Sprawdzanie silnika poza autem.
-
None co nieco mam pojęcie o częściach silnika hihi i chyba fotek naprawdę nie muszęwstawiać. Rozumiem Twoją chęc pomocy i bardzi Ci za to dziękuję.
Jeszcze raz może napiszę co posiadam.Napewno silnik a przy nim:
Połowa wtrysku (brak góry)
kolektory wydechowy i ssący.
Popa wody
aparat zapłonowy z kopułką
To wszystko co w nim jestżeby go sprawdzić potrzebuję zapłonu, gaźnika, rozrusznika, coś co będzie podawało paliwo, chłodzenia, prądu.
Najbardziej interesuje mnie ten gaźnik, na dzień dzisiejszy posiadam wolny gaźnik od Tica i właśnie pomyślałem żeby na sprawdzenie go zamontować i dlatego jest pytanie czy będzie ok. W zasadzie to wystarczyło by odkręcić stary nie kompletny wtrysk i przymierzyć gaźnik od tica ale bardziej mi chodzi o to czy on zapali na tym gaźniku.
Sprawę pompowania paliwa to mamy załatwione oczywiście na sprawdzenie, tak jak mówiłeś zrobimy bańkę gdzieś nad gaźnikiem. No jeszcze został ten rozruch. Rozrusznik mam ale w tym aucie na części. Na pewno jak już będę chciał go zamontować to trzeba będzie zrobić jakąś przystawkę bo z tego co mi się wydaje to on jest mocowany od strony skrzynki biegów a jej nie posiadam, czyli trza zrobić jakieś mocowanie. Żeby porównać wizualnie dwa rozruchy to nie bardzo mam jak to zrobić. -
mocowanie rozrusznika to nie problem, płaskownik do bloku silnika i do niego rozrusznik. najważniejszcze żebyś sprawdził czy zazębia się prawidłowo.
rozumiem z tego że masz po prostu przepustnicę. teraz kolejne pytanie, silnik z mk2-mk3 (przed 1997) czy silnik mk4-mk5 (od 1997-2003).
nie wiem do konca jak poradzić Ci z zapłonem, ponieważ sterowanie wyprzedzeniem zapłony jest elektroniczne (w aparacie zapłonowym znajduje się czujnik położenia wału w mk2-mk3; w mk4-mk5 przy kole pasowym). mając przepustnicę nie montuj gaźnika. ustaw jej delikatne otwarcie poprostu. i poczas uruchamiania jakimś kranikiem reguluj przepływ paliwa ze zbiorniczka na silnikiem.
PS: bo nie wiem, chcesz na razie go sprawdzić czy działa (gwarancja) czy od razu go robić do swojego urządzenia.
-
HMMMM był to swift czerwony hatchbag czy jak to tam się pisze, hm ciężko powiedzieć, pokrywa zaworu ta taka kanciasta coś takiego.
http://allegro.pl/silnik-kompletny-suzuki-swift-1-0-104tys-km-i2333042429.html
Przepraszam za link z allegro, to tylko przykład.
Tak sterowanie zapłonem w silniku swifta jest elektroniczne i sterowane jest również za pomocą kompa, czyli wszystko wywalam i wsadzam to co jest w tico, to już wiem bo koledzy którzy robią taki sam pokład tak robili.Hm co do tej przepustnicy to hm nie wiem czy aby to jest bezpieczne, bo jeśli i zacznę lać paliwem to może coś buchać przynajmniej tak mi się wydaje ale taż nie wiem czy aby to zda egzamin bo znowu mogę go mocno zalewać, wiesz ja chcę go rozgrzać bo ponoć na rozgrzanym silniku sprawdza się sprężanie.
Tak jak mówisz chcę go sprawdzić. Przede wszystkim sprężanie, bo wał się obraca czyli nie jest zatarty ale być może jest już wydojony co ponoć potwierdzi test na sprężanie, też jakoś się robi próbę olejową ale kurcze zapomniałem jak i w jakim celu to się robi. -
przy sprawnym silniku nie ma co buchać tak naprawdę. skoro chcesz go tylko rozgrzać to przejmujesz się zalewaniem ? gazik od tico także może go zalewać. jeżeli martwisz się o opary to zrob tak:
duża rura a w niej mała podająca paliwo i tyle. opary paliwa nie bd przy silniku., dokładniej chodzi o rozgrzany olej w silniku
co do próby olejowej, wlewasz odrobine oleju co cylindra (taka sama do każdego) i sprawdzasz cisnienie jakie bd na kazdym podczas krecenia
-
None jeszcze jedno pytanko , żebyśmy się zrozumieli. Uważam że to jest nadal błędne posunięcie, Wtrysk czy gaźnik dozuje paliwko poprzez jakąś dyszę, te paliwo jest rozpylone czyli podciśnienie podczas ssania wsysa te rozpylone paliwko poprzez kolektor a z tego co Ty mi doradzasz ja mam po prostu wlewać w gardziel a co za tym idzie w kolektor nie wyobrażalną dawkę paliwa. Czy to jest dobry pomysł??
Nie chce abyś pomyślała że się śmieję bo tak nie jest, jestem bardzo wdzięczny za pomoc ale chodzi mi o to żebyśmy razem zrozumieli tą sprawę. Bo z tego wynika, że po co gaźnik , najlepiej lejek i heja. Rozumiesz o co mi chodzi?
