Problem-układ chłodzenia!!!
-
Cześć koledzy mam mały problem i zwracam się z nim do was. Pewnego dnia stwierdziłem ze trzeba się zabrać za naprawę układu chłodzenia w mojej Skodzie Favorit 135L no i kupiłem: chłodnice, węże, korek do zbiornika i zbiornik itp. Podczas roboty okazało się, że próbując spuścić płyn przez otwór w kadłubie silnika płyn chłodzący no i nic suchy korek!!! No dobra stwierdziłem, że spróbuje w przewodzie metalowym między pompą a chłodnicą i udało się. No i mam pytanie bo może był zapowietrzony ukł. chłodzenia ale wątpię. Przypuszczam, że to może sprawka kamienia? Co z tym zrobić no bo wtedy silnik nie jest dobrze chłodzony?
Proszę o pomoc i z góry dzięki. Szerokiej drogi.
-
a probowales udroznic otwor w kadlubie silnika po odkreceniu srubki? najprawdopodobniej jest zapchany przez kamien i dlatego srubka jest sucha i nic przez niego nie polecialo bo to nie mozliwe zeby w bloku nie bylo plyny a druga sprawa to co sie dzialo z chlodzeniem ze wymieniles chlodnice?
-
czesc.
ja zrobilem cos co na poczatku mnie strasznie zdziwilo ale zareczam ze podzialalo:)
spuscilem caly plyn chlodniczy z ukladu, ktory wczesniej oczywiscie zagrzalem aby termostat sie otworzyl i zalalem wode z octem:)Tak octem spozywczym:)!!!!!pojezdzilem tak kilka km i znowu wymiana na kolejna porcje czystej wody z octem:)
pierwsze zlewki wody byly ostro rdzawe od kamienia , kolejne byly metne az doszlo do tego ze po wymianie byly w miare klarowne:)
liczyc sie nalezy ze moze dojsc do rozszczelnienia ukladu albowiem wyplukujesz kamien ktory uszczelnial kiedysjakies przecieki:)umnie zaczela przeciekac pompa wody:( na szczescie sie z tym uporalem niewielka buteleczka substancji do uszczelniania tego rodzaju przeciekow - dostepna na kazdej chyba stacji benzynowej.efekt koncowy taki ze skoda super chlodzi sie i super grzeje z nawiewow:)
POLECAM ten patent:)