Ślimak prędkościomierza Opel Omega A '91 sam to zrób
-
Jeśli komuś dojdzie do tego co mnie spotkało to napiszę w skrócie jak to zrobić:
- Wjechać na kanał, auto postawić na solidnych podpórkach tak aby koła tylne były w powietrzu, a pod przednimi podstawić kliny
- Odkręcić rurę wydechową
- Podporę przed skrzynią biegów
- Wał najpierw z tyłu, w środku (uwaga na łożysko środkowe bo to 70zł) i z przodu ( tam idzie 17-tka cienko ścienna nasadowa)
- Odczepić zaślepkę od drążka zmiany biegów plastikowe zatrzaski jak do tapicerki drzwi, ściągnąć zawleczki i wybić tulejkę od drążka
- Odkręcić obudowę gumową wału od skrzyni aż pokaże się śruba przy skrzyni nakręcona na wałek wieloklinowy to jest śruba na klucz 30 nasadowy przedłużany z dobrą przedłużką jeśli takiego nie mamy to nie mamy się za co zabierać. Zablokować skrzynkę wkładając w obudowę coś stabilnego aby się nie ruszała i odkręcić śrubę, potem wybić uszczelniacz tamten nad wałkiem wieloklinowym i wyciągnąć ślimaka ze środka skrzyni, wsadzić nowego i zacząć skręcać wszystko do początku.
- Po skręceniu i założeniu linki uruchomić pojazd i sprawdzić działanie nowej linki
Zrobiłem to sam nie mając przy tym wcześniejszej praktyki aby tego uniknąć trzeba zmienić wcześniej linkę od prędkościomierza 25 zł., która spowodowała to zajście.
Ślimak kosztuje 70 zł. W salonie opla tylko trzeba wcześniej podać ilość zębów z mechanizmu napędu linki prędkościomierza ze skrzyni.