Ja przynajmniej nie uważam że by silnik normalnie popracował do nagrzania, no chyba że się mylę. -
przy otwartej przepustnicy... masz rację, ale nie przy zamkniętej wg mnie.
w swifcie wtrysk znajduje się nad przepustnicą. Przy zamkniętej (obroty jałowe) paliwo i tak jest wtryskiwane na klapkę przepustnicy... więc zamienia się w zwykłe kropelki ktore następnie są zasysane w kolektor.
swifta sprawdza się czy podaje paliwo wlasnie patrząc czy na przepustnicy znajduje się paliwo ktore podaje wtrysk.
teraz chodzi jedynie ustawienie odpowiedniej dawki paliwa (jakiś kranik lub zwężka którą można kontrolować).
swifta czasem odpala się awaryjnie wlewając na przepustnicę paliwo.
PS: to co ja sugeruję ma służyć odpaleniu i rozgrzaniu. ty ustalasz jedną dawkę paliwa, stałe obroty.
PS2: jak by co mam silnik z litrówki swift mk5 z 2001 roku oraz przepustnicę do niego
PS3: w ostateczności możesz wziąć ręczny spryskiwacz po płynie do szyb i ręcznie przez parę minut robić mu mgiełkę w kolektor dolotowy (ręka Ci odpanie ) -
A w razie w za ten silnik ile wołasz???
-
caly opis rzeczy jakie mam na sprzedaż wczoraj napisalem na motogiełdzie. czeka na autoryzację
-
Witam.
No niestety gaźnika od Tica nie podłączę do kolektorka bo jest inny rozstaw śrub, no nic będę musiał sprawdzić na tym co jest, mam jednak kilka pytań.Zapłon biorę od Tico, ale proszę mi powiedzieć przy takim odpalaniu poza budą, pod co podpiąć cewkę wysokiego napięcia? Chodzi mi konkretnie o tą kostkę która jest wpięta w cewkę.
Czy na samo sprawdzenie muszę podpinać chłodzenie?
Co zrobić z tymi wszystkimi podciśnieniami które wychodzą z podstawy wtrysku, z zaworu egr itp?? -
kolego, dlatego chcialem zebys dał fotę, co tak naprawdę masz ...
EGR wywal. olej go. cewkę zasil bezpośrednio +12V oraz masa. kąt zapłonu fajnie było by na 6' ustawić. ale nie wiem czy na tą chwile to możliwe. pewnie będziesz musiał w róznych konfiguracjach próbować.
stare swifty (bardzo bardzo stare) miały gaźnik. najczesciej było to w wersji US. ale u nas tez mozna było spotkać. zobacz czy nie ma nigdzie na necie Suzuki Swift Mk 1 na silniku litrówki lub 1.3... monowtryski mają te same wiec moze i gazniki miały...
zadzwon, zapytaj, popros o zdjecie.
http://otomoto.pl/suzuki-swift-suzuki-swift-1-3-automat-zdeko-C23827309.html
-
Przyjacielu drogi, mam sam dół czyli podstawę wtrysku plus jakieś czujniki do których są przypięte wężyki od podciśnień. Pewnie będę to wszystko wywalał gdy będę zakładał gaźnik od poldka.
Jak tak patrzę na allegro to w sprzedaży prezentowana jest sama góra czyli wtrysk, widocznie jest to najcenniejsza część z gaźnika, w moim przypadku pewnie dlatego zostawiono tą podstawę.
-
rurkami zadnymi się nie przejmuj wg mnie. wszystkie zaślepić. co najwyżej podłącz sobie ktoryś z podciśnienia do aparatu zapłonowego. najlepiej ten ktory idzie standardowo do czujnika map sensor
PS: tak jak mowisz... dół ale ja się spotkałem z dołem 2 lub 3 konfiguracjach wiec w sumie nie wiem ktora masz wersje
-
No tak w aparacie od Tica jest włąśnie przyspieszacz zapłonu ale czy mógłbyś przybliżyć gdzie znajduje się ten map sensor?
-
na przykładzie przepustnicy z 1.6 bo nie mogę znaleźć akurat z 1.0 czy 1.3. ale konstrukcja pewnie taka sama jak Twoja.
-
W porządeczku ale ten map sensor jest czujnikiem elektronicznym więc gdzie on jest podpięty?
-
codzi mi o to zebyś się wpiął i pobierał podciśnienei sterujące aparatem zapłonowym w miejscu map sensora. z przpustnicy wychodzi rurka w swifcie i idzie do czujnika znajdującego się na ścianie grodziowej. map sensor jest czujnikiem elektronicznym... dokładniej przetwarza podciśnienei w silniku na sygnał dla komputera
-
Ok rozumiem czyli elektronika mnie nie interesuje. No nic na dziś podziękuje. Żonka mnie goni. Dzięki wielkie za pomoc. Miłej nocki.
-
Witam.
Powiedz mi drogi kolego i koledyz czy kolektor ssący od Tico pasuje do Swifta. -
tgo juz Ci nikt nie powie
a nie mozesz zrobić jakiejś flanszy przy kolektorze z swifta aby móc wpasować gaźnik tico ?
-
No właśnie też tak myślałem lecz na 100% muszę wykluczyć to czy pasuje czy nie. MOże to wygląda bardzo dziwnie bo normalny człowiek by poszedł rozkręcił i sprawdził lecz u mnie no niestety muszę to wszystko jakoś pogodzić z remontem w mieszkaniu który już się ciągnie troszkę czasu i gdy uciekł bym do garażu to kobieta by mnie hmmm dead.
Sprawdzić w necie to mógłbym ale nie posiadam auto daty czy jakoś tak, bo wtedy spojrzał bym na uszczelki i by było wszystko jasne. Nie wiem gdzie mogę sprawdzić?