witam mam problem
gdy wciskam sprzęgło i hamulec zapalają mi się kontrolki od oleju i akupulatora poczym tico mi
gaśnie.
po drugie auto jedzie 40-50 na godzine i niechce więcej dusi się jak da się mu więcej gazu
o co chodzi nigdy tak nie było?
To zrozumiałe że jak spadają obroty silnika to zapala sie kontrolka ciśnienia oleju i ładowania akumulatora - to do Tych którzy tego nie rozumieją - Minimalne obtoty sinika przy których jeszcze pracuje stabilnie to około 750 obr/min poniżej tych obrotów silnikiem zaczyna "trzepać" a przy około 550 obr pompa oleju daje ciśnienie poniżej 1 bar co wyłapuje czujnik i zapala kontrolkę, to samo z alternatorem który przy tak niskich obrotach nie jest w stanie wytworzyć napięcia powyżej 12,4V i regulator wyłącza mu wzbudzenie co skutkuje zapaleniem kontrolki. Obroty są tak niskie że silnik sie dławi i gaśnie.
Nalezało by się zastanowić dlaczego tak się dzieje i to w chwili gdy naciskasz na pedał hamulca.
pompa hamulcowa jst wspomagana serwem które działa na podciśnienie. Podciśnienie to jest brane z kolektora ssącego. Serwo jest połączone zespołem rurek (jedna rurka z zaworem powrotnym) z kolektorem ssącym. Każda nieszczelność na tym odcinku bedzie powodowała:
1. Słabsze działanie serwa pompy hamulcow
2. Zakłucenia w pracy silnika spowodowane dopływem tzw. fałszywego powietrza czyli zubożonego co będzie skutkowało spadkiem obrotów, nierówną pracą a w konsekwencji gaśnięciem.
Wnioski nasuwają się same - usterki należy szukać na tychże przewodach (90%)lub bezpośrednio w serwie (wspomaganiu- np pęknięta membrana) (10%)