[moje auto] Subaru Justy Husar
-
czyli w co
zainwestować jak by ktoś chciał złożyć turbo lub kompresor ?
Raczej chodzi mi o to żeby przemyśleć wszystko, bo załatwienie korb i kompresora to pikuś w porównaniu do reszty.możesz rozwinąć
myśl
Chodzi o to co wyżej. Mam kompresor i wiele halo bo będę go zakładał. Miałem to samo oczywiście i wiem, że to max 5% całej Ricky. Trzeba się skupić na tym aby nie wybuchło, czyli paliwie, osprzecie i elektronice. Np głowica gti wymaga kometa z gti albo innych kombinacji a to trochę kosztuje i tak. Bloki jakie są każdy wie i uszczelkę łatwo wywalić jak się przypuszczasz na tym powyżej. Sam silnik 80 coś tam zniesie ale najpierw trzeba wiedzieć co się chce a później do tego planować graty i rozwiązania a nie odwrotnie.Korby prism to chińska chinskosc -trochę bym się bał bez sprawdzania je wkładać bo się zdarza trochę rozrządu jakosciowego
-
puki co zbieram graty, a ten silnik posłuży tylko do nauki zobaczymy co wyjdzie pozatym kilku juz takich było;)
http://youtu.be/QjowHtO4CbQ
http://youtu.be/Y14q30R8QZs
http://youtu.be/YNTHRK-EB60 -
Sorry za to co pisałem -miałem mało czasu a komórka trochę słowa zmieniła; )
Co do silnika do nauki, to nie powinieneś tego tak robić. Ma swoją wartość i myśle że za ta cene był byś w stanie już kupić np ecumastera albo inne mile widziane części. A jeżeli zaczniesz polegać na rzeczach oczywistych to nigdy nie dojdziesz do tych prawdziwych problemów. ..
-
BPX jest od
wróżeniaWróżbita Bartek
-
kilimy nigdy nie
było,A ten kompresor klimy na zdjęciu to co?
-
To jest wspoma przecież
-
To jest wspoma
przecieżA taka sytuacja
Nie mam tego ani tamtego
-
Powiedz Colin wiesz coś na temat mocniejszej uszczelki pod czape? jakiś miedziak ? czy piramidki jakiś pomysł?
-
Z miedziankami lipa raczej u nas. Jak masz silnik w czesciach to od razu lepiej oringowac czy tam piramidki i zwykla uszczelka do tego bedzie nie do zajechania (jak cos innego nie bedzie kulec oczywiscie). Mozna polowac na oryginalna metalowa uszczelke do 1.6, ale szanse male i wytrzyma mniej niz oringowany blok/glowica.
Wiesz juz jaka glowice chcesz zakladac? -
najmilej widziana była by z gti,ale jak nic nie wyrwę to chyba spocznę na laurach i 16sto zaworowa z baleno... i czy w ogóle zależny oringowac skoro nie chce przekraczać 1bara? optymalnie celuje w 0,8 już na odprężonym motorze?
-
Moim zdaniem to najbardziej ekonomiczna opcja
-
mocowanie pod kompresor gotowe:
-
powoli coś dłubię:
-
A jak masz zamiar schlodzic to powietrze? Czy tylko wystarczy ze bedzie syczec
-
W zderzaku raczej docelowo bedzie chlodnica oleju a co do icka to mysle nad wlozeniem go nad pokrywe zaworow i kolektor ssacy tak jak w imprezach . Na razie odpale bez i zobaczy sie jaka bedzie temp powietrza , musze jeszcze odizolowac kolektor wydechody od kompresora taśmą i osłoną.
-
Temperatury w optymistycznym wariancie (z samego wzrostu cisnienia) mozna wyliczyc bez problemu.
-
Przy małym doladowaniu oraz przy kompresorze ic jest zbędny , powyżej 0.6 bara samo ciśnienie powietrza jest już za ciepłe.widzialem kilka samurai z turbo bez ic i smigaly
-
Przy małym
doladowaniu oraz przy kompresorze ic jest zbędnyCisna mi sie na usta tylko takie slowa: sranie w banie, pierdu pierdu, w ciaze tez sie nie zachodzi za pierwszym razem...
-
Zeby nie bylo, ze sie czepiam.
Uzylem google (5s) aby znalezc turbo kalkulator. Uzylem palcy i glowy aby wpisac dane swifta (10s). W ciagu 15s dowiedzialem sie, ze przy 7psi (nie cale 0,5bar) przy sprawnosci kompresora na poziomie 80% (zakladam, ze i tak tyle nie osiagnie)dostajesz wzrost temp o 46 stopni. Rozumiem, ze to akceptowalne? Zwlaszcza jak na zewnatrz bedzie 30 stopni...Ale poswiecilem jeszcze kolejne 10s na google i znalazlem take cos:
Cos mi sie wydaje, ze cale to snucie teorii o kompresorach kupy sie nie trzyma, ale latwiej uwierzyc niz poswiecic 15 w porywach do 25s na sprawdzenie.
Ja niestety duzo wiecej czasu poswiecilem na pisanie tego postaJak masz jeszcze jakies teorie z jarmarku lub watpliwosci, to smialo
-
gdyby silniki topiły się bez ic to nikt by nie produkował i zakładał jrsc...
cytuje:"Jedną z największych zalet kompresora Eaton'a jest jego 82% wydajność termiczna. Jackson twierdzi, że maksymalny wzrost temperatury jakiego można się spodziewać to tylko 74 stopnie F (23.3 C) i dlatego też intercooler nie jest konieczny."