[moje auto] Subaru Justy Husar
-
Przy małym doladowaniu oraz przy kompresorze ic jest zbędny , powyżej 0.6 bara samo ciśnienie powietrza jest już za ciepłe.widzialem kilka samurai z turbo bez ic i smigaly
-
Przy małym
doladowaniu oraz przy kompresorze ic jest zbędnyCisna mi sie na usta tylko takie slowa: sranie w banie, pierdu pierdu, w ciaze tez sie nie zachodzi za pierwszym razem...
-
Zeby nie bylo, ze sie czepiam.
Uzylem google (5s) aby znalezc turbo kalkulator. Uzylem palcy i glowy aby wpisac dane swifta (10s). W ciagu 15s dowiedzialem sie, ze przy 7psi (nie cale 0,5bar) przy sprawnosci kompresora na poziomie 80% (zakladam, ze i tak tyle nie osiagnie)dostajesz wzrost temp o 46 stopni. Rozumiem, ze to akceptowalne? Zwlaszcza jak na zewnatrz bedzie 30 stopni...Ale poswiecilem jeszcze kolejne 10s na google i znalazlem take cos:
Cos mi sie wydaje, ze cale to snucie teorii o kompresorach kupy sie nie trzyma, ale latwiej uwierzyc niz poswiecic 15 w porywach do 25s na sprawdzenie.
Ja niestety duzo wiecej czasu poswiecilem na pisanie tego postaJak masz jeszcze jakies teorie z jarmarku lub watpliwosci, to smialo
-
gdyby silniki topiły się bez ic to nikt by nie produkował i zakładał jrsc...
cytuje:"Jedną z największych zalet kompresora Eaton'a jest jego 82% wydajność termiczna. Jackson twierdzi, że maksymalny wzrost temperatury jakiego można się spodziewać to tylko 74 stopnie F (23.3 C) i dlatego też intercooler nie jest konieczny." -
bedzie jakas chlodnica oleju?
-
bedzie, w zderzaku przed kompresorem.
-
Cytat:
Jak masz jeszcze jakies teorie z jarmarku lub watpliwosci, to smialo jezor
Spokojnie. Serducho zrobi kaput to zmieni się zdanie
Lubię patrzeć na wypowiedzi popierane argumentami -
gdyby silniki
topiły się bez ic to nikt by nie produkował i zakładał jrsc...
cytuje:"Jedną z
największych zalet kompresora Eaton'a jest jego 82% wydajność termiczna. Jackson
twierdzi, że maksymalny wzrost temperatury jakiego można się spodziewać to tylko 74
stopnie F (23.3 C) i dlatego też intercooler nie jest konieczny."No to teraz fizyka. Ustawiasz 0,5bar doladowania wedlug tej teorii delta T = 23 stopnie celsiusza, ustawiasz 1bar delta T = 23 stopnie. Ustawiasz 0,2bar delta T = 23 stopnie, moze mniej. Cos mi tu nie pasuje, chyba ze to hamerykanska teoria wyrwana z kontekstu (moze laduje 0,3bar max taki kompresor). Poza tym, jezeli masz 23 stopnie roznicy, to interccolerem jestes w stanie zejsc do polowy tej wartosci - to juz ma sens i biorac pod uwage to, ze zakladasz kompresor po to zeby bylo wiecej mocy/momentu to zakladajac jakies przyrosty sensowne masz dwa wyjscia - podnosic do duzych wartosci doladowanie (wada: temperatura i straty mechaniczne), czy zrobic te same osiagi na nizszym doladowaniu z mniejsza temperatura i stratami. Silnik dluzej pozyje. Ale po co, wlozy sie dugi i w sumie tez wybuchnie
Dodam jeszcze zagadke:
0,5bar doladowania, turbo i kompresor.
Kompresor 80% sprawnosci, turbo dobrze dobrane 70%.
Pytanie: Jaka jest roznica temperatur?
