[moje auto] Suzuki Swift GTi mk2 1990r dedykowany by MKV
-
Najlepszego
MKV!A dziękuję
-
Jeździ już??
-
Jeździ już??
Jeszcze nie bo jest robiony w wolnych chwilach w warsztacie. Był teraz jakiś problem z elektryką bo nie było iskry i pompa nie pracowała ale to był stan na tydzień przed świętami i dalej nie miałem teraz czasu śledzić tematu.
Krzyżak kolumny kierownicy już przerobiony (szerokość mocowań pod deską w mk3/4 a mk2 są inne + tylko GTi najwyraźniej miał regulację wysokości kierownicy no i teraz będzie też wspomaganie).
Listwy czarne pousuwane z drzwi, klamki pomalowane i zamki przełożone itd itp - prace się posuwają do przodu ale naprawdę dużo jest roboty w zrobieniu mk2 - z mk3 było by duuuuuuużo łatwiej. -
Jakaś podpowiedź/rada odnośnie usunięcia tych listewek czarnych, bo mnie też to czeka?
U mnie prace przy swapie gti mk2 do gs mk2 stanęły na odrdzewianiu, malowaniu podwozia i wymianie przewodów hamulcowych. Za to wnętrze mam już całe przełożone z zadbaniem o każdy najdrobniejszy detal i wygląda jak prosto z fabryki:) z elektryką też miałem problem, bo wiązka z gti była lekko "zmodyfikowana" ale wszystko doprowadziłem do oryginału (centralny zamek, alarm i włączanie zapłonu z przycisku out). -
mk2 do mk2 to banał - mk2 do mk4 to już jest wyzwanie - inny rozstaw śrub kolumny kierownicy, inna długość mocowań deski rozdzielczej, inne mocowanie tablicy i oświetlenie tyłu i przodu samochodu, inne mocowania tylnego zderzaka, nieco problematyczne łączenie przedniego zderzaka mk4 i GTi itp
Z listwami to jest to po prostu czasochłonne. Przewody hamulcowe musiałem dawać nowe, mocowania drążka stabilizatora tył i przód przespawane z GTi.
-
Silnik odpalony
Ostatnio nie było iskry, pompa nie pracowała i nie podawało paliwa. Okazało się, że wraz z zapłonem nie zapalał się Check Engine - ECU nie miał masy.
Problemem okazał się ECUmaster DET3 - coś nie tak było w okablowaniu. Po całkowitym wyrzuceniu go z instalacji pompa zaczęła się włączać po przekręceniu kluczyka a przy próbie odpaleniu na świecach była iskra. Wtryski jednak nie dawały paliwa.
Idąc dalej okazało się, że wiązka od wtryskiwaczy była w 3 miejscach kiedyś rpzed kogoś łączona (była ona wymieniana na drugą, którą kiedyś kupiłem od mlodegoborucha - kupiłem od niego kompletną z GTi mk2 i stopniowo podmieniałem z moją szukając "problemu 5500obr/min - oczywiście stan wiązki to nie była jego wina).
Tak czy inaczej po podmianie kabli wtryskiwacze ożyły a silnik odpaliłPonieważ krzyżak od kolumny kierowniczej jest już przerobiony pod wspomaganie z mk4 to pozostało przespawanie mocowań deski rozdzielczej na te do mk2 (mk3/4/5 mają dłuższe mocowania a mk2 krótsze) i składamy wnętrze
-
Ponieważ krzyżak od
kolumny kierowniczej jest już przerobiony pod wspomaganie z mk4 to pozostało
przespawanie mocowań deski rozdzielczej na te do mk2 (mk3/4/5 mają dłuższe mocowania
a mk2 krótsze) i składamy wnętrze -
No już dobra dobra - masz kilka zdjęć z ostatnich hmmm... w sumie to już tygodni bo czasu nie było tego robić
ps. jak się nie mylę to jest to post #20000 w tym dziale "nasze auta"
-
No już dobra dobra
- masz kilka zdjęć z ostatnich hmmm... w sumie to już tygodni bo czasu nie było tego
robić
fajnie że do przodu.
Z pytań technicznych - dużo kombinowania z tyłem i przodem co by zaadoptować z Mk II zderzaki i itp. - masz kilka zdjęć z ostatnich hmmm... w sumie to już tygodni bo czasu nie było tego
-
fajnie że do
przodu.
Z pytań
technicznych - dużo kombinowania z tyłem i przodem co by zaadoptować z Mk II
zderzaki i itp.Inne sa mocowania i dolna część zderzaka z górną jak widać trochę w rogach nie jest spasowana idealnie ale jest wystarczająco dobrze
Oczywiście z tego co pamiętam trzeba nieco przerabiać (albo przeciągnąć inaczej) wiązkę do podłączenia z tyłu światła wstecznego i przeciwmgielnego oraz podświetlania tablicy.
W przednim zderzaku też nie jest tak łatwo dopasować górną część zderzaka mk4 z dolną częścią z mk2 ale się da - przy okazji zrobię zdjęcia i wrzucę. -
Kilka dni temu Swift mk4 już tak się prezentował.
-
Silnik już odpala i jeździ ładnie ale czeka go profesjonalne poszukiwanie odpowiedniego ustawienia regulowanych kółek prawdopodobnie w PromotoR'ze jeśli cena mnie nie zwali z nóg.
GTi mk4 OnAir już prawie skończony
-
To chcesz profesjonalnie czy w pro... warszawie??
-
jest radocha :]
Widzę że też przekładałeś wężyki od wspomy, szkoda że nie ma klimy, chociaż z drugiej strony masz dach -
A masz kogoś godnego polecenia poza Warszawą?
-
Swifcik już po geometrii na poliuretanach z bardzo delikatnym negatywem przednich kół i po przeglądzie rejestracyjnym. Idzie jak zły nawet na mapie paliwa standardowej według tego co mówi Mari. Jakiś tylko uszczelniacz trzeba wymienić przy prawej półosi i tyle
Prawdopodobnie w poniedziałek odbiór (w weekend nie mam czasu).
Zostanie strojenie i wizualizacja dalsza na GTi (naklejki TWIN CAM 16 VALVE i zaklejenie na czarno słupków drzwi).
-
Jak coś to mam naklejki na bok auta , idealna kopia oryginału
-
Jak coś to mam
naklejki na bok auta , idealna kopia oryginałuSwego czasu jak robił je PiterK z 8 lat temu to kupiłem kilka kompletów ale dobrze wiedzieć, że masz
-
A masz kogoś
godnego polecenia poza Warszawą?Generalnie to nie, bo nie wiadomo jak te walki ustawic, skoro krzywki na kazdy cylinder w inna strone przekoszone Trzeba by sie zdecydowac ktory cylinder chcesz miec dobrze...
-
Generalnie to nie,
bo nie wiadomo jak te walki ustawic, skoro krzywki na kazdy cylinder w inna strone
przekoszone Trzeba by sie zdecydowac ktory cylinder chcesz miec dobrze...Jeśli mówisz o wałkach od Erde czyli jeszcze od Gunia to ja kupowałem dużo później i chyba tam coś pozmieniali z dokładnością bo juz nie nazywały się 262 a 260