[moje auto] Subaru Justy Husar
-
kilimy nigdy nie
było,A ten kompresor klimy na zdjęciu to co?
-
To jest wspoma przecież
-
To jest wspoma
przecieżA taka sytuacja
Nie mam tego ani tamtego
-
Powiedz Colin wiesz coś na temat mocniejszej uszczelki pod czape? jakiś miedziak ? czy piramidki jakiś pomysł?
-
Z miedziankami lipa raczej u nas. Jak masz silnik w czesciach to od razu lepiej oringowac czy tam piramidki i zwykla uszczelka do tego bedzie nie do zajechania (jak cos innego nie bedzie kulec oczywiscie). Mozna polowac na oryginalna metalowa uszczelke do 1.6, ale szanse male i wytrzyma mniej niz oringowany blok/glowica.
Wiesz juz jaka glowice chcesz zakladac? -
najmilej widziana była by z gti,ale jak nic nie wyrwę to chyba spocznę na laurach i 16sto zaworowa z baleno... i czy w ogóle zależny oringowac skoro nie chce przekraczać 1bara? optymalnie celuje w 0,8 już na odprężonym motorze?
-
Moim zdaniem to najbardziej ekonomiczna opcja
-
mocowanie pod kompresor gotowe:
-
powoli coś dłubię:
-
A jak masz zamiar schlodzic to powietrze? Czy tylko wystarczy ze bedzie syczec
-
W zderzaku raczej docelowo bedzie chlodnica oleju a co do icka to mysle nad wlozeniem go nad pokrywe zaworow i kolektor ssacy tak jak w imprezach . Na razie odpale bez i zobaczy sie jaka bedzie temp powietrza , musze jeszcze odizolowac kolektor wydechody od kompresora taśmą i osłoną.
-
Temperatury w optymistycznym wariancie (z samego wzrostu cisnienia) mozna wyliczyc bez problemu.
-
Przy małym doladowaniu oraz przy kompresorze ic jest zbędny , powyżej 0.6 bara samo ciśnienie powietrza jest już za ciepłe.widzialem kilka samurai z turbo bez ic i smigaly
-
Przy małym
doladowaniu oraz przy kompresorze ic jest zbędnyCisna mi sie na usta tylko takie slowa: sranie w banie, pierdu pierdu, w ciaze tez sie nie zachodzi za pierwszym razem...
-
Zeby nie bylo, ze sie czepiam.
Uzylem google (5s) aby znalezc turbo kalkulator. Uzylem palcy i glowy aby wpisac dane swifta (10s). W ciagu 15s dowiedzialem sie, ze przy 7psi (nie cale 0,5bar) przy sprawnosci kompresora na poziomie 80% (zakladam, ze i tak tyle nie osiagnie)dostajesz wzrost temp o 46 stopni. Rozumiem, ze to akceptowalne? Zwlaszcza jak na zewnatrz bedzie 30 stopni...Ale poswiecilem jeszcze kolejne 10s na google i znalazlem take cos:
Cos mi sie wydaje, ze cale to snucie teorii o kompresorach kupy sie nie trzyma, ale latwiej uwierzyc niz poswiecic 15 w porywach do 25s na sprawdzenie.
Ja niestety duzo wiecej czasu poswiecilem na pisanie tego postaJak masz jeszcze jakies teorie z jarmarku lub watpliwosci, to smialo
-
gdyby silniki topiły się bez ic to nikt by nie produkował i zakładał jrsc...
cytuje:"Jedną z największych zalet kompresora Eaton'a jest jego 82% wydajność termiczna. Jackson twierdzi, że maksymalny wzrost temperatury jakiego można się spodziewać to tylko 74 stopnie F (23.3 C) i dlatego też intercooler nie jest konieczny." -
bedzie jakas chlodnica oleju?
-
bedzie, w zderzaku przed kompresorem.
-
Cytat:
Jak masz jeszcze jakies teorie z jarmarku lub watpliwosci, to smialo jezor
Spokojnie. Serducho zrobi kaput to zmieni się zdanie
Lubię patrzeć na wypowiedzi popierane argumentami -
gdyby silniki
topiły się bez ic to nikt by nie produkował i zakładał jrsc...
cytuje:"Jedną z
największych zalet kompresora Eaton'a jest jego 82% wydajność termiczna. Jackson
twierdzi, że maksymalny wzrost temperatury jakiego można się spodziewać to tylko 74
stopnie F (23.3 C) i dlatego też intercooler nie jest konieczny."No to teraz fizyka. Ustawiasz 0,5bar doladowania wedlug tej teorii delta T = 23 stopnie celsiusza, ustawiasz 1bar delta T = 23 stopnie. Ustawiasz 0,2bar delta T = 23 stopnie, moze mniej. Cos mi tu nie pasuje, chyba ze to hamerykanska teoria wyrwana z kontekstu (moze laduje 0,3bar max taki kompresor). Poza tym, jezeli masz 23 stopnie roznicy, to interccolerem jestes w stanie zejsc do polowy tej wartosci - to juz ma sens i biorac pod uwage to, ze zakladasz kompresor po to zeby bylo wiecej mocy/momentu to zakladajac jakies przyrosty sensowne masz dwa wyjscia - podnosic do duzych wartosci doladowanie (wada: temperatura i straty mechaniczne), czy zrobic te same osiagi na nizszym doladowaniu z mniejsza temperatura i stratami. Silnik dluzej pozyje. Ale po co, wlozy sie dugi i w sumie tez wybuchnie
Dodam jeszcze zagadke:
0,5bar doladowania, turbo i kompresor.
Kompresor 80% sprawnosci, turbo dobrze dobrane 70%.
Pytanie: Jaka jest roznica temperatur?
Odpowiem od razu: 6 stopni. W takim razie do turbo tez sie nie oplaca zakladac ic.Edit:
I nie jestem zwykle taki zlosliwy, ale widze ze koncepcja jest z du*y jak narazie i trzeba punktowac po kolei zeby nie skonczylo to jak wiekszosc podobnych projektow (nie zycze).