Sprzęgło
-
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 10:25 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Witam serdecznie po dość dłuższej nieobecności
Po kilku latach w moim Tico sprzęgło zaczyna chwytać bardzo nisko. Przy wrzucaniu wstecznego trzeba mocno wcisnąć pedał sprzęgła, aby nie pojechać po przysłowiowych 'trybach'.
Czy moglibyście mi powiedzieć co się stało?Dzisiaj także spróbuję naprawić szybę, bo przy kręceniu korbką ciężko idzie i trochę przesunęła się względem uszczelki, słychać to jak jadę po przeciągu od strony słupka.
O rdzy w standardowych miejscach nie ma co pisać, bo wiadomo, że to usterka pokoleniowa Ale też musiałbym coś z tym zrobić, aby zaprzestać dalszej korozji.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
henio123 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 14:10 ostatnio edytowany przez henio123 11 sie 2016, 20:12
Witam.Jeśli ponowna regulacja nie pomoże czeka cię wymiana tarczy sprzęgła.Zużyły się okładziny cierne.Przy okazji sprawdż w jakim stanie jest docisk sprzęgła.Najczęściej siadają blachy sprężyny centralnej.
-
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 15:02 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Chodzi Ci o regulację linki sprzęgła?
Słyszałem, że przy wymianie tarczy sprzęgła trzeba rozebrać wszystko, żeby się tam dostać, a to już zaawansowana robota, której raczej nie jestem w stanie się podjąć.
-
pirx Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 15:40 ostatnio edytowany przez pirx 11 sie 2016, 20:12
Chodzi Ci o regulację linki sprzęgła?
I owszem, o to mu chodzi.
Słyszałem, że przy wymianie tarczy sprzęgła trzeba rozebrać
wszystko, żeby się tam dostać, a to już zaawansowana robota,
której raczej nie jestem w stanie się podjąć.No to jedyne 250 zł i jakiś mechanik zrobi to za Ciebie. Drugie tyle za części i możesz się cieszyć nowym sprzęgłem.
-
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 16:52 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Dzięki.
Spróbuję coś z tą linką sprzęgła zrobić jak nie to mechanik. -
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 16:55 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:12
Dzięki.
Spróbuję coś z tą linką sprzęgła zrobić jak nie to mechanik.Spróbuj ją podciągnąć ze 2-3 pełne obroty przy skrzyni biegów
-
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 17:05 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Jak ją zlokalizuję to postaram się podciągnąć, bo w sumie nie mam pojęcia, gdzie ona 'leci'.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 17:22 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:12
Jak ją zlokalizuję to postaram się podciągnąć, bo w sumie nie
mam pojęcia, gdzie ona 'leci'.Jak otworzysz maskę i spojrzysz w dół na skrzynię biegów (okolice między skrzynią a zderzakiem) to ją zobaczysz
Linka jest przykręcona do takiej "łapy" przy skrzyni.Kręcisz w prawo
-
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 18:55 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Właśnie zauważyłem, że uszczelka nie spełnia swoich właściwości i jest do wymiany, bo na złączach bloku jest olej, więc jednak wizyta u mechanika pewna
Może te niskie sprzęgło to wina tego oleju?
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 18:59 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:12
Właśnie zauważyłem, że uszczelka nie spełnia swoich właściwości
i jest do wymiany, bo na złączach bloku jest olej, więc jednak
wizyta u mechanika pewna
Może te niskie sprzęgło to wina tego oleju?O jakich złączach na bloku mówisz ?
Chodzi Ci o połączenie skrzyni z silnikiem ? -
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:33 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Przepraszam trochę niesłownie się wyraziłem. Chodzi mi o blok silnika pod filtrem powietrza i tamtą wielką uszczelkę. Na złączu widać olej. Fachowo zapomniałem jak to się nazywa.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:39 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:12
Przepraszam trochę niesłownie się wyraziłem. Chodzi mi o blok
silnika pod filtrem powietrza i tamtą wielką uszczelkę. Na
złączu widać olej. Fachowo zapomniałem jak to się nazywa.Znaczy o uszczelkę pod pokrywą zaworów ?
Albo pod głowicą, bo to głowica łączy się z blokiem silnika
Wygląda to w takiej kolejności:
- pokrywa zaworów
- uszczelka pod podkrywą zaworów
- głowica
- uszczelka pod głowicą
- blok silnika
- miska olejowa
To gdzie leci ten olej ?
-
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:43 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Uszczelka pod pokrywą zaworów, bo jest ona pierwsza jak trafnie to opisałeś.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:45 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:12
Uszczelka pod pokrywą zaworów, bo jest ona pierwsza jak
trafnie to opisałeś.Więc ona nie ma żadnego wpływu na działanie opisywanego przez Ciebie sprzęgła
Ale ją warto wymienić bo nawet nie zdajesz sobie sprawy ile tamtędy może oleju ubywać -
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:45 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:12
Przepraszam trochę niesłownie się wyraziłem. Chodzi mi o blok
silnika pod filtrem powietrza i tamtą wielką uszczelkę. Na
złączu widać olej. Fachowo zapomniałem jak to się nazywa.Tak jak chris2233 mówi to uszczelka pokrywy zaworów.
Może śruby się poluzowały i stąd ten wyciek bądź uszczelka do wymiany.
Roboty przy tym niewiele. -
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:48 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Może sobie z tym poradzę jeśli to nie ma trudne, ale czy nie trzeba nic regulować po wymianie tej uszczelki? Zawory, czy coś podobnego...
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:50 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:12
Może sobie z tym poradzę jeśli to nie ma trudne, ale czy nie
trzeba nic regulować po wymianie tej uszczelki? Zawory, czy coś
podobnego...To wręcz wskazane by przy okazji wyregulować zawory
A sama robota jest prosta (odkręcenie pokrywy i regulacja zaworów) ale to wszystko jest w innych wątkach -
Ernest Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:52 ostatnio edytowany przez Ernest 11 sie 2016, 20:12
Dzięki za pomoc!
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 2 gru 2009, 19:54 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:13
Dzięki za pomoc!
Spoko
Bierz się najpierw za sprzęgło
Tak, jak wcześniej wspomniałem spróbuj je podciągnąć o kilka obrotów na lince.
Najlepiej rób to stopniowo, tzn. jeden obrót nakrętką i sprawdzaj czy jest ok, czy jeszcze trzeba podciągnąć -
ticott Użytkownik archiwalnynapisał 3 gru 2009, 08:26 ostatnio edytowany przez ticott 11 sie 2016, 20:13
I owszem, o to mu chodzi.
No to jedyne 250 zł i jakiś mechanik zrobi to za Ciebie. Drugie tyle za części i możesz się cieszyć nowym sprzęgłem.Ja sprzęgło zakupiłem za 130 zł z przesyłką z allegro " VALEO ", bardzo dobre zaraz wrzucę fotki od wymiany.
14/21