Tico trzeszczenie w radiu
-
Wiecie co może być nie tak?
1. Spróbuj podłączyć bezpośrednio pod akumulator.
2. Może alternatorowi kończą się szczotki -
2. Może
alternatorowi kończą się szczotkiTylko,że wcześniejsze radio nie trzeszczało
-
Tylko,że
wcześniejsze radio nie trzeszczałoTo altka nie wyklucza. Poprzednie radio pewnie miało porządną filtrację
Chociaż ja bym zaczął rzeczywiśćie od podpięcia radia w innym aucie i radia z innego auta do tikacza.P.s.Ja mam identyczny problem w punciaku
-
Ok spróbuje podłączyć pod aku.
Ale dlaczego jak podepnę pendrajwa to nie trzeszczy? Przecież jak by zakłucenia były spowodowane alternatorem to na usb też by chyba trzeszczało?Podłączyłem radio pod akumulator ze skutera i dalej trzeszczy jak zapale silnik. Na usb bez problemu natomiast na fm trzeszczy. Wychodzi na to, że coś z anteną jest nie tak. Jakieś pomysły?
-
są filtry na takie trzaski,poszukaj na allegro i załóż,napięcie idzie +-em przez filtr które następnie trafia do radia,nie bezpośrednio,problem powinien ustąpić.
-
tak, zakładałem już filtr jednak jest bez różnicy.
-
Ale dlaczego jak
podepnę pendrajwa to nie trzeszczy?
Nie mam pojęcia. Ale u mnie też z pena było okPrzecież jak by zakłucenia były spowodowane
alternatorem to na usb też by chyba trzeszczało?
Teoretycznie tak. Jesteś w stanie nagrać te trzaski?Jeszcze jedno:
W jakim stanie jest cewka zapłonowa, kable i kopułka oraz palec? -
Naprawiłem uziemienie silnika bo było zerwane ale nie pomogło, kable do świec wymieniałem ok 2 miesiące temu, kopułka chyba nie była nigdy wymieniana bo nie było nigdy żadnego problemu z prądami.
Nagrać to chyba nie bardzo bo raczej nie będzie nic słychać bo muzyka będzie zagłuszać.
Te trzaski to jak na wolnych obrotach tak jakby iskra była bo takie szybkie pstrykanie słychać jest to dość cicho, natomiast jak przejadę kilkanaście sekund to zaczyna być takie kszszt kszszt co pare sekund i to właśnie to jest najbardziej denerwujące.
Obczaiłem na allegro taką antenę wewnętrzną ze wzmacniaczem za ok 15zł, to sobie pomyślałem że może jak by taką założyć to by nie kolidowała z prądami z silnika? -
Obczaiłem na
allegro taką antenę wewnętrzną ze wzmacniaczem za ok 15zł, to sobie pomyślałem że
może jak by taką założyć to by nie kolidowała z prądami z silnika?Kupiłem 2 egzemplarze i oba działają
Ale według mnie to może iść po kablach zasilania równie dobrze (mimo, że na karcie sd tego nie słychać)Sprawdź stan palca i kopułki.
-
Palec oraz kopułka wydają się być idealne na pierwszy rzut oka.
Zamówiłem tą antenę wewnętrzną jak przyjdzie to zobaczę co i jak. -
Palec oraz kopułka
wydają się być idealne na pierwszy rzut oka.
Zamówiłem tą antenę
wewnętrzną jak przyjdzie to zobaczę co i jak.A podłączanie pod akumulator z samochodu nie pomogło? Bo pisałeś, ze podłączałeś pod akumulator od skutera, ale mi chodziło o podłączenie pod ten, który masz w aucie. Bo to może być jakiś problem np. z masą.
Ja nie mam kiedy dokończyć instalacji w punciaku
-
Pod aku w aucie nie podłączałem bo chciałem całkowicie wykluczyć to że to dzięki akumulatorowi z auta się tak dzieje. Jak bym miał trochę chęci to bym sprawdził na samochodowym aku ale jak już kilka dni przy tym dłubie to już mi się odniechciało wszystkiego . Ale w poniedziałek może dostane nową antenę to zobaczę czy to jej wina.
mariuz, mówiłeś że masz podobny problem w puncie, poradziłeś sobie jakoś?
