Przeguby zewnętrzne...jak to "dziadostwo" zdjąć?
-
Witam wszystkich serdecznie!!! Mam kilka pytań z serii: jak to zdjąć?... Niedawno nabyłem glupim trafem swifta 1.6, którego właśnie rozkładam na części i utknąłem przy przegubach. Dokladniej to sytuacja wygląda tak, że wyjąłem już calą lewą półośkę razem z przegubem(ze skrzyni i z piasty) i teraz chcę od niej odłączyć przegub zwnętrzny. Prawa półoś tkwi ciągle na swoim miejscu bo nie wiem jak ją wyjąć z tego elementu który ją po drodze podpiera (z lewą poszło dziecinnie łątwo bo poprostu wystarczyło troszkę mocniej pocignąć i wyskoczyłą ze skrzyni, prawa natomiast wylazła tylko z piasty, a już ze skrzyni i z tego pśredniego elementu wyleżć nie chce) Proszę wszystkich szanownych specjalistów od mechaniki o rady i zgóry dziękuję za odpowiedzi!!!
-
W swifcie przeguby sa praktycznie niezdejmowalne.
Jest na półosi sprężyna zabezpieczająca która podczas nabijania przegubu rozpręża się w specjalnym rowku w przegubie.
O ile z założeniem nie ma żadnych problemów to aby go zdiąć nie męcząc się za bardzo trzeba go pociąć lub rozgruzować wyrywając kulki z wianka ale i tak pierścień zostaje na półosi i trzeba ko pochlastać.
Dzieje się tak ponieważ w przegóbie nie ma podcięcia aby przegób podczas walenia młotem zszedł natomiast jest podcięcie na wejściu.
Czasami jak sprężyna jest już słaba to udaje się zbić przegób ale to jest rzdkość. -
W swifcie przeguby sa praktycznie niezdejmowalne.
??? Ja swoje wymieniłem bez żadnego oporu
Jest na półosi sprężyna zabezpieczająca która podczas
nabijania przegubu rozpręża się w specjalnym rowku
w przegubie.
O ile z założeniem nie ma żadnych problemów to aby go
zdiąć nie męcząc się za bardzo trzeba go pociąć lub
rozgruzować wyrywając kulki z wianka ale i tak
pierścień zostaje na półosi i trzeba ko pochlastać.u mnie wystarczyło mocno zbić młotkiem, udało się w miarę łatwo (warunki garażowe - imadło + spory młotek)
Dzieje się tak ponieważ w przegóbie nie ma podcięcia aby
przegób podczas walenia młotem zszedł natomiast
jest podcięcie na wejściu.
Czasami jak sprężyna jest już słaba to udaje się zbić
przegób ale to jest rzdkość.żeby wyjąć półoś tam gdzie jest podpora musisz ją też odkręcić i wyjąć wszystko (razem z podporą) ze skrzyni, jak już jest wszystko na wierzchu to łatwiej się do tego zabrać czyt. półoś w imadło i heja młotkiem.