Subaru Justy GTI - Budowa mojej pierwszej rajdówki
-
Ja najprawdopodobniej będę robił nowe koła pasowe - od strony bloku będzie węższe o 1PK + pasek węższy o 1 PK i dzięki temu uzyskamy miejsce na zęby pod czujnik położenia wału.
-
Ja
najprawdopodobniej będę robił nowe koła pasowe - od strony bloku będzie węższe o 1PK- pasek węższy o 1 PK i dzięki temu uzyskamy miejsce na zęby pod czujnik położenia
wału.
Też wcześniej o tym myślałem, wszystko się wyjaśni jak w piątek spotkam się z gościem który będzie robił zamach.
A jakiego kompa będziesz zakładał skoro robisz czujnik na kole pasowym? - pasek węższy o 1 PK i dzięki temu uzyskamy miejsce na zęby pod czujnik położenia
-
EMU.
-
Mam nadzieje że już jedne z ostatnich zawodów na tej skrzyni.
Jeszcze raz zapraszam wszystkich na imprezy organizowane przez AUTOMASTER -
Mam nadzieje że już
jedne z ostatnich zawodów na tej skrzyni.A to coś się ruszyło w temacie twojej skrzyni?
Możesz napisać o niej coś więcej? -
No niby się ruszyło, tak zapewnia Ali.
A co do skrzyni to główne 5.3 i na biegach 1,2 i 3 wylatują synchronizatory, a będą kły. Taka mała hybryda. Co z tego bedzie sam nie wiem. -
A to glowne zadziała z ori trybami czy tylko z tymi nowymi?
Gość jest świadom ze bedzie tych przełozeń potrzeba więcej?:) -
A to glowne
zadziała z ori trybami czy tylko z tymi nowymi?
Gość jest świadom
ze bedzie tych przełozeń potrzeba więcej?:)Zadziała, a gość bardzo dobrze wie że będzie zapotrzebowanie spore, dlatego musi się przyłożyć.
-
Jak ma zadzialac, jak walek ma na stale niektore zebatki...?
-
Jak ma zadzialac,
jak walek ma na stale niektore zebatki...?
Tak, ale myślę że kolega pytał o przełożenia poszczególnych biegów. A one zostają bez zmian. -
Tak, ale myślę że
kolega pytał o przełożenia poszczególnych biegów. A one zostają bez zmian.Jakbyś z nim rozmawiał to zapytaj proszę czy ma też główne do FWD. Miał kiedyś 5.0 i pytanie czy dalej je będzie robił.
I czy te biegi I-III kłowe by do FWD też podeszły. -
Tak, ale myślę że
kolega pytał o przełożenia poszczególnych biegów. A one zostają bez zmian.No ale jak beda kly, to beda proste zeby wiec musza byc do nich zebatki do pary.
Druga sprawa, to jak juz jest robiony caly walek z prostymi zebami to mozna by po bozemu zrobic pierwszy bieg, bo jak dalej zostanie w takiej proporcji do drugiego jak w serii to ch*j nie robota -
No ale jak beda
kly, to beda proste zeby wiec musza byc do nich zebatki do pary.
Druga sprawa, to
jak juz jest robiony caly walek z prostymi zebami to mozna by po bozemu zrobic
pierwszy bieg, bo jak dalej zostanie w takiej proporcji do drugiego jak w serii to
ch*j nie robota
Skrzynia kłowa to nie znaczy że zęby muszą być proste, w takiej skrzyni nie ma synchronizatorów a są kły i to one właśnie załączają poszczególne biegi.
W skrzyni z Justy jest na tyle miejsca i taka konstrukcja że można tak właśnie kombinować jak tylko trafi do mnie to wszyscy zobaczą jak to jest rozwiązane.Erde w piątek mam być u niego to zapytam i dam ci znać co i jak.
Cytat kolegi z jednego forum
1. skrzynie mogą być na zebach helikalnych, pół helikalnych i prostych, niema to nic wspólnego z systemem przełączania biegów tylko z wytrzymałością i hałasem
2. przełączanie biegów może odbywać się z udziałem synchronizatora, dog-rings, albo bez jakiegokolwiek wspomagania przełączania (to raczej tylko w starych ciężarówkach)
3. System wybierania biegów - układ H, mechaniczna sekwencja, elektro-hydrauliczna sekwencja, ta ostatnia + elektroniczne sterowanie może być stosowany w zasadzie niezaleznie od pozostałych dwóch punktów. Są nawet systemy elektrohydraulicznej sekwencji do aut uicznych z helikalnymi biegami i synchronizacja (+ automatyczne sprzęgło)
-
Ale jaki ma sens robienie klowego mechanizmu, walka z biegami i do tego robic skosne zeby... Rozumiem, ze walek by zostawiac seryjny i do tego mechanizm zmiany przerabiac, ale komplet to po prostu marnotrawstwo kasy i czasu.
-
Ale jaki ma sens
robienie klowego mechanizmu, walka z biegami i do tego robic skosne zeby...
Rozumiem, ze walek by zostawiac seryjny i do tego mechanizm zmiany przerabiac, ale
komplet to po prostu marnotrawstwo kasy i czasu.Nie zęby zostają, będą tylko przerobione w tym miejscu gdzie zazębia się synchronizator i inne przesuwki, sens: każdy bieg będzie wchodził zawsze i to w dodatku bez sprzęgła
Koszt wraz z przełożeniem koło 2,2tys z czego same przełożenie 1,3tys.
Nie chce się kłócić bo nie jestem pewny co z tego wyjdzie, ale lubię eksperymentować i jak tylko będę miał to u siebie wtedy będziemy dalej polemizować i sami ocenicie czy warto było -
Jeżeli to zadziała to ja poprosze to samo u siebie..;) Jednak znajac ile takie klamoty kosztuja to .... boje sie o wytrzymałość tego zestawu. ;/ jednak czekam z niecierpliwością na pierwsze testy.
-
Wczoraj byłem u kolegi od skrzyni, jednak skrzyni nadal nie mam, ale na otarcie łez odebrałem koło pasowe a koło zamachowe też już gotowe tylko teraz musi zrobić otwory pod docisk
Teraz mogę dalej uzbrajać silnik pod EMU -
brakuje mi cycka pod klin
-
brakuje mi cycka
pod klinNie jest potrzebny
-
Doszły nowe graty dla Justynki
Musiałem się pochwalić.
Koło w całości z jednego kawałka materiału został tylko wieniec dla rozrusznika, z wagi zeszło 4kg
Tych klocków mam nadzieję że tak szybko nie spalę.