Gdzieś wyczytałem, ze w tico masa ma być do wydechu czy jakoś tak o co z tym chodzi?
A i jeszcze jedno, bo ten kabel od masy mi się urwał kiedyś i zastosowałem zwykły gruby kabel a też ktoś gdzieś pisał, że to musi być specjalna plecionka, to taki jak założyłem to nie będzie funkcjonował poprawnie? -
Gdzieś wyczytałem,
ze w tico masa ma być do wydechu czy jakoś tak o co z tym chodzi?Plecionka jest przymocowana jednym końcem do kolektora wydechowego, a drugim do górnej belki nad zderzakiem(wzmocnienie).
A i jeszcze jedno,
bo ten kabel od masy mi się urwał kiedyś i zastosowałem zwykły gruby kabel a też
ktoś gdzieś pisał, że to musi być specjalna plecionka, to taki jak założyłem to nie
będzie funkcjonował poprawnie?U mnie to wisi na zwykłym kablu i jest OK
-
mariuz, mówiłeś że
masz podobny problem w puncie, poradziłeś sobie jakoś?Puszczenie kabla bezpośrednio pod akumulator w samochodzie w moim przypadku eliminuje problem. Prawdopodobnie dzisiaj to dokończę, bo na tą chwilę były tylko testy z kablem rzuconym przez drzwi, a po przeciągnięciu kabla zrobiło sie już późno i nie dokończyłem
W każdym razie po podłączeniu z pominięciem instalacji fabrycznej problem znika Podejrzewam, że coś z masą nie bardzo...
EDIT:
Właśnie dokończyłem, naprawiłem antenę (bo chińskie rączki odwrotnie złożyły) i działa świetnie -
Jutro po południu się za to zabiorę, i napisze co i jak.
-
No i tak, zamontowałem tą antenę wewnętrzną i problem z zakłuceniami z silnika znikł, natomiast pojawił się kolejny problem, jak ustawię antenę jak stoję to jak przejadę kawałek to gubi stację tzn zaczyna szumieć i raz gra a raz szumi. Próbowałem ją przyklejać dosłownie wszędzie, na szybę, na przednią belkę, i dalej szumi.
Jeszcze jedno: mam3 kable przy antenie, jeden to ten główny antenowy co idzie do radia drugi cienki czarny o długości podobnej do tego antenowego i jeszcze jeden, jest to plecionka taka jakby do masy długości ok 10cm, i moje pytanie takie: po co 2x masa? czarny do masy mam dać i tą plecionkę? Nie kapuje...
-
---ciach--
Jeszcze jedno: mam3
kable przy antenie, jeden to ten główny antenowy co idzie do radia drugi cienki
czarny o długości podobnej do tego antenowego i jeszcze jeden, jest to plecionka
taka jakby do masy długości ok 10cm, i moje pytanie takie: po co 2x masa? czarny do
masy mam dać i tą plecionkę? Nie kapuje...Jaka to antena? Kupiłeś na allegro?Możesz dać linka?
Być może cienki czarny długi, trzeba podłączyć pod zasilanie (+), a plecionka do masy. -
No i tak,
Jest to prawdopodobnie antena ze wzmacniaczem sygnału, czyli jeden przewód do plusa (przy radiu), a drugi do masy (dowolnie).
-
Przed chwilą przeczytałem instrukcje montażu i okazało się ze ten czarny kabelek to tak na prawdę jest czerwony (nie wiem dlaczego pisze czerwony skoro on jest czarny!) i trzeba go podłączyć pod +12 bo antena ma wzmacniacz, zmyliło mnie to, że jest czarny, a tą plecionkę pod masę np ze światełka nad lusterkiem.
Takie coś:
http://www.sklepantena.pl/samochodowe_anteny_osprzet/antena_samochodowa_wewnetrzna_sunker_w1 -
Przed chwilą
przeczytałem instrukcje montażuPo montażu czytasz instrukcję
i okazało się ze ten czarny kabelek to tak na prawdę
jest czerwony (nie wiem dlaczego pisze czerwony skoro on jest
czarny!) i trzeba go podłączyć pod +12 bo antena ma wzmacniaczTak jak myślałem
, zmyliło mnie to, że
jest czarny, a tą plecionkę pod masę np ze światełka nad lusterkiem.Podłączaj i zobaczymy czy działa