Podpięcie radia porsze o pomoc
-
Sam kiedyś przerabiałem w Tico ten temat Przy radiu masz:
-12V masa czarny
+12V podtrzymanie żółty
+12V zasilanie czerwony
Masę (-) na 100% musisz sobie pociągnąć z karoserii, bo w kostce jej nie ma! Żółty podpinasz pod (+) na stałe (odpowiada właśnie za zapamiętywanie ustawień), a czerwony podpinasz pod (+) po kluczyku. Nie pamiętam jak to w kostce wygląda, ale sprawdź sobie miernikiem lub jeśli nie masz, to z powodzeniem zrobisz to nawet i żaróweczką. Mam nadzieję że pomogłem. -
Sam kiedyś
przerabiałem w Tico ten temat Przy radiu masz:
-12V masa czarny
+12V podtrzymanie
żółty
+12V zasilanie
czerwonyOwszem
Masę (-) na 100%
musisz sobie pociągnąć z karoserii, bo w kostce jej nie ma!Owszem jest
Żółty podpinasz pod (+)
na stałe (odpowiada właśnie za zapamiętywanie ustawień), a czerwony podpinasz pod
(+) po kluczyku. Nie pamiętam jak to w kostce wygląda, ale sprawdź sobie miernikiem
lub jeśli nie masz, to z powodzeniem zrobisz to nawet i żaróweczką. Mam nadzieję że
pomogłem.A ja podpiąłem, prosto pod aku, i zero problemów z szumami, włączaniem, wyłączaniem.
-
W kostce iso mam mase(czarny kabel )podpinam z tyłu radia lub pod wejscie anteny
+12 mam na białym i białym z czarnym.Tak więc po co jest ten czerwony kabel ?
MAm rozumieć zółty i czerwony kabel podpinamy pod +12 a mase pod karoserie i to wystarczy ?
Czerwony kabel w kostce wychodzącej od auta ma zostać wolny ?
-
Masę (-) na 100% musisz sobie pociągnąć z karoserii, bo w kostce jej nie ma!
Owszem jestW kostce Daewoo nie ma masy (-)!
W kostce Tico są: + po kluczyku, + na stałe, oraz ILL (ściemnianie wyświetlacza w radiu po włączeniu świateł), ale jak to kolorami jest to nie pamiętam. I ty właśnie najprawdopodobniej wykorzystałeś ILL jako masę(-) i to jest powodem wyłączania się radia po włączeniu świateł. Żeby Ci nie znikały ustawienia po wyłączeniu zapłonu musisz żółty przewód od radia podpiąć do +12V na stałe (nie zależnie od położenia kluczyka), a czerwony do +12V po kluczyku.Możesz też oba te przewody podpiąć do +12V na stałe ale wtedy będziesz musiał ręcznie wyłączać radio za każdym razem.
-
W kostce Daewoo nie
ma masy (-)!No to nie wiem, u mnie jest wszystko, masa na czarnym (-). Miernik, aku(+) i czarny przewód na kostce, daje na mierniku + 12V, więc co to jest jak nie masa?
W niektórych Tico, masa była z anteny, nie było za to czarnego przewodu (gdzieś słyszałem).
U mnie jest, dlatego napisałem, że jest masa na kostceDlatego radzę, podpiąć radio prosto pod aku, oczywiście przez bezpiecznik
-
więc co to jest jak nie masa?
Jeśli nie znika po przekręceniu kluczyka, ani po włączeniu świateł ani po otwarciu drzwi to masa
-
Jeśli nie znika po
przekręceniu kluczyka, ani po włączeniu świateł ani po otwarciu drzwi to masaNie znika, jest cały czas, sprawdzałem to wielokrotnie
-
Radio już działa podpięte tak jak poradziliście i jest ok.
Nie chce otwierać nowego tematu ale teraz mam jakiś problem z elektryką.
Dziś rano po włączeniu auta i świateł ni było podświetlenia deski rozdzielczej a radio migało nie włączało sie po kilku minutach jak ruszyłem wszytko wróciło do normy radio grało i zadziałało podświetlenia.
Co to może być ?? Dodam że wcześniej nigdy sie tak nie działo a masę radia wziąłem z wtyczki anteny
-
Dodam że wcześniej nigdy sie tak nie działo a masę radia wziąłem z wtyczki anteny
(-) radia weź najlepiej z przewodu masowego samochodu np od strony kierowcy pod deską rozdzielczą takowy się znajduje i problem powinien zniknąć...
-
W niektórych Tico,
masa była z anteny, nie było za to czarnego przewodu (gdzieś słyszałem).Już napisano ale zbiorę to do kupy.
W instalacji radiowej Tico mamy 2 lub 3 kostki fabryczne:
-kostka zasilania;
-kostka głośników przednich (poczwórna);
-kostka głośników tylnych (poczwórna-odwrotna), tylko w nowych modelach z fabrycznymi głośnikami w tylnej półce.
Fabryczna kostka zasilania od początku do zakończenia produkcji Tico jest potrójna i są na niej 3 napięcia +12V:
a) +12V stałe
b) +12V po stacyjce
c) +12V po włączeniu świateł (podświetlenie deski)
Na tym właśnie trzecim przewodzie, jeżeli światła są wyłączone, mamy masę "pozorną" mierzoną poprzez włókna wszystkich żarówek pozycyjnych i podświetlenia deski i radio może wtedy działać, jednak po włączeniu świateł pojawia się tam +12V.
Normalnej masy nadwozia na tej kostce nie ma i nawet przejściówki ze złączek Tico na standard ISO mają specjalne przewody masowe zakończone "oczkiem" pod śrubę, aby uzyskać masę z karoserii:
Jeżeli rzeczywiście ktoś ma prawdziwą masę na tej potrójnej kostce to jest to niefabryczna przeróbka. -
Fabryczna kostka
zasilania od początku do zakończenia produkcji Tico jest potrójna i są na niej 3
napięcia +12V:Mam kostkę cztero pinową.
Jeżeli rzeczywiście
ktoś ma prawdziwą masę na tej potrójnej kostce to jest to niefabryczna przeróbka.Nie wiem, nie widać ingerencji w instalację
-
Cytat:
Witam
Dziś usiłowałem podłączyć radio do Tico. JAk wiadomo są 2 kostki :
1: 4 kable do głośników 2: 3 kable ( czerwony, biały, biały z czarnym)
---ciach---
Proszę o opis tych 3 kabli oraz jak to popod piąć żeby było ok?
W złączce iso mam kabel czerwony czarny pomarańczowy i żółty.cztery kable, czyli ACC +12V (ignition), masa ground, prądowy (akumulator +12V), iluminacja
Jutro uzupełnie jak ja mam podpięte, na kostce mam inne kolory u mnie to jest
żółto-czerwony -> akumulator prądowy +12V
czarny -> masa z karoseri
czerwony -> ingition (ACC)
pomarańcz.-> iluminacja,kabel czerwony => pomarańcz kabel z kostki
kabel biały => żółto-czerwony(spróbuj żółty u ciebie) kabel z kostki
kabel biały z czarnym => czerwona kabel z kostki
kabel czarny mase musisz pociągnąć z karoseri.p.s. czy twoje radio obsługuje ACC (ingition), bo w moim (Sony XR-5800R) jest taki przełącznik ACC lub NO ACC