Chrobotanie w silniku
-
Witam, zauważyłem, że moje tico jak jest zimne, lub lekko ciepłe to z okolic sprzęgła wydobywa się taki głośny metaliczny chrobot, jak by coś tarło. Gdy silnik się dobrze rozgrzeje to dźwięk ucicha. Czytałem o tym, że może być to łożysko oporowe, ale po wciśnięciu sprzęgła powinno ustąpić, a u mnie cały czas trze.
-
Witam, zauważyłem,
że moje tico jak jest zimne, lub lekko ciepłe to z okolic sprzęgła wydobywa się taki
głośny metaliczny chrobot, jak by coś tarło. Gdy silnik się dobrze rozgrzeje to
dźwięk ucicha. Czytałem o tym, że może być to łożysko oporowe, ale po wciśnięciu
sprzęgła powinno ustąpić, a u mnie cały czas trze.Wielu userów się z tym zetknęło. Generalnie (bazując na własnym doświadczeniu) widzę 3 opcje:
1. Łożysko oporowe sprzęgła
2. Łożysko wałka sprzęgłowego
3. Łożysko w skrzyni biegów - nie wiem które, nigdy nie rozbierałem skrzyniGeneralnie nie ma się czym przejmować, jeśli po chwili hałas ustaje. Rozbieranie skrzyni uważam za nieopłacalne w warsztacie. Ogólnie rzecz biorąc - skrzynia biegów tico, podobnie jak silnik, należy do wytrzymałych i trwałych konstrukcji. Jeśli będziesz kiedykolwiek oddzielał skrzynię od silnika - warto wymienić łożysko oporowe sprzęgła oraz łożysko wałka sprzęgłowego - nawet profilaktycznie
BTW - kiedy wymieniałeś olej w skrzyni biegów? Czy jest w odpowiedniej ilości?
-
Wielu userów się z
tym zetknęło. Generalnie (bazując na własnym doświadczeniu) widzę 3 opcje:
1. Łożysko oporowe
sprzęgła
2. Łożysko wałka
sprzęgłowego
3. Łożysko w
skrzyni biegów - nie wiem które, nigdy nie rozbierałem skrzyni
Generalnie nie ma
się czym przejmować, jeśli po chwili hałas ustaje. Rozbieranie skrzyni uważam za
nieopłacalne w warsztacie. Ogólnie rzecz biorąc - skrzynia biegów tico, podobnie jak
silnik, należy do wytrzymałych i trwałych konstrukcji. Jeśli będziesz kiedykolwiek
oddzielał skrzynię od silnika - warto wymienić łożysko oporowe sprzęgła oraz łożysko
wałka sprzęgłowego - nawet profilaktycznie
BTW - kiedy
wymieniałeś olej w skrzyni biegów? Czy jest w odpowiedniej ilości?Tico mam od jakichś dwóch miesięcy, więc nie wiem kiedy był wymieniany, a poziomu szczerze nie sprawdzałem.
-
Tico mam od jakichś
dwóch miesięcy, więc nie wiem kiedy był wymieniany, a poziomu szczerze nie
sprawdzałem.Więc IMO warto się tym zająć. Pamiętaj, że olej w skrzyni tico ma być syntetyczny
-
U mnie też występuję chrobotanie, ale wcisnę sprzęgło to ustaje, oczywiście jak auto się nagrzeje to jest cicho. Jak jest duży mróz to po wpuszczeniu sprzęgła silnik spada z obrotów
Jeżdżę i się nie przyjmuję, skrzynie do tico można dorwać za 100zł, jak stanie to wymienię na drugą -
Czy ktoś już rozwiązał problem głośnej pracy skrzyni biegów zimą w Tico? Zna ktoś przyczynę usterki która po wciśnięciu sprzęgła ustaje?
-
Gdy jest niska temp to wspomniane chrobotanie po zapaleniu silnika mając auto na luzie bez wciśniętego sprzęgła to standard.Występuje od nowości.
Olej owszem jest taki.Przejechałem na nim ponad 150 tyś wymieniając go co 40tysięcy.Lewarek niezależnie od pory chodzi delikatnie,skrzynia non stop pracuje w przedziale 5-6tys.brak wycieków,problemów itd. Castrol SMX.