Suzuki justy gti turbo 4wd
-
Witam. Natrafiła się okazja dla zakupu "Justyny" 3D, co u nas jest dość rzadkie. Co dziwne - zderzaki były już jak ma GTI. W między czasie kopiło się: G13B silnik z dolotem, przepustnica, wtryskiwacze 550cc, tb2538. Druga skrzynia od Justyny, megasquirt II z pełną sekwencyką wtryskiwaczy, siedzenie kierowcy GTI.
Jestem w trakcie poszukiwania sprzęgła i odpowiedniej pompy paliwowej.
Cel projektu - 220-260 mocy, z szerokim zakresem obrotów. Paliwo - E85. Powstały następjące pytania.
Sprzęgło - samochód będzie do jazdy codziennej zimą, drag i kjs różnej maści. Czy wystarczy standardowego sprzęgła ? Według redlinegti - jakoś trzyma.
Na ile rozumiem Justy ma 3 pompy paliwowe i dodatkowy resywer. Ma może ktoś foty lub schemat instalacji paliwowej ?
No i może ktoś ma rysunek w CAD kolektora wydechowego ?
Stanislaw
-
http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-exedy-suzuki-swift-1-3-gti-89-01r-i1756059110.html
http://allegro.pl/sprzeglo-spec-do-suzuki-swift-1-3-gti-stage-1-i1776206126.htmlnie znam sie ale te wtryski to nie za duże?
-
Dla spirytusu do ~400 koni wystarczy . No i sekwencyka daje możliwość wtrysku przy otwartym zaworze A tam trzeba mieć prawie podwójny zapas wtrysku. Zawsze dodatkowe 4-5% mocy.
Dzięki za linki, ale pytanie do praktyków jak te sprzęgła sprawdzają się w praktyce ? Jak się czuje skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza.
-
MS 2 gdzie dorwałes? i za ile
-
Ja ich sam wykonuje. Tak komplet standardowy, z Usa kosztował z 1300-1500 złotych, ale to bez sekwencyki i dodatków. Jeżeli ciekawi cena/opcje, to na priwat.
-
Sprzęgło z GTi nie spasuje pod napęd 4x4 z justy.
-
bez fotek sie nie liczy, pokaz to cudo.
-
to drugie wytrzyma max. 150 Nm według producenta ... musiał by kolega kupić spec 3+ lub 4 ...
-
Szukaj sprzęgła pod justynę bo z SS GTi nie pasuje średnica wielowypustu tarczy sprzęgłowej, koło zamachowe też ma mniejszą grubość w GTi. Okładzina tarczy w Justy ma większą powierzchnię cierną więc będzie w stanie przenieść wyższy moment.
-
Szukaj sprzęgła pod
justynę bo z SS GTi nie pasuje średnica wielowypustu tarczy sprzęgłowej, koło
zamachowe też ma mniejszą grubość w GTi. Okładzina tarczy w Justy ma większą
powierzchnię cierną więc będzie w stanie przenieść wyższy moment.Standardowe sprzęgło z Justy posiadam, do wiosny spróbuje z nim. Aftermarketu dla justyny niema. Lub nie znalazłem.
A tak a propos. Czy warto mieniać bębny na dyski z tylu ?
-
Myślę, że jeśli dobrze poszukasz znajdziesz. Nie ograniczaj się do polskich stron. Do justyny są nawet szpery więc sprzęgło też powinno być.
Jakbyś zmieniał hamulce to pasują p&p GTi -> justy. Czy warto? Nie wiem bo zbyt długo na bębnach nie jeździłem. Ale halce z GTi szau nie robią.
-
mowi sie ze tyl w ss gti nie hamuje, ale to kwestia korektora sily hamowania. bawilem sie takim ustrojstwem w charadzie gtti kumpla, dziala. uzywany wilwooda wyrwal w przeliczeniu za 200zl z niemieckiego ebay'a?
patrzac na kaliber projektu, chyba nie bedzie to problemem.jak cos, caly kit do zalozenia tarcz na tyl mam - odezwij sie na pw.
