Ronda,znaki,przepisy
-
A co z tym (rozp.
min. infrastruktury):
§ 28.
3. Zakaz wyrażony
znakiem B-35 lub B-36:- dotyczy tej
strony drogi, po której znak się znajduje, z wyjątkiem miejsc, gdzie za pomocą znaku
dopuszcza się postój lub zatrzymanie
Tutaj wychodzi wspomniane ostatnio nieprawidłowe znakowanie dróg. Nie ma nigdzie po lewej stronie zakazu zatrzymywania... To znaczy nie w kierunku, z którego przyjechał Tomek.
- dotyczy tej
-
To co zaznaczyłeś białym okręgiem w ogóle nie wygląda mi na skrzyżowanie szczerze mówiąc Jak dla mnie to to jest dojazd do posesji bardziej...
-
kierujacy zbizajac
sie do skrzyzowania ma sygnalizowac zmiane kierunku lub pasa ruchuO widzisz! A ja to interpretuję tak, że zmienia kierunek (bo jednak w lewo), albo zmienia pas, więc jednak w prawo.
Czyli, jak sam potwierdziłeś, nie ma zgodnej z przepisami metody na pokonanie ronda
Zawsze się znajdzie taka interpretacja przepisów, która wykluczy obraną przez danego użytkownika drogi. Dlatego należy znać wszystkie bardziej popularne,a najlepiej zostać w domu -
Niestety, nie musi być - to kierowca ma się upewnić, że z przeciwnego kierunku nie ma tego znaku (ostatnio znajoma się o tym przekonała, jak zapłaciła oprócz mandatu (w sumie niewielkiego) słony rachunek za holowanie).
-
Niestety, nie musi
być - to kierowca ma się upewnić, że z przeciwnego kierunku nie ma tego znaku
(ostatnio znajoma się o tym przekonała, jak zapłaciła oprócz mandatu (w sumie
niewielkiego) słony rachunek za holowanie).To teraz brak mi słów
-
Zgodzę się z wami.Objaśnie to co już wiem na 100%.
Mimo że nie minąłem znaku który zabrania mi zatrzymania pojazdu tam gdzie stanąłem.
Nie daje mi żadnej obrony,ponieważ z całej makulatury,setek przeczytanych stron odnośnie sporów związanych z przepisami i znakami zakazu.Przepis który obala moje zdanie czy go widziałem czy nie mówi wyraźnie że zgodnie z przyjętym i obowiązującym ruchem prawo stronnym znaki informujące/nakazujące itd. kierującego są ustawione po prawej stronie i do nich ma się stosować kierujący.
Kierujący który chce się zatrzymać po lewej stronie jezdni ma obowiązek się upewnić czy na początku ulicy nie widnieje znak zakazu.CO do skrzyżowania zaznaczonego kółkiem,sprawdziłem bo też nie wiedziałem czy to skrzyżowanie.
Jak wygląda najbiedniejsze skrzyżowanie aby nazwać je skrzyżowaniem:
Musi posiadać min 3 odnogi - posiada
Każda z 3 odnóg nie może być droga gruntową czy ulicą jednokierunkową- spełnia warunek
Dwie odnogi to ul.Robotnicza. spełnia wszystko,teraz pytanie czy 3 odnoga spełnia warunki skrzyżowania,tak spełnia ponieważ nie jest to droga gruntowa prywatna i nie jest to droga jednokierunkowa.Ta droga robi pod górę serpentynę i leci sobie dalej tym drugim wiaduktem.Kończąc się ślepym zaułkiem na jakiś firmach.Najważniejsze co musi posiadać to dwa pasy,posiada,gdy zjeżdżam z niej na ulice robotniczą muszę mieć możliwość skrętu w lewo jak i w prawo,posiada taką możliwość.Z tego co pamiętam są to wszystkie warunki jakie trzeba spełniać jako minimum.
