Stacyjka - wymiana
-
Wygląda na walniętą stacyjkę
oraz jak ma to jakiś link do nowych stacyjek na necie
Zapytaj TU może mają
Na allegro, stacyjek jest do bólu.
Z wymianą nie powinno być problemu. -
Parę dni temu pisałem w
temacie o problemach z rozruchem, i dzisiaj jestem pewien że to wina stacyjki. Ale chciałbym
się upewnić czy to może być tak.
Wkładam kluczyk, przekręcam i
auto odpala, ale jak się kluczyk cofa to gaśnie, to przekręcam i odpalam ponownie, i jak
trzymam kluczyk to auto chodzi ale co się cofnie jak powinno to gasi, lekko nim ruszę to
czasem nawet kontrolki się nie świecą... czy na pewno to może być stacyjka ?Wygląda mi to rzeczywiście na winę stacyjki
jak może to niech mi ktoś
napisze jak wygląda sprawa z wymianą,Wymiana to pikuś, roboty na 15 minut
Zdejmujesz kierownicę, potem ściągasz przełącznik zespolony i masz wszystko na wierzchu.
Stacyjka przykręcona jest do kolumny kierowniczej dwoma śrubami z takimi dziwnymi łbami, widocznymi od góry.
Odkręcasz je za pomocą płaskiego śrubokręta i małego młotka - łatwo pójdąNastępnie odpinasz kostkę od stacyjki i to wszystko
Na zdjęciu zaznaczyłem Ci te "dziwne" śruby
oraz jak ma to jakiś link do nowych stacyjek na necie,
byłem dziś na giełdzie to nawet używek nie mają, jutro podjadę jeszcze na szrot , i do
hurtowni w Katowicach przedzwonię, może będą mieć.Stacyjek spooooro na Allegro, ale nie widzę żadnej nowej
Ps.
Jak będziesz kupować nową stacyjkę, to koniecznie z kompletem nowych bębenków zamka do drzwi i klapy (3 sztuki) po to, żeby mieć wszystko na jeden kluczyk -
Jak będziesz kupować nową
stacyjkę, to koniecznie z kompletem nowych bębenków zamka do drzwi i klapy (3 sztuki) po to,
żeby mieć wszystko na jeden kluczykJeżeli jest uszkodzona stacyjka to chyba tylko jej część elektryczna(ta kostka elektryczna jest przykręcona jedną śrubką do stacyjki po przeciwnej stronie kluczyka).Wystarczy tylko wymienić tę kostkę(bez wymontowywania i odkręcania stacyjki,taka śrubka na śrubokręt krzyżakowy),to wtedy nie trzeba będzie wymieniać zamków. Czyli i tanio i szybko.Oczywiście trzeba będzie zakupić jakąś używaną stacyjkę i przełożyć tę kostkę(ale to już małe piwo).Tych kostek elektrycznych nie ma w sprzedaży.
-
Jeżeli jest uszkodzona
stacyjka to chyba tylko jej część elektryczna(ta kostka elektryczna jest przykręcona jedną
śrubką do stacyjki po przeciwnej stronie kluczyka).Wystarczy tylko wymienić tę kostkę(bez
wymontowywania i odkręcania stacyjki,taka śrubka na śrubokręt krzyżakowy),to wtedy nie trzeba
będzie wymieniać zamków. Czyli i tanio i szybko.Oczywiście trzeba będzie zakupić jakąś używaną
stacyjkę i przełożyć tę kostkę(ale to już małe piwo).Tych kostek elektrycznych nie ma w
sprzedaży.Masz rację
Ja wymieniałem stacyjkę bo nie mogłem przekręcić kluczyka - coś się zblokowało w bębenku. -
Masz rację
Ja wymieniałem stacyjkę bo
nie mogłem przekręcić kluczyka - coś się zblokowało w bębenku.Ja miałem to samo(uszkodzenie mechaniczne zapadek bębenka). Ale go rozebrałem, wymieniłem jedną sprężynkę i chodzi do dzisiaj.
A co do tych wolnych kostek to wiem że były modele Tico przystosowanie jako taxi. Może to od takiej instalacji te wolne kostki... -
A co do tych wolnych kostek
to wiem że były modele Tico przystosowanie jako taxi. Może to od takiej instalacji te wolne
kostki...Byc moze W Peru takie jezdza lub jezdzily. Wiem, ze na 100% jezdza na Ukrainie takie tico-taxi - sam widzialem we Lwowie. Wiec kiedys trzeba zrobic spota z jakas grupa ukrainska
-
Byc moze W Peru takie
jezdza lub jezdzily. Wiem, ze na 100% jezdza na Ukrainie takie tico-taxi - sam widzialem we
Lwowie. Wiec kiedys trzeba zrobic spota z jakas grupa ukrainskaTam chyba jest sporo Tico (między innymi i nowe Tico mojego syna).Wiem że biorą oni sporo części do Tico z naszych hurtowni.
-
Dzięki za info, no najlepiej by było dostać nówkę bo używki na allegro są jak i na szrotach, zadzwonię do hurtowni w Katowicach to się dowiem.
