[moje auto] Suzuki Swift GTi - ubek
-
Chodzi Ci o IC tak?
Ale widziałem jednak u Ciebie na zdjęciach Kanaco,
jesli tu i tu sa te same łozyska to szkoda wydawać kase na pudełko jak mozna miec dwa w cenie jednego. Nie chodzi o to ze mi kasy szkoda i chce robić drut ale placić za nazwe nie zamierzam.To jak to wkoncu jest miał ktoś w rekach IC? co tam siedzi w srodku?
-
No tak, masz rację. Kupowałem kanaco, a w środku było łożysko Koyo. Jeśli chodzi o JC to nie wiem. Jak masz znajomy sklep, który bierze z Inter Carsu, to pogadaj czy Ci nie ściągną takiego łożyska do obejrzenia i jeśli będzie tam coś kiepskiego, żebyś mógł je zwrócić. Jeśli części są na stanach w IC, to raczej nie powinno być problemu.
-
Własnie nie mam gdzie zobaczyć, jak bym miał to bym ruszył tyłek do sklepu i nie było by tematu.
Liczę na to ze ktoś miał to łożysko w rekach, co ?
Skontaktowałem sie z jakms sklepem z allegro co sprzedają JC łozyska do gti, napisali mi ze jest tam jakie chińskie czy tajwańskie łożysko firmy DAC.
Wiele sie nie zastanwawiajac zamowilem Kanaco -
Dawno juz nic tu nie zamieszczałem a pare rzeczy przy aucie zaostało zrobionych ale jak to zwykle bywa w 20letnim aucie zrobisz jedno zabieraj sie za drugie a czasem i trzecie.
Wiec sprawa wygląda tak byłem dzis na przeglądzie, wszystko by było ok ale ja jak zwykle musze być dociekliwy i sie zapytałem pana diagnosty czy czasem nie zapomniał wykonac analizy spalin no i wyszlo
Zmierzone wartości na jałowym to:
CO - 0,82%
CO2 - 13.5%
HC - 261 ppm
O2 - 2.04%
Lambda - 1.063Dla przypomnienia normy to:
CO - 0,5max
CO2 - 14,5-16
HC - 100
O2 - 0,1-0,5
Lambda 0,97-1,03I teraz tak, jak widać wszystkie wartości nie mieszczą sie w normie, poza tym niedawno zauważyłem ze auto przestało mi po rozgrzaniu trzymać wolne obrtoty na poziomie ~900
jak sie dobrze rozgrzeje to na obrotomierzu jest okolo 500rpm, moze troche więcej może mniej w każdym razie za mało, diagnosta zasugerował ze te wyniki moga byc przyczyna uszkodzonego silnika krokowego co by sie zgadzało z tymi za małymi obrotami.Czy dobrze rozumuje ze za podtrzymanie wolnych obrotow w gti odpowiada ten zaworek ISC z dwoma wężykami i niebieska 2 pinowa kostka z przodu kolektora ?
Z tego co sam rozkminiłem z pomoca tego kalkulatora http://www.smogsite.com/calculators.html#lambda to mieszanka jest za uboga air/fuel= 15.57, zdecydowanie za duzo 02 choć tlen nie jest szkodliwy wskazuje na zła mieszankę, zdecydowanie powyżej normy CO i HC i zaniżone CO2.
Auto pali według mnie za duzo choć nie sa to jakies wartości kosmiczne, gorzej jedzie z dołu, przy większych obrotach jakby lepiej mu juz było.
Pomoze mi ktoś z przeanalizowaniem wyników i znalezeniem przyczyny ?
-
Może sonda pada? Jaką masz w ogóle bo sam nie wiem jaką kupić a zamiennik padł mi chyba w rękach
-
wydawało mi sie ze jak pada lambda to wtedy robi za bogata mieszanke w paliwo
choć nie twierdze ze nie jest uszkodzona, jakiś czas temu ja prowizorycznie sprawdzałem miernikiem i falowała sobie, a po jej odłączeniu nie było żadnej różnicy czuć w jeździe.
nie wiem jaka mam jakaś stara chyba jednoprzewodowa z czerwonym kapturkiem na kablu
z tego co wiem Denso DOX-1000 powinna pasować.
-
Na stronie producenta niby DOX-0116 lub DOX-0121. Na sklepie IC DOX-1000 lub DOX-0125. Którą wybrać? Ciekawe czym się różnią. Ciekawe jak się mają do takiej z NGK, która jest prawie 2 razy droższa w IC od denso. Jakością czy lepszym pomiarem?
-
te dwie pierwsze to Ci się coś pomyliło bo to sa 4 przewodowe a w gti jest jedno, na stówę maja być Dox-1000 i Dox-0125 sprawdzałem to w paru miejscach. Ta pierwsza to jest tak zwana dedykowana a druga uniwersalna trzeba sobie przełożyć wtyczke ze starej sondy, poza tym chyba niczym wiecej sie nie roznia oprócz ceny 40-60 zł więcej ale zapytam dokładnie w sklepie Denso.
