Przegrzewa się. POMOCY !
-
Trochę dziwna metoda odpowietrzania - znaczy nie dziwna ale niebezpieczna. Przecież jak się włączy układ, to może w końcu wywalić gorącą wodę przez otwarty korek.
Jak już to korek popuścić ale nie otwierać. I najważniejsze nie stać przy nim.
Jednakże zbiorniczek z płynem wyrównawczym ma wężyk odpowietrzający, więc teoretycznie samo powinno się odpowietrzyć.Sprawdzałeś poziom płynu chłodzącego? Jest tyle co trzeba? Może uszkodzili Ci czujnik temp - i poprostu źle wskazuje a naprawdę temp w silniku jest tak jak powinno? Jeżeli jest dalej coś nie tak - wedle mnie na gwarancji do zakładu gdzie robiłeś rozrząd i niech doprowadzą do porządku - w końcu po wymianie zaczęło się to dziać.
-
Trochę dziwna
metoda odpowietrzania - znaczy nie dziwna ale niebezpieczna. Przecież jak się włączy
układ, to może w końcu wywalić gorącą wodę przez otwarty korek.
Nawet jeśli by wywaliło, to nie byłoby fontanny tylko przelewanie się. otwarty układ == brak ciśnienia.Jak już to korek
popuścić ale nie otwierać. I najważniejsze nie stać przy nim.Bezpieczeństwo najważniejsze
-
Nie pisałem żeby się nachylać nad korkiem i się w niego wpatrywać. U mnie nigdy ani kropla nie wyleciała przez otwarty korek a robiłem tak dwa razy już.
-
Płyn w zbiorniczku ok. dziwie się że przed wymianą wszystko ok było
-
Się nie ma czemu dziwić, ja z doświadczenia z kilku aut wiem, że zawsze po wymianie rozrządu coś muszą zepsuć...
Sprawdź jeszcze poziom płynu w chłodnicy - po odkręceniu korka (na zimnym silniku!) płynu powinno być pod sam korek - jak nie ma - to dolać do chłodnicy.
-
Płyn w zbiorniczku
ok. dziwie się że przed wymianą wszystko ok byłoCzy po wymianie paska sprawdzałeś zapłon ?
-
możliwe ze dziwnym trafem uszkodził się Tobie czujnik temperatury. A tak na marginesie przy wymianie rozrządu dobrze jest zrobić regulacje zaworów mały koszt a silnik ładniej chodzi.
-
Prawdopodobnie odpowietrznik w termostacie masz źle ustawiony, tzn. nie jest on w najwyższym punkcie. I z pewnością masz za mało płynu chłodniczego bo skoro wentylator się późno włącza to czujnik jest zbyt małą ilością płynu ogrzewany i stąd te rozbieżności w wskazaniach przed i po wymianie rozrządu.
-
Regulacje zaworów zrobiłem po wymianie. Jak ma być ustawiony termostat? . Płyn jest ok. odpowietrzyłem ale dalej jest to samo;/. Może to jednak wina coś z termostatu, bo wymieniłem myśląc że on na to działa, wsadziłem tak jak poprzedni może poprzedni był źle ustawiony, proszę o rady
-
Nie ustawiałem zapłonu, czy nie ustawienie zapłonu po wymianie rozrządu może mieć tico dolegliwości tak jak moje?
-
Regulacje zaworów
zrobiłem po wymianie. Jak ma być ustawiony termostat? . Płyn jest ok. odpowietrzyłem
ale dalej jest to samo;/. Może to jednak wina coś z termostatu, bo wymieniłem myśląc
że on na to działa, wsadziłem tak jak poprzedni może poprzedni był źle ustawiony,
proszę o radyA termostat z jaką temperaturą otwierania jest?
-
82 stopnie
-
odpowietrznik z termostatu ma być u góry?
-
odpowietrznik z
termostatu ma być u góry?Tak
-
Nie ustawiałem
zapłonu, czy nie ustawienie zapłonu po wymianie rozrządu może mieć tico dolegliwości
tak jak moje?Błąd popełniony przy wymianie paska rozrządu może wpływać na zmianę parametrów pracy silnika,
czyli może powodować przyspieszenia zapłonu(wzrost temperatury jego pracy),lub opóźnienie zapłonu(utrata mocy, wzrost zużucia paliwa,itp),dlatego zawsze po wymianie rozrządu powinno się sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu, jako sprawdzenie prawidłowości dokonanej wymiany(inny jest dla LPG-~10*,lub ~8* przy zasilaniu Pb).Przy okazji warto ustawić luzy zaworowe i skontrolować skład mieszanki.
Natomiast niepotrzebnie wymieniałeś termostat, który przed wymianą działał prawidłowo.
Nie piszesz też czy wymieniałeś pompę płynu chłodzącego.
Kiedyś opisywałem(sam to sprawdzałem)różne wykanania uszczelek termostatów,bo niektóre czasami "zachodzą" na zaworek odpowietrzający termostatu, utrudniając a czasami uniemożliwiając jego prawidłowe działanie.Jednocześnie w czasie montażu termostatu zaworek odpowietrzający powinien być o góry, czli w najwyższym punkcie jego położenia, gdyż tam gromadzi się powietrze z dużego i małego obiegu układu chłodzenia i zakłóca
prawidłową pracę termostatu. -
Ponad rok temu wymieniałem też pasek rozrządu i nie potrzebna była regulacja zapłonu tylko przy tamtej wymianie nie miałem jeszcze gazu a teraz mam;/ , przy obecnej wymianie paska również wymieniałem pompę cieczy chłodzącej.
-
Może wskaźnik temp. zaczął źle pokazywać i to może być wina;/ tylko jak to sprawdzić?
-
Ponad rok temu
wymieniałem też pasek rozrządu i nie potrzebna była regulacja zapłonu tylko przy
tamtej wymianie nie miałem jeszcze gazu a teraz mam;/ , przy obecnej wymianie paska
również wymieniałem pompę cieczy chłodzącej.To ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak dla LPG.A co do pompy to często ta stara jest lepsza od nowych.Chyba że ta wymieniona już ciekła.Zwróć uwagę że ja piszę o sprawdzeniu a nie o regulacji.
-
Sam się dziwię, że ludzie wymieniają ta oryginalną pompę na jakiś badziew koreański o myślą że lepsza będzie nowa Jak widzę cały zestaw rozrządu kosztuje coś ok 100zl na allegro. A sama pompa oryginalna to koszt ponad 60 więc cena = jakość.
-
Może wskaźnik temp.
zaczął źle pokazywać i to może być wina;/ tylko jak to sprawdzić?Zmasuj przy włączonym zapłonie przewód zdjęty z czujnika, albo załóż go na drugi czujnik.