Gaźnik, podciśnienie i te sprawy...
-
Witajcie! Ogarniam powoli gaźnik w Tico i potrzebuję pomocy bardziej obeznanych w tym temacie forumowiczów.
Zacznę może od wrzucenia dwóch zdjęć, bo to wokół nich będzie głównie kręcił się ten temat:
Źródło: http://allegro.pl/gaznik-regenerowany-tico-rok-gwarancji-i2976555424.htmlZacznijmy może od podciśnienia. W książce Antoniego Ossowskiego jest napisane, że "przy prawidłowo pracującym silniku podciśnienie powinno wynosić 0,058...0,063 MPa", co jest równe około 0.6 atmosfery. W moim Tico wartość ta jest dopiero osiągalna przy bardzo wysokich obrotach! Poniżej wrzucam film z pomiaru:
Silnik na filmie nie miał jeszcze całkowicie wyłączonego ssania, wakuometr podczepiłem pod króciec nr. 3 na zdjęciu. Czy te wartości są prawidłowe?
Po tym zabiegu zabrałem się za pomiar szczelności podciśnienia podczepionego pod ten króciec. Jest ono raczej szczelne, po zassaniu powietrza strzykawką, wskazówka wakuometra bardzo powoli opada.
Jedziemy dalej. Siłownik nr. 1 na zdjęciu jest to siłownik przepustnicy II przelotu. Jak mogę sprawdzić to, czy jest on sprawny? Podczas przegazówki na postoju nie zauważyłem, żeby się podnosił.
Część oznaczona nr. 2 na zdjęciu według książki Krzysztofa Trzeciaka jest to siłownik uchylania przepustnicy I przelotu. Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć do czego on służy? W moim Tico podczas gazowania nawet nie drgnął, co widać na załączonym filmie:
Pozdrawiam, Radek.