Przegrzewa się. POMOCY !
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 10:01 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
3 dni temu wymieniłem pasek rozrządu wraz z pompą i od tego czasu silnik mi się przegrzewa. temp w czasie jazdy jest w połowie skali a wentylator włącza się dopiero ok 0,5 cm od czerwonego pola i wentylator chłodzi do połowy skali. Wcześniej było że przed połową skali mi się już włączał wentylator. W czym może być problem, w nowej pompie wody ? proszę was o pomoc
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 10:05 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:42
Może układ masz zapowietrzony, spróbuj go odpowietrzyć.
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 10:06 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Kolego a powiedz mi jak dokładnie odpowietrzyć układ?
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 10:19 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:42
Z tego co ja wiem to na zimnym silniku odkręcamy korek wlewu chłodnicy zapalamy samochód i czekamy az włączy się wentylator chłodnicy a w między czasie dolewamy płynu bo powinno go ubywać.
Ja tak robiłem w swoim.
-
Jacq_ Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 10:51 ostatnio edytowany przez Jacq_ 11 sie 2016, 20:42
Trochę dziwna metoda odpowietrzania - znaczy nie dziwna ale niebezpieczna. Przecież jak się włączy układ, to może w końcu wywalić gorącą wodę przez otwarty korek.
Jak już to korek popuścić ale nie otwierać. I najważniejsze nie stać przy nim.
Jednakże zbiorniczek z płynem wyrównawczym ma wężyk odpowietrzający, więc teoretycznie samo powinno się odpowietrzyć.Sprawdzałeś poziom płynu chłodzącego? Jest tyle co trzeba? Może uszkodzili Ci czujnik temp - i poprostu źle wskazuje a naprawdę temp w silniku jest tak jak powinno? Jeżeli jest dalej coś nie tak - wedle mnie na gwarancji do zakładu gdzie robiłeś rozrząd i niech doprowadzą do porządku - w końcu po wymianie zaczęło się to dziać.
-
mariuznapisał 16 lip 2010, 10:58 ostatnio edytowany przez mariuz 11 sie 2016, 20:42
Trochę dziwna
metoda odpowietrzania - znaczy nie dziwna ale niebezpieczna. Przecież jak się włączy
układ, to może w końcu wywalić gorącą wodę przez otwarty korek.
Nawet jeśli by wywaliło, to nie byłoby fontanny tylko przelewanie się. otwarty układ == brak ciśnienia.Jak już to korek
popuścić ale nie otwierać. I najważniejsze nie stać przy nim.Bezpieczeństwo najważniejsze
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 11:07 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:42
Nie pisałem żeby się nachylać nad korkiem i się w niego wpatrywać. U mnie nigdy ani kropla nie wyleciała przez otwarty korek a robiłem tak dwa razy już.
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 12:03 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Płyn w zbiorniczku ok. dziwie się że przed wymianą wszystko ok było
-
Jacq_ Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 12:29 ostatnio edytowany przez Jacq_ 11 sie 2016, 20:42
Się nie ma czemu dziwić, ja z doświadczenia z kilku aut wiem, że zawsze po wymianie rozrządu coś muszą zepsuć...
Sprawdź jeszcze poziom płynu w chłodnicy - po odkręceniu korka (na zimnym silniku!) płynu powinno być pod sam korek - jak nie ma - to dolać do chłodnicy.
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 16:35 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Płyn w zbiorniczku
ok. dziwie się że przed wymianą wszystko ok byłoCzy po wymianie paska sprawdzałeś zapłon ?
-
LordGod Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 19:22 ostatnio edytowany przez LordGod 11 sie 2016, 20:42
możliwe ze dziwnym trafem uszkodził się Tobie czujnik temperatury. A tak na marginesie przy wymianie rozrządu dobrze jest zrobić regulacje zaworów mały koszt a silnik ładniej chodzi.
-
kowolo Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 20:24 ostatnio edytowany przez kowolo 11 sie 2016, 20:42
Prawdopodobnie odpowietrznik w termostacie masz źle ustawiony, tzn. nie jest on w najwyższym punkcie. I z pewnością masz za mało płynu chłodniczego bo skoro wentylator się późno włącza to czujnik jest zbyt małą ilością płynu ogrzewany i stąd te rozbieżności w wskazaniach przed i po wymianie rozrządu.
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 22:32 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Regulacje zaworów zrobiłem po wymianie. Jak ma być ustawiony termostat? . Płyn jest ok. odpowietrzyłem ale dalej jest to samo;/. Może to jednak wina coś z termostatu, bo wymieniłem myśląc że on na to działa, wsadziłem tak jak poprzedni może poprzedni był źle ustawiony, proszę o rady
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2010, 22:34 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Nie ustawiałem zapłonu, czy nie ustawienie zapłonu po wymianie rozrządu może mieć tico dolegliwości tak jak moje?
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 07:59 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:42
Regulacje zaworów
zrobiłem po wymianie. Jak ma być ustawiony termostat? . Płyn jest ok. odpowietrzyłem
ale dalej jest to samo;/. Może to jednak wina coś z termostatu, bo wymieniłem myśląc
że on na to działa, wsadziłem tak jak poprzedni może poprzedni był źle ustawiony,
proszę o radyA termostat z jaką temperaturą otwierania jest?
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 08:17 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
82 stopnie
-
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 08:23 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
odpowietrznik z termostatu ma być u góry?
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 10:43 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:42
odpowietrznik z
termostatu ma być u góry?Tak
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 11:52 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Nie ustawiałem
zapłonu, czy nie ustawienie zapłonu po wymianie rozrządu może mieć tico dolegliwości
tak jak moje?Błąd popełniony przy wymianie paska rozrządu może wpływać na zmianę parametrów pracy silnika,
czyli może powodować przyspieszenia zapłonu(wzrost temperatury jego pracy),lub opóźnienie zapłonu(utrata mocy, wzrost zużucia paliwa,itp),dlatego zawsze po wymianie rozrządu powinno się sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu, jako sprawdzenie prawidłowości dokonanej wymiany(inny jest dla LPG-~10*,lub ~8* przy zasilaniu Pb).Przy okazji warto ustawić luzy zaworowe i skontrolować skład mieszanki.
Natomiast niepotrzebnie wymieniałeś termostat, który przed wymianą działał prawidłowo.
Nie piszesz też czy wymieniałeś pompę płynu chłodzącego.
Kiedyś opisywałem(sam to sprawdzałem)różne wykanania uszczelek termostatów,bo niektóre czasami "zachodzą" na zaworek odpowietrzający termostatu, utrudniając a czasami uniemożliwiając jego prawidłowe działanie.Jednocześnie w czasie montażu termostatu zaworek odpowietrzający powinien być o góry, czli w najwyższym punkcie jego położenia, gdyż tam gromadzi się powietrze z dużego i małego obiegu układu chłodzenia i zakłóca
prawidłową pracę termostatu. -
rafalchorzow Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 12:37 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Ponad rok temu wymieniałem też pasek rozrządu i nie potrzebna była regulacja zapłonu tylko przy tamtej wymianie nie miałem jeszcze gazu a teraz mam;/ , przy obecnej wymianie paska również wymieniałem pompę cieczy chłodzącej.
4/56