Ale to i tak nie zmienia faktu że skrzyżowanie odwołuje znak i zarządca drogi nie ma nakazu poinformowania bo skrzyżowanie samo w sobie go odwołuje a za skrzyżowaniem znak po lewej stronie może być ale nie musi,zależy od zarządcy od jego dobrego gestu.
Pozwala się wstawić drugi znak po 400m w celach inf. ale nakazu nie ma.Nie wiem czy przyśniło mi sie takie zdanie ale kiedyś coś takie gdzieś mi do głowy wpadło,
żę mijając nad sobą wiadukt na którym jest droga w obydwu kierunkach traktuje się go tak samo jak skrzyżowanie bezkolizyjne ponieważ zmiana kierunku następuje lecz pas jest nade mną i chociaż ja mijam drogę pod nią to takie rozwiązanie ma w sobie właściwości pasa bezkolizyjnego poprzez różnice położenia pasów. -
Z tego co jeszcze się dowiedziałem od mądrzejszych ludzi, że właśnie ten przypadek na który się nadziałem to bubel który został świadomie rozpisany takimi słowami aby urząd miasta w majestacie przepisów zarabiał na mandatach bo z tego co się dowiedziałem takie oznakowanie jakie przedstawiłem jest jeszcze na kilku ulicach w innych miastach i z tego co wiem ludzie od kodeksów itd. starali się zmienić przepis tak aby był nakaz stawiania takiego znaku po stronie lewej ale urzędasy zablokowali tą poprawkę mówiąc że przepis jasno określa ten znak zakazu.
Doczytałem też że właśnie takie ulice generują największe zyski z mandatów.Oznakowanie tej ulicy jest prawidłowe.Bo wystarczy jeden znak na początku danej ulicy.
Ale znaki ze strzałkami które są wewnątrz jej świadomie wprowadzają w błąd ponieważ mijając je mają strzałke że odnoszą się do prawej strony drogi a ja stając miedzy nimi po lewej stronie nie zdaje sobie sprawy że znak stoi kilkaset metrów dalej.
Choć mijając znak ze strzałkami informuje on mnie że zakaz obowiązuje po prawej stronie,bo przepis mówi wyraźnie obowiązuje po stronie po której jest postawiony a tak naprawdę choć stoję między nimi lecz po drugiej stronie to i tak stoję na fragmencie drogi który ma jeden przepis odnoszący się do stawiania takich znaków,lecz ten jeden przepis pozwala stawiać zakazy które mają strzałki i znaki zakazu które stoją samotnie kilometr dalej.
Czego wspominam że stoję miedzy nimi a mianowicie dlatego że istnieją tablice informacyjne którą informują kierującego żę zakaz obowiązuje po obydwu stronach drogi a nie jak tutaj w poruszanym przeze mnie przypadku informuje mnie że występuję po stronie lewej tylko dlatego że ktoś świadomie wprowadza mnie w błąd bo może taką strzałkę umieścić bo przepis mówi wyraźnie występuję po stronie drogi po której jest umieszczony wiec daje jedną strzałkę a tak naprawdę powinien dać tablice że zakaz też obowiązuje na całej długości lewej strony. -
O widzisz! A ja to
interpretuję tak, że zmienia kierunek (bo jednak w lewo),kiedy nie zmienia jak juz wjedzie na to rondo to moze do konca swiata jedzic po okregu i nie zmienia ani kierunku ani pasa
albo zmienia pas, więc
jednak w prawo.tylko w prawo, bo jak bedzie chcial zmienic w lewo to na wyspe wjedzie
-
Trzeba zawsze uważać na znaki. Znak C-12 "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" mówi tylko o dwóch rzeczach (działa tylko, jeśli nie ma czynnej sygnalizacji świetlnej, bo wtedy to ona zarządza ruchem na tym skrzyżowaniu):
- pierwszeństwo ustalone jest na całym skrzyżowaniu (w zależności od tego, czy jest A-7, czy nie przy C-12 mamy pierwszeństwo po wjeździe, albo musimy ustępować wszystkim na każdym wjeździe) - niezależnie od kształtu tego skrzyżowania,
- można wyprzedzać na tym skrzyżowaniu (o ile są co najmniej dwa pasy).