Odpowiem od razu: 6 stopni. W takim razie do turbo tez sie nie oplaca zakladac ic.Edit:
I nie jestem zwykle taki zlosliwy, ale widze ze koncepcja jest z du*y jak narazie i trzeba punktowac po kolei zeby nie skonczylo to jak wiekszosc podobnych projektow (nie zycze).
-
Jeszcze z ta sprawnoscia mi to nie pasowalo, wiec zagladnalem na strone eatona, i moim oczom ukazal sie taki oto obrazek:
Gdzie ladnie widac, ze max sprawnosci co m45 moze uzyskac to 67% w waskim zakresie pracy.
-
I nie jestem zwykle
taki zlosliwy, ale widze ze koncepcja jest z du*y jak narazie i trzeba punktowac po
kolei zeby nie skonczylo to jak wiekszosc podobnych projektow (nie zycze).bez spiny ,dobrze ze zainteresował się tym tematem ktos z głowa i każde wskazówki czy opier*dol jest mile widziany wiec intercooler już zamówiony i lecimy dalej z tematem ;)pozdrawiam
-
Mnie to nurtuje jedno pytanie, tam siedzi jeden wtryskiwacz ? Będzie on w stanie podlać na tyle aby nie było ubogo ?
-
Rozwiazanie jest stosunkowo proste (to najtansze) - zamontowac nastepny i uruchamiac kiedy trzeba
Z drozszych to by juz mozna na wielopunkt przeskoczyc. -
bez spiny ,dobrze
ze zainteresował się tym tematem ktos z głowa i każde wskazówki czy opier*dol jest
mile widziany wiec intercooler już zamówiony i lecimy dalej z tematem
;)pozdrawiamA jezeli mozna wiedziec jaki ten IC bedzie? Bo tutaj tez jeden drugiemu nie rowny, zwlaszcza jak bedziesz go chcial montowac jak w subaru...
-
Cos takiego ic z imprezy gt 218km -
Jak oryginalny (nie chinski tuningowy) to bardzo dobry wybor jezeli chodzi o chlodzenie. Troche duzy jak na ten motor, ale za to przyoszczedzisz na rurach. Zasadniczo nalezy sie wystrzegac tuningowych ICkow jezeli da sie znalezc fabrycznie montowany w osobowce.
PS. Pierwszy raz widze zeby mialo subaru jedno wejscie, mialem 97, 99 wrx w rece i wszystkie mialy dwa wloty od spodu. Ale nie wiem jak te starsze...
-
Oryginalny , z tego co patrzylem to nowsze mialy 2 wejscia a szukalem z jednym zeby nie bawic sie w zaslepianie.
-
Zasadniczo nalezy sie wystrzegac
tuningowych ICkow jezeli da sie znalezc fabrycznie montowany w osobowce.Czyli FMIC odpada ?
-
Cos takiego ic z
imprezy gt 218kmPredzej legacy turbo i impreza GT do 97
-
Czyli FMIC odpada ?
Nie, ale nieraz sie trzeba nagimnastykowac. W przypadku swifta to akurat nie jest tak zle znalezc cos sensownego (w ostatecznosci taki od evo daje rade calkiem dobrze). Tuningowe sa bardzo kaprawe - strasznie powoli stygna jak sie nagrzeja (np w korku) i jakosc samego rdzenia jest taka sobie. Te fabryczne bardzo szybko reaguja i dobrze chlodza jezeli nie sa za male.
-
Nie, ale nieraz sie
trzeba nagimnastykowac. W przypadku swifta to akurat nie jest tak zle znalezc cos
sensownego (w ostatecznosci taki od evo daje rade calkiem dobrze). Tuningowe sa
bardzo kaprawe - strasznie powoli stygna jak sie nagrzeja (np w korku) i jakosc
samego rdzenia jest taka sobie. Te fabryczne bardzo szybko reaguja i dobrze chlodza
jezeli nie sa za male.jak będę coś kiedyś modził to wiem do kogo się uśmiechnąć po wiedzę