skoda fabia info przed kupnem
-
witam, na tym kąciku.
do tej pory śmigałem Tico, ale że zostało skasowane a tata teraz myśli nad zmianą auta to jednym z alternatyw jest zakup Skody Fabii Combi w benzynie i zamontowanie gazu.
więc chciałbym się poradzić, jakich silników unikać bo na pewno jeden silnik jest dobry, drugi może mieć problemy, i jak się sprawują Fabie z gazem, znajomy ma taką ale z przebiegiem może 50 tys i gaz od niedawna to jest dobrze, dlatego też tata myśli nad taką opcja.
jak możecie to poradźcie coś. -
Osobscie odradzalbym kupowanie Fabki z silnikami 1.2 . Kiedys bylo to motywowane glownie moim technicznym wyczuciem (mala pojemnosc, 3 cylindry), ktos inny moglby wtedy pewnie powiedziec, ze uprzedzeniem... jednak w czasie ostatniego roku mialem okazje kilka razy prowadzic taka Fabia i moge juz z wlasnego doswiadczenia powiedziec, ze dzwiek silnika ("gang") i osiagi (m.in. slaba elatycznosc) mnie niestety nie satysfakcjonuja. Owszem, do jazdy miejskiej ujdzie, ale trzeba gonic silnik po obrotach. Aha, musze tu dodac, ze nie jestem zadnym "scigantem" i np. 1.3MPI 50kW/68KM mi w Felce calkowicie wystarcza.
Teraz pytanko w ktory mniej wiecej rocznik celujecie?
Pytanie o tyle wazne, ze do pierwszego kwartalu 2003 produkowano jeszcze Fabki ze skodowskimi silnikami 1.4MPI (OHV, 8V) bedacymi dosc zmodernizowanymi wersjami silnikow 1.3MPI z Felki. Wystepowaly one w wersji slabszej - 44kW/60KM) oraz mocniejszej - 50kW/68KM). Sa to stare, solidne, sprawdzone jednostki, ktorych wielka zaleta jest trwalosc i niskie koszty eksploatacji (zwykle prawie zerowe zuzycie oleju i tanie czesci), a takze mozliwosc nieco prostszej przerobki na lpg (metalowy kolektor).
Polecalbym wersje mocniejsza 1.4MPI 50kW, zwlaszcza, ze zamierzacie kupic (ciezsze przeciez) Combi. Jest to silnik o takiej samej mocy maks. co 1.3MPI w Felce, z tym ze ze sporo wiekszym momencie obrotowym (coz, wieksza pojemnosc daje o sobie znac)... tym niemniej osiagi Fabki z tym silnikiem sa nieco slabsze niz Felki 1.3MPI 50kW. Wynika to ze sporo wiekszej masy Fabki (stokilkadziesiat kg). Tak na marginesie, to miejsca w Fabce tez jest nieco mniej niz w Feli.
Wracajac do zasadniczej kwestii, jak mowie, wlasnie silnik 1.4MPI 50kW (OHV, 8V) polecalbym... zeby nie byc goloslownym wlasnie Fabke z takim silnikiem poradzilem kupic kuzynce ok. 2 lata temu i nie narzeka:). Tez jest to Combi.Jesli byscie doszli do wniosku, ze musicie miec lepsze osiagi lub/i nie dowierzacie czeskiej technice, to z benzynowcow pozostaja wam jeszcze 1.4 16V 55kW lub 74kW z gamy VW (w Fabiach II one sa troche mocniejsze, ale domyslam sie, ze zamierzacie kupic Fabie I). W tym przypadku musicie sie jednak liczyc z wyzszymi kosztami eksploatacji, bo w tych silnikach trzeba regularnie wymieniac rozrzad, a takze niestety nierzadko potrafia one wyzlopac duzo oleju (kilka litrow od wymiany do wymiany).
P.S. Celowo nie biore tu pod uwage skodowskiego silnika 1.0MPI, bo po pierwsze on w PL prawie nie wystepuje, a z reszta do Combi pewnie nigdy go nie montowano (hehe, jeszcze tylko tego by brakowalo).
-
Witam
Znajomy ma właśnie Fabie kombi z silnikiem 1,4 16v. Założył gaz sekwencyjny i jest bardzo zadowolony. Auto ma już przejechane koło 200 tys. z czego ok 50 tys. na gazie. Spalanie jest niskie i auto na gazie pracuje tak jak na benzynie. Zero wahania obrotów dławienia się itp. No ale instalacja kosztowała grubo ponad 3 tys. zł.
Pozdrawiam