swapowanie ruszyłoby strasznie z kopyta wtedy -
Dawno nie pisałem, bo swap miał zimową przerwę, teraz już jest lepiej. Silnik jest włożony, pasuje.
Co do przeróbek, to nie pasuje jedna szpilka ze skrzyni biegów i łapa na ścianie grodziowej (trzymająca też półoś) tam trzeba było trochę "porzeźbić", ale nie było z tym większych problemów.
Teraz podłączamy ostatnie wężyki i pozostała już tylko, albo aż, elektryka.
Jak odpali i będzie jeździć to zrobię trochę fot i postaram się opisać cały przebieg prac może komuś się przyda.
-
Ogólnie z ciekawostek:
Koło zamachowe w 4wd rzeczywiście jest mniejsze a balenowskie nie wejdzie w obudowę skrzyni, więc zostawiliśmy koło z 4wd.co do mocowania silnika do skrzyni, łapy pasują jak marzenie, ale te ze swifta (w baleno wszystko było inaczej) da się to zrobić pod warunkiem ze nie chcesz mieć w swifcie wspomagania ani klimy bo nie byłoby gdzie pompę wstawić.
Na szerokości silnik wchodzi prawie na styk przy podłuznicy - żeby kręcić śrubki od kółek pasowych trzeba silnik opuścić lub podnieść.niedługo jakieś fotki
-
trochę się zagłębiłem w temacie silnika. spód silnika swifta, baleno, vitary - G16A, G16B, są te same, mają w tych samych miejscach mocowania itp - SĄ TE SAME
więc śmiało można łapy przekręcić ze swifta. Co do skrzyń biegów... wkładasz skrzynię 4x4 ... to wreszcie każda śruba pasuje, czy trzeba coś przerobić.
PS: Co do śrubek kół pasowych. Idzie je odkręcić bez opuszczania silnika, ale samych kół pasowych nie ściągniesz, więc i tak trzeba manipulować wysokością silnika
-
18.05.2012r. godzina 22:22 Świst zagadał po raz pierwszy i co ważne, nie ostatni. ;D
Niestety nie mamy wydechu, więc jest mega głośno. Oczekując na jego zrobienie zajmujemy się dalej elektryką. Chcemy podłączyć jak najwięcej wskaźników z deski, świateł i innych rzeczy łącząc starą i nową wiązkę oraz komputer.
Przy okazji, może ma ktoś schemat deski rozdzielczej Swifta? Tam są dwie kostki z kilkunastoma kabelkami, część jest dla nas jasna, część nie, dlatego potrzebny jest schemat.
Za jakiś czas jak już wszystko będzie podłączone, będzie jeździł itp. to napiszemy coś obszerniejszego o całym swapie i wrzucimy jakieś zdjęcia/filmy.
-
Dzień dobry. Temat stary ale jak najbardziej aktualny. Kupiłem Swift'a o którym mowa w powyższym temacie jakieś trzy miesiące temu. Chłopaki robili z Swift'a rajdówke z różnymi efektami... niestety jak ogarniałem instalację elektryczną to naruszyłem "rzeźbę" I pompy paliwa nie działają tak jak powinny.
Proszę o schemat działania zespołu pomp (ciśnienia oraz cyrkulacyjnej)oraz przekaźników lub po prostu słowne wytłumaczenie zasady ich działania.
Pozdrawiam Dawid