Skoda Superb II 3,6 FSI V6 260KM 4x4 Platinum "Auto Testy"
-
W trybie standardowym 100km/h
osiąga na 3 biegu, zaś w trybie sportowym skrzyni biegów tą samą prędkość osiąga na 2 biegu.
Ja nadal pozostaje, że wpływ
na to ma spora masa auta.Rozumiem ze te 6.5 sekundy to w trybie sportowym?
Masa jest rzeczywiscie spora - pewnie w ramach oszczednosci?
A porownuje z Accordem, bo masa jest wlasciwie identyczna. A poza tym Accord ma wszystko gorsze - naped na 2 kola (przednie) i manualna skrzynie (ktora jak koledzy powyzej pisza jest znacznie gorsza od DSG). I dlatego sie dziwie dosc przecietnym osiagom tego Superba. W koncu wstawili wielki silnik ze spora iloscia mocy, dolozyli naped na 4 kola i nalezaloby oczekiwac przyspieszen ponizej 6 sekund...
-
spora iloscia mocy, dolozyli naped na 4 kola i nalezaloby oczekiwac przyspieszen ponizej 6
sekund...Podejrzewam, ze z manualem, strzelajac z 6 tys rpm da sie zrobic
-
Rozumiem ze te 6.5 sekundy to
w trybie sportowym?W trybie zwykłym
Masa jest rzeczywiscie spora
- pewnie w ramach oszczednosci?
Możliwe, koncern do jakiego należy Skoda kombinuje tak aby, nie robić wewnętrznej konkurencji. Przecież Passat CC z tym silnikiem ma równe 300KM
-
Podejrzewam, ze z manualem,
strzelajac z 6 tys rpm da sie zrobicW tej wersji nie ma dostępnego manualnej skrzyni. Jest tylko DSG
-
Namieszał VW z dużymi silnikami... Jest 3,2 240/250hp (ten z poprzedniej wersji golfa R32), 3.2 255hp (np. A6 - to inny blok niż ten z R32), 3.0T 290hp i jeszcze 3.0 220hp (ale tego już chyba nie robią). Do tego 3.6 260 i 300hp. Po co tego tyle? 3.6 to chyba powstał na potrzeby rynku amerykańskiego, bo tam lubią pojemność. Ale można go przecież spokojnie zastąpić 3.2 i 3.0T - moce podobne a spalanie na pewno mniejsze.
-
Po co tego tyle?
Aby klient miał duży wybór
-
Ale te silniki występują w różnych autach. Prościej byłoby mieć jeden silnik w pewnym przedziale mocy, ew. dwa - wolnossący i turbo i ładować go do wszystkich aut. Na pewno byłoby taniej.
-
Odkopię trochę,
3.2 240/250 - silnik VR6 poprzeczny
3.2 FSI - 255 - klasyczny V6 we wzdłużnych audi (wszystkie prócz A3 i TT)
3.0 - 220 KM - można pominąć, silnik produkowany przez chwilę jako pomost między 2.8 30v a 3.2 FSI
3.0T (z kompresorem) 290 KM - w nowym S4 i mocnym A6, wzdłużna klasyczna V6.
3.6 - najnowsza wersja VR6, żeby Skoda Superb i Passat mogły mieć V6, poprzednie generacje tych aut miały "layout" wzdłużny i wchodziły klasyczne V6 z dużych audi, teraz jest walka o miejsce w kabinie i są poprzeczne więc VR6 musi być.
Jak widać w koncernie VAG , w zależności od ułożenia silnika (wzdłużnie/poprzecznie) stosuje się albo VR6 albo klasyczne V6 dlatego tyle tego.
Kilka spraw, 3.2 VR6 kończy żywot, z powodzeniem zastępuje go 2.0 TFSI który po mału zbliża się do 300 KM, np. w nowym Golfie mk6 o oznaczeniu R nie ma już wolnossącej Vki tylko właśnie 2.0 TFSI z audi S3 o mocy 272 KM, z poprzecznych Audi też wyleci zasąpiony przez 2.0 TFSI i nowy 5-cylndrowy 2.5 turbo. Ostatnie bastiony to będą Passat i Superb.
Co więcej śmiechowa jest gama diesli w Passacie / Superbie - najmocniejszy to 2.0 TDI 170 KM może to i dobry silnik, ale przydało by się coś większego, w innych autach są i robią robotę (choćby C5) -
Co więcej śmiechowa jest gama
diesli w Passacie / Superbie - najmocniejszy to 2.0 TDI 170 KM może to i dobry silnik, ale
przydało by się coś większego, w innych autach są i robią robotę (choćby C5)Szczególnie ten 2.7HDI
Ale fakt, VW brakuje diesla o pojemności 2,4 - 2.5 i bazowej mocy ok. 200 koni. Dlatego co bardziej niecierpliwi wsadzają GT22xx do 2.0
-
C5 2.7 HDI jest wyłącznie z automatem więc osiągi nieco pogorszone, natomiast w zakresie kultury pracy to 2.0 TDI 170 KM w passacie, schować się może i to głęboko.
Jest taki diesel w Touaregu R5 TDI ma 174 KM ale myślę że do osobówek mógłby mieć i 200. Kiedyś był w poprzek w T5 ale z tego co wiem już go wycofali zastępując 2.0 TDI, taki dałn-sajzing.