Skrzynia biegów - jak wyciągnąć?
-
Jak wyciągnąć skrzynie biegów? Za często się jej nie wyjmuje, ale pewnie Ktoś już wyjmował, i może kilku wskazówek udzieli?
Bo tak sobie myśle. Wyciągnąć akumulator. Linki wodzików.. Profilaktycznie chłodnice, wyciągnąć przegub wewnętrzny lewy... Wczesniej olej zlać...
Jak z prawym przegubem? Tam jest oś do takiego łożyska...
Trzeba wydech demontować?
Stabilizator? Wahacze?
Mocowanie skrzyni do nadwozia oczywiście. A trzeba odkręcać to mocowanie, środkowe, pod przegrodą silnik/kabina?
Może wygodniej z silnikiem wyciągnąć?
Skrzynie wyciągamy do dołu? Tak?Jakieś cenne wskazówki? Byłbym wdzięczny...
-
Jak wyciągnąć skrzynie biegów? Za często się jej nie
wyjmuje, ale pewnie Ktoś już wyjmował, i może kilku
wskazówek udzieli?
Bo tak sobie myśle. Wyciągnąć akumulator. Linki
wodzików.. Profilaktycznie chłodnice, wyciągnąć
przegub wewnętrzny lewy... Wczesniej olej zlać...
Jak z prawym przegubem? Tam jest oś do takiego
łożyska...
Trzeba wydech demontować?
Stabilizator? Wahacze?
Mocowanie skrzyni do nadwozia oczywiście. A trzeba
odkręcać to mocowanie, środkowe, pod przegrodą
silnik/kabina?
Może wygodniej z silnikiem wyciągnąć?
Skrzynie wyciągamy do dołu? Tak?
Jakieś cenne wskazówki? Byłbym wdzięczny...musisz zdemontować obydwie półosie,odczepić od skrzyni wodziki,rozrusznik,łapę trzymającą skrzynię(silnik profilaktycznie podwiesić).wyciągasz do dołu.
nie wiem jak z łapami w swifcie,bo jeszcze nie zdejmowałem w nim skrzyni.
w seicento trzeba odkręcić 2 łapy,a silnik podwiesić na łańcuchu. -
musisz zdemontować obydwie półosie,odczepić od skrzyni
wodziki,rozrusznik,łapę trzymającą skrzynię(silnik
profilaktycznie podwiesić).wyciągasz do dołu.
nie wiem jak z łapami w swifcie,bo jeszcze nie
zdejmowałem w nim skrzyni.
w seicento trzeba odkręcić 2 łapy,a silnik podwiesić na
łańcuchu.Ja robilem w mk1 gti tak (a tam ciasniej jest):
Odkrecic amory i rozsunac zwrotnice.
Zdjac oslone srodkowa prawego przegubu i rozpiac polos na 2 czesci.
Na lewym kole podwazyc polos w skrzyni srubokretem coby przy podnoszeniu silnika wyskoczyla - trzeba uwazac przy wyjmowaniu zeby nie rozwalic przegubu.
Zdjac maske.
Odkrecic skrzynie i silnik od budy (czasem latwiej moze byc odkrecic lapy od silnika).
Odpiac wszystkie kable, weze, wyjac chlodnice.
I powoli do gory.
2 osoby starczyc powinny jak sie mawinde z dobrym przelozeniem - jeden podnosi a drugi kreci silnikiem zeby wylazl.Ogolnie jakies 1-2 godziny i mamy silnik ze skrzynia na wierzchu.
Dolem nie radze bo trzeba kolyske odkrecac i roznie pierdoly wiec za duzo babrania sie. -
Dzięki Towarszyszom za informacje.
Ogolnie jakies 1-2 godziny i mamy silnik ze skrzynia na wierzchu.
Pamiętam czasy PF126p. Tam sie silnik ze skrzynią wykręcało super. Czemu Swift nie ma wykręcanej belki z przodu?? ;-)
Dolem nie radze bo trzeba kolyske odkrecac i roznie pierdoly wiec za duzo babrania sie.
Chyba będzie rzut monetą, góra lub dół...