[GTi MK3] Remont zawieszenia - co jak dostać? ;)
-
Witajcie,
Jako, że wiosna nadchodzi, przegląd się zbliża, a wczoraj kumpel mocno mnie przestraszył swoimi słowami na temat zawiasu w moim GTi, najwyższa pora na remont - na tyle najwyższa, że do czasu porobienia zawiasu auto zostaje w garażu (w międzyczasie robi się coraz ładniej pod maską i wyleci tylna kanapa - fotki będą ). Do wymiany:
1. Łożysko koła lewego przedniego - jakie polecacie, żeby to trochę wytrzymało? No i wiadomo - cena też gra rolę W IC troszkę drogie te łożyska - ceny porządnych zaczynają się od 160zł. A to strasznie dużo, jak na łożysko. Może takie coś? Tyle, że nie pisze, żeby było do GTi... do 1.3 8V są inne?
2. Sworzeń zwrotnicy lewej przedniej - tutaj więc chyba do wymiany zwrotnica i wahacz? Jeśli tak - gdfzie dostać zwrotnicę do GTi? Może używka (choć nie jestem przekonany do używanych cześci zawieszenia). Przeszukałem już katalogi Intercarsu, Foty, Allegro - ni ma. Jakiej firmy wahacz byście polecili?
3. Sworzeń kulisty drążka skrętnego wewnętrzny prawy - a gdzie takie coś dostać?
4. Wahacze pomocnicze tylne (oba) - myślę, że takie będą OK? Bo samych gum z tego, co słyszałem - nie wymienia się.
Oczywiście za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny
Pozdr.
-
Jeśli chodzi o sworzeń mam dla Ciebie złą wiadomość mi po wpadnięciu w dziurę poszedł sworzeń i niestety ale wiąże się to z wymianą całego wahacza
-
Jeśli chodzi o sworzeń mam
dla Ciebie złą wiadomość mi po wpadnięciu w dziurę poszedł sworzeń i niestety ale wiąże się to
z wymianą całego wahaczaTo wiem i się z tym liczę
Problem jednak jest ze zwrotnicą - nowej nigdzie nie potrafię znaleźć, a używki do GTi też ani widu ani słychu na Allegro. A z tego, co kumpel mówił - trzeba wymienić i wahacz i zwrotnicę
Pozdr.
-
To wiem i się z tym liczę
Problem jednak jest ze
zwrotnicą - nowej nigdzie nie potrafię znaleźć, a używki do GTi też ani widu ani słychu na
Allegro. A z tego, co kumpel mówił - trzeba wymienić i wahacz i zwrotnicę
Pozdr.To kiepsko ja to załamany jestem dzisiaj 500 poszło a jeszcze mnie czeka maglownica regeneracja 550 zl
-
1. Łożysko koła lewego przedniego - jakie polecacie, żeby to trochę wytrzymało? No i wiadomo - cena też gra rolę W IC troszkę drogie te łożyska - ceny porządnych zaczynają się od 160zł. A to strasznie
dużo, jak na łożysko. Może takie coś? Tyle, że nie pisze, żeby było do GTi... do 1.3 8V są inne?
Kupisz bylejakie łożysko to zaraz będziesz kupował nowe. Jeśli dobrze pamiętam to pudełkach JC są łożyska KOYO więc super.2. Sworzeń zwrotnicy lewej przedniej - tutaj więc chyba do wymiany zwrotnica i wahacz? Jeśli tak - gdfzie dostać zwrotnicę do GTi? Może używka (choć nie jestem przekonany do używanych cześci zawieszenia). Przeszukałem już katalogi Intercarsu, Foty, Allegro - ni ma.
A co to jest sworzeń zwrotnicy? Poza tym pierwsze słyszę, żeby bez mocnego strzału cokolwiek w zwrotnicy było do wymiany (poza łożyskiem).Jakiej firmy wahacz byście polecili?
Yamato.3. Sworzeń kulisty drążka skrętnego wewnętrzny prawy - a gdzie takie coś dostać?
A gdzie w swifcie jest drążek skrętny? Bo nigdy takiego nie znalazłem mimo, że rozbierałem swifta do cna nie raz. Jeśli jest to łącznik stabilizatora to w IC. Japońskie zamienniki są w dobrej jakości i cenie.4. Wahacze pomocnicze tylne (oba) - myślę, że takie będą OK? Bo samych gum z tego, co słyszałem - nie wymienia się.
Jakaś firma? Wolałbym kupić Yamato, które są droższe, ale wymienisz je i będziesz miał na kilak lat spokój. Kupisz badziewie, to za chwilę będzie do wymiany, a pamiętaj, że wymiana tych wahaczy wiążę się z koniecznością ustawiania zbieżności z tyłu. Zresztą znając życie będzie z tym masakra, bo śruby od regulacji zbieżności tyłu nie dadzą się ruszyć bez długotrwałej interwencji młota i palnika. -
To wiem i się z tym liczę
Problem jednak jest ze
zwrotnicą - nowej nigdzie nie potrafię znaleźć, a używki do GTi też ani widu ani słychu na
Allegro. A z tego, co kumpel mówił - trzeba wymienić i wahacz i zwrotnicę
Pozdr.A u mnie w garażu lezą obie zwrotnice do GTi
-
2. Sworzeń zwrotnicy lewej
przedniej - tutaj więc chyba do wymiany zwrotnica i wahacz? Jeśli tak - gdfzie dostać
zwrotnicę do GTi? Może używka (choć nie jestem przekonany do używanych cześci
zawieszenia). Przeszukałem już katalogi Intercarsu, Foty, Allegro - ni ma. Jakiej firmy wahaczSworzen do wymiany z wahaczem standardowo. Lecz po co wymieniac zwrotnice? jak auto nie mialo teraz wypadku to jedyne co przy niej moglo by sie zepsuc to lozysko,koncowka drazka sworzen, przegub- a to wszysto sa osobne czesci zawieszenia przeciez jecynie polaczone z zwrotnica. W jaki sposob wogole stwierdziles ze zwrotnica do wymiany?
3. Sworzeń kulisty drążka
skrętnego wewnętrzny prawy - a gdzie takie coś dostać?no sadze ze dostaniesz to w serwisie reno albo jakiejs mazdy.. bo nie spotkalem sie z tym w ss GTi
4. Wahacze pomocnicze
tylne (oba) -
myślę, że
takie będą OK? Bo samych gum z tego, co słyszałem - nie wymienia się.no gum sie nie wymienia samych, przy ich wymianie licz sie z tym ze zbieznsc bedzie do ustawienia.
co do wymiany lozyska to jesli nie masz profesjonalnego narzedzia do wciskania lozyska w piaste to zrob dobry patent zeby skrecająca srubą je wciskac do srodka, musi to odbywac sie rowno bo inaczej klin.
ja u siebie bede mial do wymiany przed przegladem wahacze bo jak sie jednak okazalo sworznie nie wyjda same, sworznie są ok lecz gumy na nich siadly. -
1. Łożysko koła lewego
przedniego - jakie polecacie, żeby to trochę wytrzymało? No i wiadomo - cena też gra rolę
W IC troszkę drogie te łożyska - ceny porządnych zaczynają się od 160zł. A to strasznie
dużo, jak na łożysko. Może
takie
coś? Tyle, że nie pisze, żeby było do GTi... do 1.3 8V są inne?do gti masz inne niż do 1,3 8v
Kupisz bylejakie łożysko to zaraz będziesz kupował nowe. Jeśli dobrze pamiętam to pudełkach JC są łożyska KOYO więc super.
ja kupywałem ruville`a i też w środku było koyo;)