Przeglądałem starsze tematy, nie wiele ich było i czytałem właśnie o tej sprężynce ale to u mnie jest ok, bo kluczyk sam wraca po odpaleniu auta, może to jest tak jak ktoś pisał na winę tej kostki czy coś z elektryki. Najlepszym rozwiązaniem by było mieć wszystko na jeden kluczyk czyli drzwi i stacyjka bo bagażnik i tak kluczykiem nie otworze, od paru lat coś się tam popsuło w tym bębenku chyba..ale jak będzie trzeba to i na dwa kluczyki będę jeździć.
Po tym jak napisał Chris i dodał fotkę to myślę że łatwo to pójdzie, w ostateczności kumplowi mechanikowi to dam do roboty to rano dam znać jak się sprawa dalej potoczyła.
-
Dzięki za info, no najlepiej
by było dostać nówkę bo używki na allegro są jak i na szrotach, zadzwonię do hurtowni w
Katowicach to się dowiem.
Przeglądałem starsze tematy,
nie wiele ich było i czytałem właśnie o tej sprężynce ale to u mnie jest ok, bo kluczyk sam
wraca po odpaleniu auta, może to jest tak jak ktoś pisał na winę tej kostki czy coś z
elektryki. Najlepszym rozwiązaniem by było mieć wszystko na jeden kluczyk czyli drzwi i
stacyjka bo bagażnik i tak kluczykiem nie otworze, od paru lat coś się tam popsuło w tym
bębenku chyba..ale jak będzie trzeba to i na dwa kluczyki będę jeździć.
Po tym jak napisał Chris i
dodał fotkę to myślę że łatwo to pójdzie, w ostateczności kumplowi mechanikowi to dam do
roboty to rano dam znać jak się sprawa dalej potoczyła.Widok na bębenek łączeniowy stacyjki.Wystarczy wykręcić widoczną między przewodami śrubkę i go wymienić.Reszta pozostaje po staremu.
-
Bębenek łączeniowy stacyjki-wystarczy wykręcić tą widoczną między przewodami śrubkę i wymienić go na dobry.
Koszt minimalny i nie trzeba dodatkowego kluczyka. -
Dzięki za info, no najlepiej
by było dostać nówkę bo używki na allegro są jak i na szrotach, zadzwonię do hurtowni w
Katowicach to się dowiem.Jak jest kasa, to można kupić stacyjkę z kompletem wkładów do zamków,ale to już trochę więcej roboty.
Przeglądałem starsze tematy,
nie wiele ich było i czytałem właśnie o tej sprężynce ale to u mnie jest ok, bo kluczyk sam
wraca po odpaleniu auta, może to jest tak jak ktoś pisał na winę tej kostki czy coś z
elektryki.To nie o tą sprężynkę chodzi(ta o której wspomniałem znajduje się w bębenku i uruchamia rygiel- u mnie pękła i zablokowała stacyjkę. W bębenku jest ich chyba 12 lub 14-do każdego rygla jedna sprężynka).U Ciebie część mechaniczna stacyjki jest sprawna. Najprawdopodobniej uszkodzone są styki w bębenku (warto też sprawdzić przejścia między bębenkiem a kostką podłączeniową).
A może poluzowała sie ta śrubka mocująca ten plastikowy bębenek do metalowej stacyjki ?
Wszystko warto sprawdzić.Najlepszym rozwiązaniem by było mieć wszystko na jeden kluczyk
Tak właśnie Ci radzę-spróbować wymienić tylko plastikowy bębenek wiązki elektrycznej stacyjki.
bo bagażnik i tak kluczykiem nie otworze, od paru lat coś się tam popsuło w tym
bębenku chyba..Najprościej wymontować ten uszkodzony bębenek tylnego zamka i go naprawić.
ale jak będzie trzeba to i na dwa kluczyki będę jeździć.
Można i na trzy
-
Więc stacyjka wymieniona i śmiga znowu aż miło
Dzięki za fotki itd., i myślę że temat się innym przyda w razie czego.Więc rano dzwoniłem do hurtowni abc w Katowicach ale nie nie mieli, więc używkę na szrocie za 40 albo 50zł kupił tata bo akurat po drodze miał. Ja zanim wróciłem do domu to już to wymienił jak mu wczoraj przekazałem porady co i jak i śmiga już. Powoli się chyba przyzwyczajam do tych dwóch kluczyków więc nie jest źle, ważne że jeździ
Co do tylnego zamka to i tak go rzadko od zewnątrz otwierałbym wiec nie jest to takie wielkie utrudnienie
Jeszcze raz dzięki za porady
-
Byc moze W Peru takie
jezdza lub jezdzily. Wiem, ze na 100% jezdza na Ukrainie takie tico-taxi - sam widzialem we
Lwowie. Wiec kiedys trzeba zrobic spota z jakas grupa ukrainskaZielone z wgniecionymi tylnymi drzwiami od strony kierowcy, chyba, że już wyklepane