Aparat zapłonowy w Tico.
-
Witam,czy ktoś z Was rozbierał lub naprawiał aparat zapłonowy w Tikaczu.Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym czy można ją zmniejszyć,żeby wzmocnic iskrę-bo mi coś nie chce rano odpalać.(kable,kopułka,palec,świece-nowe)I jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku w aparacie.może tak być?
-
Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym.
0,25-0,35
I jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku
w aparacie.może tak być?Nadmierny luz poprzeczny wałka ma decydujący wpływ na właściwą pracę aparatu zapłonowego.Wszystko zależy od tego,jak duży jest ten luz, oraz od stanu magnesu trwałego.
-
Ok.Luz można jakoś wykasować czy trzeba nowy aparat?a magnes jest wymienny? Tikuś ma 10 lat i 200tyś nakrecone
-
Na pewno łatwiej nowy aparat. Teoretycznie można regenerować tuleje ślizgowe, ale pewnie jeśli nie masz dostępu do warsztatu to taka usługa będzie dość droga. Po prostu same tuleje nie występują jako część zamienna. Tak samo magnes stały, tyle że on raczej nie powinien utracić swoich właściwości po takim przebiegu, przynajmniej ja o tym nigdzie nie słyszałem ani nie czytałem. Można ustawić szczelinę bliżej dolnej granicy tolerancji i to powinno załatwić problem magnesu. Co do utrudnionego rozruchu, może to nie wina aparatu zapłonowego, a regulacji domagają się zawory
-
Dzięki za wskazówkę,Uszczelkę pod zaworami mam do wymiany więc przy okazji oglądnę zawory bo przynajmniej od 50 tyś nie były regulowane,a tym bardziej żę jak już odpali rano to nie od razu pali na wszystkie cylindry.Co Wy na to?
-
a czy nie masz, problemu z przerywaniem podczas obciążenia silnika na niskich obrotach? Ja tak miałem i tutaj winowajcą może być moduł. Aco do przerywania i i dziwnego palenia to dobrze przyjrzałbym się kopułce i paluszkowi,bo ja ostatnio prawie nowy wywaliłem, a przeprosiłem stary jak świat, który już jako używany kupiłem razem z aparatem. POlecam firmę MANDO kopułka i palec, są OK, nawet stare.
-
Po prostu same tuleje nie występują jako część zamienna.
Te tuleje ślizgowe nie występują jako część zamienna z tego powodu
że ich poprostu nie ma w aparacie zapłonowym Tico.Wystarczy zwykłe łożysko kulkowe(chociaż
ono też nie figuruje w częściach zamiennych, zreszta tak jak i korpus ap.zapłonowego).
Wg. mnie najtrudniej usunąć uszkodzenie(pęknięcie) sprężynki regulatora odśrodkowego.Tak samo magnes stały, tyle że on raczej nie powinien utracić swoich właściwości po takim
przebiegu, przynajmniej ja o tym nigdzie nie słyszałem ani nie czytałem.Ja miałem na myśli raczej uszkodzenia mechaniczne(a nie utratę własności magnetycznych), które są spowodowane niewłaściwą regulacją, lub poluzowanie się wkrętów regulacujnych cewki czujnika indukcyjnego.
Co do utrudnionego rozruchu, może to nie wina aparatu zapłonowego, a regulacji domagają się >zawory
Całkowicie się z Tobą zgadzam.Powodów trudności w uruchomieniu może być wiele.