[GTI] tarcze hamulcowe
-
Witam!
Szukam tarcz hamulcowych do swifta gti mk2, śred 250. Chciałbym wystartować w RPP. Nie mogę znaleźć brembo, a znalazłem takie coś http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=913085085&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.
Wiem że na forum są znawcy tematu. proszę o pomoc -
Po pierwsze pytanie: czy jedziesz wg N czy A grupy??
W N grupie praktycznie tylko seria i zamienniki z nią zgodne.
Jeżeli A grupa, to w homologacji samochodu masz zdjęcia tarcz jakie są możliwe do zastosowania oraz podane jakie muszą być wymiary.
Te co podałeś w linku nie są odpowiednie. W homologacji są nacinane, ale mają inne wymiary.
No i niestety pewnie będzie się to wiązało ze zmianą zacisków, również wg homologacji.
Przejrzyj dokładnie homologację SS i będziesz wiedział jakie możesz założyć.A najlepiej na początek startów kup porządna serię Brembo, ATE itp - czyli 250mm, wentylowane bez nacięć i nawierceń o odpowiedniej grubości. Dokładnie takie jak są w podstawowej homologacji A i N grupy
Pozdr Jamzy
-
napewno grupa n odpada. Przygotowuje auto w grupię A. W homologacji właśnie nie ma takich tarcz. A mam problem ze znalezieniem brembo ponieważ nie mogę znaleść ze średnicą 250!!!
-
Brembo są praktycznie nie do dostania. Jeśli już są to są drogie. Kup JCauto i dobrze dotrzyj. Czyli seryjny klocek, i delikatna jazda bez zbyt długich hamowań przez jakieś 200 km. Do tego kupujesz Ferodo DS, np. ze starego subaru impreza, docinasz na kształt klocków seryjnych ze swifta i masz super hamulec. Tarcze starczą spokojnie na 5-6 rund pucharu, a kosztują 50 czy 60 zł. Klocki najlepiej docinać w firmie, która tnie wodą z piaskiem pod ciśnieniem.
Przy okazji wywal seryjny korektor, przód podłącz po jednym kole na wyjściu przedniej sekcji pompy, na tylnej masz jedno wyjście, tam podpinasz przewód do tyłu, puszczasz go przez kabinę, montujesz korektor z wajchą od Tiltona, jeśli masz to porządny hydrauliczny ręczny (ale nie samoróba na pompie z traktora czy lanosa) tylko porządna łapa z pompą np. Girlinga, ATE czy Brembo, bo inaczej nie przejdziesz BK1.
PS. Budujesz nowe auto czy kupiłeś żółtego od Damiana Zygmunta?
PS2. W razie pytań wal na priv.
PS3. To co? Widzimy się na Elmocie? -
tak właśnie myślałem z tymi tarczami brembo, zamówiłem już ate, jeżeli chodzi o klocki to już mam greenstuff... wszystko kupiłem po dobrej cenie ate komple wyjdzie mnie ok 230zł a za klocki zapłaciłem 140zł. Jeśli chodzi o tą przeróbkę z tymi przewodami to od pompy mam pościć przewody prosto do do zacisków (bez tego trójnika)? Nad hydraulicznym ręcznym myślałem ale czy tą wajche można zrobić samemu? Ona chyba musi wyglądać tak jak w homo... A i ile kosztuje tilton?
Jeśli chodzi o Elmot to w tym roku odpada ponieważ nie wiem czy zdąże z autem może uda mi się wyrobić na barbórkę
Auto kupiłem od kolegi Jacka z forum a od Damiana mam tylko amortyzatory... -
tak właśnie myślałem z tymi tarczami brembo, zamówiłem już ate, jeżeli chodzi o klocki to >już mam greenstuff... wszystko kupiłem po dobrej cenie ate komple wyjdzie mnie ok 230zł > a za klocki zapłaciłem 140zł.
Jakoś nie wierzę w klocki, które przy cenie 140 zł sprawdzą się na 15 kilometrowym oesie.
Jeśli chodzi o tą przeróbkę z tymi przewodami to od pompy mam pościć przewody prosto do > do zacisków (bez tego trójnika)?
Z pompy normalnie wychodzą trzy przewody. Wywalasz je. Z otworu, który jest bliżej kabiny puszczasz przewód hamulcowy do kabiny i ciągniesz go do tyłu, tam sobie po drodze wrzucasz korektor Tiltona o taki o -> Korektor dźwigniowy. Jest jeszcze dostępny i homologowany taki z pokrętłem, ale dźwigniowy jest wygodniejszy i wystarczy rzut oka, lub dotknięcie ręki i wiesz jak jest ustawiony, co na oesie jest bardzo ważne. Tiltona poszukaj jeszcze. Może gdzieś kupisz taniej. Za kabiną wypuść przewód do tyłu (na przykład przy filtrze paliwa, w oklicy zawieszenia daj trójnik i puść po przewodzie na każde koło. Do pozostałych dwóch otworów co są na końcu pompy podpinasz po jednym przednim kole. Przy okazji wymień sobie przewody elastyczne na zbrojone na przykład od Goodridge.
Nad hydraulicznym ręcznym myślałem ale czy tą wajche można zrobić samemu?
Możesz zrobić samemu, ale to musi być profi robota. Jak będzie byle co to będzie problem, bo trzeba będzie na wariata przerabiać układ hamulcowy pod seryjny ręczny, żeby BK przejść.
Ja ostatnio kupiłem nową stalową dźwignię za 600 zł. Jest naprawdę pancerna, a przy tym ładna.Ona chyba musi wyglądać tak jak w homo...
Podobnie. Nikt Ci się nie przyczepi jak dźwignia będzie podobna, pod warunkiem, że będzie to dobrze wyglądać, będzie możliwość zablokowania dźwigni w pozycji zaciągniętej, no i będzie porządna pompa.
Jeśli chodzi o Elmot to w tym roku odpada ponieważ nie wiem czy zdąże z autem może uda mi się wyrobić na barbórkę
Trzymam kciuki (za Ciebie i za Barbórkę Cieszyńską, bo uwielbiam ten rajd)
Auto kupiłem od kolegi Jacka z forum a od Damiana mam tylko amortyzatory...
No to działaj. W razie pytań wal śmiało.
-
Witam!
Mam w swifcie nawiercane i nacinane brembo i lubie ostro pojezdzić. Klocki nie są jakoś super sportowe (ferodo premier). Czy wytrzymają 15 km w trybie sportowym? napewno( około 700 stopni). Używam brembo + ferodo od 5 lat nawet w t4. Najlepsze hamulce w stosunku cena jakość. Od dziesiątek lat stosuje się je w sportach amatorskich (np. mój fiat 128 sport cupe 1975). Także wszyscy moi kumple nie narzekają. Czy łatwo dostać do swifta? Poszedłem do kt motors w ( kielcah) i akurat dostałem od ręki w cenie xxx złotych. -
Premiery nie wytrzymają 15 km oesowych. To znaczy wytrzymają ale się spalą. Próbowałem na krakowskim 2008 - co pętlę nowy komplet na przód więc poszły trzy komplety.
-
Szukam tarcz hamulcowych do swifta gti mk2
witaj,
możesz spróbować jeszcze w http://www.unionparts.pl/ - z rzeszowa masz blisko, mozna wpasc osobiście.
ja tam kupowałem tarcze i jestem zadowolony.