Zasilanie po stacyjce na wyłączonym zapłonie.
-
Witam forumowiczów, mam mały problem, tak jak już pewnie czytaliście w poprzednim wątku zagotował mi się ticuś. W efekcie całego tego procesu wynikł pewien problem.
Otóż pojawia mi się niskie napięcie na kabelku od zasilania zapłonu ACC podczas gdy kluczyk jest wyjęty ze stacyjki. Ciekawostką tego procesu jest to,że przy otwartych drzwiach napięcie za stacyjką wynosi od 0,1 - 1,2 V; a przy zamkniętych drzwiach 5,9 V. Pytanie moje jest takie winna stacyjka (przepuszcza) ze względu na przegrzanie silnika i należało by ją wymienić, czy może coś innego gdzieś dalej jeszcze przed lub za stacyjką?
Czyli w wielkim skrócie na kabelku od zapłonu za stacyjką powinno przy wyjętym kluczyku być zero, a jest plus. Co Wy koledzy na ten temat myślicie ?
Proszę podpowiedzi. -
Pod kierownicą jest kostka i wiązka od stacyjki odłącz ją i zobacz. Co do napiecią to moze to być np wadliwie działające jakieś zabezpieczenie ( alarm imobilizer) albo poprostu kondensator jakiś sie rozładowuje. To napięcie utrzymuje się cały czas czy leci w dół od momentu wyjęcia kluczyka?
-
Dziękuje koledze za odpowiedź, sprawdzę i napisze wieczorem.
-
Ewentualnie włącz niewielką żaróweczkę równolegle z woltomierzem w punkt, w któym sprawdzasz napięcie i sprawdź co się dzieje
-
Ewentualnie włącz niewielką żaróweczkę równolegle z woltomierzem w punkt, w któym sprawdzasz
napięcie i sprawdź co się dziejeSprawdzone winny alarm na ACC podaje + (5,9V) zamiast zbierać sygnał. Dziękuję za pomoc, ale mam pytanko, co mogło być powodem ( czy przegrzanie samochodu spowodowało taki objaw, czy może coś innego)???
-
Sprawdzone winny alarm na ACC podaje + (5,9V) zamiast zbierać sygnał. Dziękuję za pomoc, ale mam
pytanko, co mogło być powodem ( czy przegrzanie samochodu spowodowało taki objaw, czy może
coś innego)???Długotrwałe temperatury wykańczają kondensatory( ale to przez wiele lat) jak alarm był starszy to mogło tak być. Tylko że uszkodzone kondensatory raczej nie podtrzymuja napięcia. Raczej jakiś element np dioda złapał przebicie i podtrzymuje napięcie.
-
Długotrwałe temperatury wykańczają kondensatory( ale to przez wiele lat) jak alarm był starszy
to mogło tak być. Tylko że uszkodzone kondensatory raczej nie podtrzymuja napięcia. Raczej
jakiś element np dioda złapał przebicie i podtrzymuje napięcie.Alarm jest świeży 2 m-ce temu zakładany. Jak można to sprawdzić na alarmie czy to jest w 100% jego wina, bo mam jeszcze na niego gwarancję, więc go mi zrobią ????
Dziękuję za odpowiedź. -
Alarm jest świeży 2 m-ce temu zakładany. Jak można to sprawdzić na alarmie czy to jest w 100%
jego wina, bo mam jeszcze na niego gwarancję, więc go mi zrobią ????
Dziękuję za odpowiedź.Odłącz alarm i podłącz mu samo zasilanie na "krótko" i zmierz wtedy napiecie na nóżce do której przyłączany jest kabel od stacyjki ACC
-
Przepraszam ,że długo nie odpisywałem, ale nie miałem za dużo czasu, efekt był taki, że problem tkwił na samej płytce alarmu ( problem związany wyjściem na krańcówki). Alarm pojechał do serwisu, serwis naprawił; a sam alarm raz działa a raz nie i trudno teraz cokolwiek wymyślić co jest grane. Jak ma odpowiedni dzień to wszystkie funkcje działają, a jak nie to tak jakby był w stanie serwisowym ( a takiej funkcji niema).
Raz jeszcze wszystkim dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam. -
Alarm pojechał do
serwisu, serwis naprawił; a sam alarm raz działa a raz nie i trudno teraz cokolwiek
wymyślić co jest grane.Najlepiej wyślij ponownie do serwisu z opisem obecnej usterki. Jak już coś w nim dłubali, to możliwe że nie zrobili tego do końca jak należy. Na oko wygląda mi to na "zimny lut" skoro raz działa a raz nie.