Ceny w IC to żaden wyznacznik jakości, moim zdaniem NGK/NTK jest zdecydowanie więcej kiepskich podróbek, pozatym widziałem denso i dla mnie wygląda solidniej.
A wracajac do mojego problemu to sprawdziem zaworek ISC wedlug manuala, wyglada na to jakby co jakiś czas miał problem z zamknięciem i trochę przepuszczał powietrze.
Ale po paru przedmuchach juz sie zamyka a po podłączeniu prądu otwiera. Oporność tez sprawdzona taka jak w książce.
Zamówiłem sobie ta dox0125 bo jest o polowe tansza a sprzedawca w autoryzowanym sklepie Denso potwierdził ze one niczym sie nie różnią trzeba sobie tylko wtyczke stara zalutować.
Załoze nowa sonde, mam nadzieje ze stara da sie odkręcić i ten zaworek podmienię i w poniedziałek ma mi diagnosta jeszcze raz analize spalin zrobić mam nadzieje ze wyjdzie juz ok.
-
Kurde jest coraz gorzej z tymi obrotami wracając z pracy miałem masakrę stojąc w korku i podjeżdżając co chwile, auto straciło wolne obroty całkowicie, wskazówka spada do zera i gaśnie, jak jest zimny to jeszcze sa jakiekolwiek obroty ale jak sie zagrzeje to wogole nie trzyma. Odpiąłem sonde ale to nie pomogło
Nie wiem czego sie w tym momencie czepić, moze przepływke sprawdze ?
-
Sprawdź sprawdź i zobacz jakie napięcie daje. Jak chcesz to mogę Ci zapodać napięcia na danych obrotach z moich testów. Z tego co wiem to bez przepływki gaśnie zaraz po odpaleniu. Nie wiem jak to jest w przypadku zimnego silnika na ssaniu ale na ciepłym tak jest.
-
Jasne ze podaj !! Ty tez miałeś walnięta przeplywke prawda ?
bo cos mi sie wydaje ze to moze byc własnie przeplywka plus lambda własnie, bo to one w silniku sterują mieszanka i to by tłumaczyło taki wynik na analizatorze spalin czyli za duzo tlenu.mialem sprawdzic go dzis to sie mierik wysr...
wedłu manulala trezba odpiac kostke i wpiac sie w "W" czyli rozumiem biały właczyć zapłon i ma być napiecie 0.2-0.8V jesli tak to podpiac go i odpalić napiecie na pinie "B" blue,black ? powinno wzrastać z obrotami silnika dobrze mowie ?
-
Myślałem, że miałem ale nie miałem
Tak na zapłonie ma być takie ale jak dalej było to nie pamiętam (wszystko prosto jest opisane w manualu). Tak wzrasta z obrotami i w zależności od depnięcia w gaz. Jutro wstawię screena jak znajdę
Mało tego ale po lewej stronie masz jedną przepływkę i napięcia na obrotach a z prawej starą. Mało czym się różniły napięcia obu przepływek więc już potem nie dopisywałem do "starej".
-
mniej wiecej by mi sie zgadzało na zapłonie 0.56-0.59 czyli tak jak u Ciebie
na włączonym silniku napiecie wzrasta z obrotami, nie wiem jak dokladnie bo robilem to sam ale na słuch wartosci podobne jak u Ciebie.
Czyli co jednak przepływka ok ?
jutro mam miec na podnmianke druga zobacze czy cos mu to pomoze czy trzeba gdzie indziej szukac.
-
Zwykły miernik sięga do szyby przy otwartej masce więc mogłeś jak najbardziej dodawać gazu z miejsca kierowcy obserwując miernik
Więc jak będziesz badał drugą przepływke to zerknij jak z wartościami bo być może moje też są złe -
Mierząc przepływke wyszły mi praktycznie taki same wartości jak Tobie,
ustawiłem tez tps choć nie wiem czy do konca tak jak ma być ale juz wiem jak to sie robi, chyba
Wymiana Lambdy pomogła po resecie kompa z nie trzymaniem obrotów, ale wyniki na analizatorze spalin niewiele sie zmieniły dalej jest za wysokie CO ,HC i O2. Wynika z tego ze mieszanka nie spala sie do konca.
Tu pytanie bo moze to brak kata daje takie wyniki, sporo osob jezdzi gti bez kata i na większej średnicy wydechu jakie macie wyniki spalin, ok ?
-
Ciekawe czy moje ukochane Gti jeszcze jezdzi ? moze ktoś je widział ? Sprzedałem je w styczniu 2013 do Sieradza.