Kłopot z hamulacami
-
Witam. Po kilku, kilkunastu dniach postoju (mam też inne autko) hamulce przednie tikacza "trzymają" tak, że aby wyjechać z garażu należy kilka razy, deptać na hamulec i dawać "w przód" i "tył". Myślałem, że zapowietrzone więc dziś zrobiłem ich odpowietrzanie. Okazało się że to nie było to. Hamulce po naciśnięciu pedału i zwolnieniu - trzymają nadal a pomaga im popukanie. Podczas jazdy, moim zdaniem, nadmiernie się grzeją. Na co stawiać i gdzie szukać przyczyny?
Przy okazji oględzin zauważyłem iż jeden z przewodów gumowych dochodzących do walcowatego zbiornika z lewej strony (za silnikiem, patrząc od przodu). Co to jest? Jakiś regulator podciśnieniowy. Do zbiornika wchodzą (wychodzą) jeszcze dwa przewody gumowe z czego jeden jest o większej średnicy niż te dwa pozostałe. Pękniety był przewód gumowy łączący zbiornik z cienką rurką metalową.
-
Witam. Po kilku,
kilkunastu dniach postoju (mam też inne autko) hamulce przednie tikacza "trzymają"
tak, że aby wyjechać z garażu należy kilka razy, deptać na hamulec i dawać "w przód"
i "tył". Myślałem, że zapowietrzone więc dziś zrobiłem ich odpowietrzanie. Okazało
się że to nie było to. Hamulce po naciśnięciu pedału i zwolnieniu - trzymają nadal a
pomaga im popukanie. Podczas jazdy, moim zdaniem, nadmiernie się grzeją. Na co
stawiać i gdzie szukać przyczyny?Kolego masz prawdopodobnie zapieczony tłoczek w kole. Musisz to rozmontować wyczyścić ewentualnie wymienić uszczelki z tłoczka lub całość z tłoczkiem.
-
Witam. Po kilku,
kilkunastu dniach postoju (mam też inne autko) hamulce przednie tikacza "trzymają"
tak, że aby wyjechać z garażu należy kilka razy, deptać na hamulec i dawać "w przód"
i "tył". Myślałem, że zapowietrzone więc dziś zrobiłem ich odpowietrzanie. Okazało
się że to nie było to. Hamulce po naciśnięciu pedału i zwolnieniu - trzymają nadal a
pomaga im popukanie. Podczas jazdy, moim zdaniem, nadmiernie się grzeją. Na co
stawiać i gdzie szukać przyczyny?Zapiekł się tłoczek w zacisku i pewnie prowadniki zapieczone.
Czyszczenie i wymiana uszczelek pomoże -
Dzięki koledzy. Na razie nic więcej nie robiłem z dwóch powodów: braku kanału a pewnie by się przydał i dwa: braku czegokolwiek na ewentualną wymianę.
A co z tym zbiorniczkiem. Wiecie może co to jest. W każdym bądż razie nie odczułem całkowitego pęknięcia, jednego z przewodów gumowych wychodzących z niego (wchodzących) -
A co z tym
zbiorniczkiem. Wiecie może co to jest. W każdym bądż razie nie odczułem całkowitego
pęknięcia, jednego z przewodów gumowych wychodzących z niego (wchodzących)Myślę że chodzi o zbiornik par paliwa.A ten pęknięty (grubszy )to może być wylot par paliwa do silnika.
-
Dzięki koledzy. Na razie nic więcej nie robiłem z dwóch powodów: braku kanału a pewnie by się przydał i dwa: braku czegokolwiek na ewentualną wymianę.
Kanał nie jest absolutnie potrzebny.
Na początek trzeba wyjąć tłoczek, wszystko dokładnie oczyścić i złożyć jak było.
Potrzeba jedynie płyn hamulcowy, aby dolać podczas odpowietrzania.
Dopiero, jeżeli to nie pomoże, to trzeba wymienić tłoczek i uszczelki. -
Dzięki. Pewnie dziś się za to zabiorę.
-
Dzięki. Pewnie dziś
się za to zabiorę.Tu masz wszystko ładnie opisane z fotkami jak to wymienić klik