Subaru Justy GTI - Budowa mojej pierwszej rajdówki
-
Jakis filmik?
Jak tylko dojdą do mnie jakieś materiały to coś posklejam i wrzucę bo same onboardy mam narazie.
-
Jak tylko dojdą do
mnie jakieś materiały to coś posklejam i wrzucę bo same onboardy mam narazie.A będziesz miał takie materiały?
-
A będziesz miał
takie materiały?No najczęściej jak już ktoś nagrał to po rajdzie coś chłopaki podeślą, dlatego mam nadzieje ze i tym razem coś dotrze do mnie
-
To daj znać jak coś dostaniesz. Bo jak na razie to duża posucha foto/video.
-
Przyszedł w końcu czas na wykorzystanie Emu.
Mam do was pytanie czy ktoś przerabiał czujnik położenia wału w GTi
Jak wiadomo jest w aparacie zapłonowym, ale to jest mało dokładne a przy regulowanych kołach każdorazowa regulacja wymaga również korekcji kąta wyprzedzenia zapłonu.Piszcie jak macie jakieś pomysły, bo jak na tą chwile to chyba zrobię nowe koło pasowe z uzębieniem dla czujnika, ale co znów za tym idzie muszę przerobić podłużnice bo nie ma miejsca. 2 opcja aby zrezygnować z pompy wspomagania i zrobić wspomaganie elektryczno hydrauliczne (saxo, 106)
Poradźcie coś
-
Jak na wale to mozesz zalozyc pompe oleju i miske z sohc zdaje sie - tam jest miejsce na czujnik. Zebatka tylko nie pamietam czy w misce czy na zewnatrz, ale chyba wmisce.
Czujnika z aparatu swifta emu nie obsluzy, bo wlasciciele swiftow nie maja kasy i sa na dnie klienteli -
Rozebrałem wczoraj Justynę dawcę i do głowy wpadła mi jeszcze jedna opcja.
Koło zamachowe będzie robione od podstaw lekkie, a jest tam dużo miejsca na zęby dla czujnika i chyba spróbuję tam wrzucić czujnik. -
Ja najprawdopodobniej będę robił nowe koła pasowe - od strony bloku będzie węższe o 1PK + pasek węższy o 1 PK i dzięki temu uzyskamy miejsce na zęby pod czujnik położenia wału.
-
Ja
najprawdopodobniej będę robił nowe koła pasowe - od strony bloku będzie węższe o 1PK- pasek węższy o 1 PK i dzięki temu uzyskamy miejsce na zęby pod czujnik położenia
wału.
Też wcześniej o tym myślałem, wszystko się wyjaśni jak w piątek spotkam się z gościem który będzie robił zamach.
A jakiego kompa będziesz zakładał skoro robisz czujnik na kole pasowym? - pasek węższy o 1 PK i dzięki temu uzyskamy miejsce na zęby pod czujnik położenia
-
EMU.
-
Mam nadzieje że już jedne z ostatnich zawodów na tej skrzyni.
Jeszcze raz zapraszam wszystkich na imprezy organizowane przez AUTOMASTER -
Mam nadzieje że już
jedne z ostatnich zawodów na tej skrzyni.A to coś się ruszyło w temacie twojej skrzyni?
Możesz napisać o niej coś więcej? -
No niby się ruszyło, tak zapewnia Ali.
A co do skrzyni to główne 5.3 i na biegach 1,2 i 3 wylatują synchronizatory, a będą kły. Taka mała hybryda. Co z tego bedzie sam nie wiem. -
A to glowne zadziała z ori trybami czy tylko z tymi nowymi?
Gość jest świadom ze bedzie tych przełozeń potrzeba więcej?:) -
A to glowne
zadziała z ori trybami czy tylko z tymi nowymi?
Gość jest świadom
ze bedzie tych przełozeń potrzeba więcej?:)Zadziała, a gość bardzo dobrze wie że będzie zapotrzebowanie spore, dlatego musi się przyłożyć.
-
Jak ma zadzialac, jak walek ma na stale niektore zebatki...?
-
Jak ma zadzialac,
jak walek ma na stale niektore zebatki...?
Tak, ale myślę że kolega pytał o przełożenia poszczególnych biegów. A one zostają bez zmian. -
Tak, ale myślę że
kolega pytał o przełożenia poszczególnych biegów. A one zostają bez zmian.Jakbyś z nim rozmawiał to zapytaj proszę czy ma też główne do FWD. Miał kiedyś 5.0 i pytanie czy dalej je będzie robił.
I czy te biegi I-III kłowe by do FWD też podeszły. -
Tak, ale myślę że
kolega pytał o przełożenia poszczególnych biegów. A one zostają bez zmian.No ale jak beda kly, to beda proste zeby wiec musza byc do nich zebatki do pary.
Druga sprawa, to jak juz jest robiony caly walek z prostymi zebami to mozna by po bozemu zrobic pierwszy bieg, bo jak dalej zostanie w takiej proporcji do drugiego jak w serii to ch*j nie robota -
No ale jak beda
kly, to beda proste zeby wiec musza byc do nich zebatki do pary.
Druga sprawa, to
jak juz jest robiony caly walek z prostymi zebami to mozna by po bozemu zrobic
pierwszy bieg, bo jak dalej zostanie w takiej proporcji do drugiego jak w serii to
ch*j nie robota
Skrzynia kłowa to nie znaczy że zęby muszą być proste, w takiej skrzyni nie ma synchronizatorów a są kły i to one właśnie załączają poszczególne biegi.
W skrzyni z Justy jest na tyle miejsca i taka konstrukcja że można tak właśnie kombinować jak tylko trafi do mnie to wszyscy zobaczą jak to jest rozwiązane.Erde w piątek mam być u niego to zapytam i dam ci znać co i jak.
Cytat kolegi z jednego forum
1. skrzynie mogą być na zebach helikalnych, pół helikalnych i prostych, niema to nic wspólnego z systemem przełączania biegów tylko z wytrzymałością i hałasem
2. przełączanie biegów może odbywać się z udziałem synchronizatora, dog-rings, albo bez jakiegokolwiek wspomagania przełączania (to raczej tylko w starych ciężarówkach)
3. System wybierania biegów - układ H, mechaniczna sekwencja, elektro-hydrauliczna sekwencja, ta ostatnia + elektroniczne sterowanie może być stosowany w zasadzie niezaleznie od pozostałych dwóch punktów. Są nawet systemy elektrohydraulicznej sekwencji do aut uicznych z helikalnymi biegami i synchronizacja (+ automatyczne sprzęgło)