-
mowi sie ze tyl w
ss gti nie hamuje, ale to kwestia korektora sily hamowania. bawilem sie takim
ustrojstwem w charadzie gtti kumpla, dziala. uzywany wilwooda wyrwal w przeliczeniu
za 200zl z niemieckiego ebay'a?
patrzac na kaliber
projektu, chyba nie bedzie to problemem.
jak cos, caly kit
do zalozenia tarcz na tyl mam - odezwij sie na pw.Dzięki, dawca jeszcze nie wyjechał na złomowisko, wiec zdejmę na zapas. Czego poszukuje - to kompletnego salonu gti. Bo dawca byl bez szyb 3 lata na ulicy. To salon do wyrzucenia, oprócz jednego fotela.
-
Tylko jeśli przesadzisz z rozdziałem hamulców i najpierw zacznie hamować tył to będzie "ciekawie"
Swoją drogą wie ktoś może powyżej jakiego ciśnienia w układzie regulator z GTi odcina płyn do tylnych zacisków?
-
Racja. Otrzymałem ofertę do zakupu zacisków CRX na przód. Trzeba będzie sprawdzić..
Może można zastosować automatyczny rozdzielacz ? Jaki bywa w niektórych auto połączony z tylnym zawieszeniem ?
-
Zawsze mozna korektor podlaczony do zawieszenia zalozyc, tylko przy utwardzeniu/obnizeniu trzeba go przestawic bo inaczej to przestanie dobrze dzialac.
Co do komputera, to jak macie wydac 1500 na MS to lepiej dolozyc do vemsa, ktory to przynajmniej ma wbudowany kontroler sondy szerokopasmowej.
A jezeli interesuje cie 220-260KM, to neilepiej bylo to zrobic na silniku 1.6 16V? Powinien bez otwierania sobie z tym poradzic a do tego lepiej jechac z niskich obrotow. -
Vems kosztuje od ~3000. Kontroler do lambdy szerokopasmowej i do egt 4 kanałowego mam i tak. Vems nie jest przyjazny dla tunera. Tak, on ma bardzo wiele opcji, ale trze umieć te opcje wykorzystać. Jak i ten sam czujnik detonacji - musi być strojony według częstotliwości rezonansu komory spalinowej.. Producent dla tego musi zniszczyć kilkanaście silników.
-
Kosztuje troche mniej
Czujnik detonacji to mozna pominac zarowno w MS jak i w vems - obydwa nie nadaja sie do porzadnego strojenia, bo czestotliwosc jest konieczna aby dobrze wylapywac stuk jak i knock-window. W Vems te rzeczy sa, ale nikt nie wie jak je ustawic -
W Vems te rzeczy sa, ale nikt nie wie jak je ustawic
Właśnie. Moze czasem masz rysunek kolektora wydechowego ?
1.6 16v turbo - myślałem, ale po mocy to nie jest na dużo lepiej, korbowód nie kuty, maks obroty bodajże ~ 7000. Przy takiej samej mocy, będzie większy moment. A to od razu potrzebuje lepszego sprzęgła i skrzynka biegów może nie wytrzymać.
Ms sam buduje, cena wtedy jest jeszcze lepsza. Porównanie ms2 kontra vems - jest nie na miejscu. To jest to samo co brat i siostra. Oba projekty powstały na bazie MS1, MS2 został open source i jest bardziej "user friendly", vems przy nie prawidłowej konfiguracji, potrafi zablokować się. Rożnica jest jeżeli potrzebujemy 5 cylindrów, sekwencyka i standardowe czujniki audi. Wtedy ms odpada, bo nie podtrzymuje 5 kanałów wtrysku i trzech czujników.
-
1,6 nie wytrzymuje powyżej 170/180km