Dziwne Obroty !!! Swift 1.3 v8!!! Pomocy !!!
-
Na początek witam serdecznie wszystkich Forumowiczów Dosyć długo przeglądałem Wasze forum i w końcu zdecydowałem się poprosić o pomoc, nie znajdując pomocy u innych "wysokiej klasy " specjalistów . Sprawa jest dosyć nieprzyjemna i irytująca . A wygląda ona tak : Niedawno zachęcony opiniami ludzi zakupiłem Suzuki Swift z silniczkiem 1.3 8v . Autko zostało wyprodukowane w 1995r. Zaraz po zakupie musiałem uporać się z kilkoma problemami dotyczącymi elektroniki . Jednak kilka problemów związanych ( według mojej opinii ) z mechaniczną stroną pozostało . Otóż Swift na biegu jałowym trzyma ok 2tys obrotów, nawet po rozgrzaniu. Próbowałem z tym walczyć . Przepustnica została wymyta . Zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej ( tzw. PCV ) również wygląda na sprawny . Silniczek "krokowy " ( wedle mnie jest to zwykły elektrozawór ) również zasysa cyklicznie powietrze , co chyba świadczy o tym że działa . W dniu wczorajszym autko dostało się w rączki "pseudomechanika " który stwierdził że to zapłon. Ustawił go metodą "na oko" .No i niby troszkę lepiej,ale autko straciło wigor . Na zimnym silniku nie widać objawów włączonego ssania(obroty utrzymują sie w granicach 1000/min ).Ja już nie wiem co z tym zrobić , nie chciałbym oddawać auta do kolejnego "mechanika " bo czuje że każda wizyta u takiego speca coraz bardziej komplikuje sprawę. Dodam , że z dokumentacji swifta wynika że stał on ok roku nieużywany , myślę że może mieć to znaczenie . Proszę Szanownych kolegów o jakieś wskazówki ...Jak mogę sprawdzić poprawność działania ssania ?? bo mam wrażenie że ono działa cały czas (wynik testu spalania 10l/100km przy spokojnej jeździe ) Za wszelkie wskazówki będę naprawdę wdzięczny Z góry dziękuje za wszelkie sugestie
-
o ile dobrze pamietam to przy ustawianiu zapłonu trzeba zewrzeć zworką w tej kostce co służy do odczytywania kodów błędu
-
Proponuję pokręcić śrubką od jałowych obrotów przy mono-wtrysku.
-
a możecie koledzy podrzucić gdzie ta śrubka od wolnych obrotów sie znajduje ?? i co z tym ustawianiem zapłonu ?? myślicie że powinienem go cofnąć w to miejsce w którym był ??