I to chyba wszystkie różnice między SoRO a każdym innym skrzyżowaniem bez sygnalizacji świetlnej.
Są "ronda" turbinowe (moje ulubione), które zawsze wywalają nas z prawego pasa i żeby po nich jeździć, trzeba zmienić pas na wewnętrzny. Są "ronda" wielopasmowe, na których trzeba wielokrotnie zmieniać pas, by sobie jeździć po nich w kółko.
Są też "ronda" - "pułapki" prawne:- załóżmy, że przed "rondem" jest znak, który określa, że jak jedziemy "w prawo" to ustawiamy się na prawym pasie, "prosto i w lewo" na lewym, przy czym na samym "rondzie" są już tylko i wyłącznie pasy namalowane wokoło, bez dodatkowych oznaczeń. I tutaj może dojść do kolizji, bo okazuje się, że jak ktoś jedzie prawym pasem wokoło, to tak naprawdę nie ma przepisu, który by mu tego zabraniał, a przed wjazdem na to "rondo" trzeba mu ustąpić pierwszeństwa,
- czasami dodatkowe oznakowania pozwalają na zjazd z obu pasów ruchu, jednocześnie pasy wyznaczone są tak, że obydwoma pasami ruchu, można kontynuować objeżdżanie "ronda" - wtedy trzeba ustąpić tym z prawego pasa, jak zjeżdżamy z pasa wewnętrznego - bo to oni się poruszają swoim pasem, a my go zmieniamy - oznakowanie jest niebezpieczne dla ruchu, ale tak jak nie ma idealnych programistów, lekarzy itd. tak niektórzy projektanci ruchu to debile (z drugiej strony, ktoś im to zatwierdził).
Ja proste rozwiązania:
- jak mam wątpliwości co do pierwszeństwa, to ustępuję,
- jak mam pierwszeństwo, ale widzę, że gość ewidentnie jedzie na zderzenie, to ustępuję,
- jak zupełnie mnie zmyliło oznakowanie i nie mam pojęcia, kto ma pierwszeństwo, to też ustępuję.
Jak na razie działają: czasami nasze oznakowania są po prostu do de i trzeba na nie uważać (i mieć dobre AC).
-
Jak ktoś lubi się pokręcić, to większe prawdopodobieństwo, że pójdzie z lubą (lubym) na karuzelę, a nie pojedzie na rondo.
W kontekście codziennego użytkowania rondo nie jest oddzielnym odcinkiem drogi, a jedynie rozbudowanym punktem, w którym krzyżują się (okrężnie) drogi o różnych kierunkach. Więc przejeżdżając rondo wjeżdżasz z drogi o kierunku A, na drogę o kierunku B.
Jak ktoś ma budkę z kebabem na środku ronda, to pewnie samo rondo jest dla niego bardzo ważne i zna jego tajemnice i w ogóle mógłby godzinami opowiadać, ale dla kierowcy ważne jest, czy pojedzie przez rondo w lewo, w prawo czy prosto. Kierunkowskazy adekwatnie.
Oczywiście z sensem, jak rondo ma rozmiary boiska do hokeja na trawie, kształt rozdeptanego pomidora i jest zabudowane w środku supermarketem, to trzeba reagować zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
-
Chciałbym się was
zapytać jak byście postąpili.
Proszę spojrzeć na
zamieszczone zdjęcie.Jest to ul.Robotnicza w Kielcach.
Moja przebyta droga
autem jest zaznaczona kolorem różowym.Kwadrat czarny pokazuje dokładne miejsce gdzie
się zatrzymałem.Metry też są podane....No nic,widzę że nie ma więcej propozycji pomocy...:(