Witam.
Pisze bo znajomy ma Tico i cos nie tak z autkiem wiec chcialem zasiegnac rady doswiadczonych
uzytkownikow.
Sprawa wyglada tak:
Silnik na wolnych obrotach strasznie drzy (az czesie sie lewarek od biegow i kierownica). Po
dodaniu gazu pracuje normalnie. Dodatkowo pna wolnych obrotach jak sie odlaczy jedna z
swiec to wogule nie zmienia pracy silnika (przy odlaczeniu innych wyraznie slyszalna zmiana
pracy). Zachodzilo podejzenie ze poprostu jedna swieca siadla ale iskra jest. Bylo miezone
cisnienie w silniku i tez jest ok. Na wyrzszych obrotach jak sie odlaczy owa swiece (ta z
lewej patrzac od strony maski) to slychac zmiane w pracy. Myslelismy ze moze ten typ tak ma
ale testowalismy dla porownania inne tico i tam jest ok.
No i jest problem bo nikt nie wie o co chodzi.
Moze ktos z forum spotkal sie z czyms takim lub moglby cos poprostu doradzic. Bedziemy
wdzieczni.
ps. mam nadzieje ze dobrze opisalem problem
pozdro.
Witam
Praktycznie przy każdym poście na temat nierównomiernej pracy silnika odpisywane jest aby zmienić przewody wysokiego napięcia oraz regulować zapłon i gażnik. Zgadzam się z tym o ile wyeliminowano inne mozliwości.
Otórz wysytarczy wykrecić świece i przyglądnąc się ich kolorowi. Prawidłowo pracująca świeca ma kolor lekko brunatny bez nadmiernego nalotu. Jeżeli ma kolor czarny może to oznaczać, iż mieszanka paliwowa jest za bogata lub uszkodzenie świecy, kolor biały oznacza za ubogą mieszankę.
Jeżeli przy dosłownie dotknięciu przepustnicy /dodaniu gazu/ zaczyna równo pracować proponuję sprawdzić skład mieszanki. Lecz tu nalezy podkreślić, że jeżeli spalanie jest na zadawalajacym poziomie nie ingerował bym w skład lecz kierował bym się w stronę elektryki. Mozna również zmniejszyć obroty silnika !!!śrubką przepustnicy tą z tyłu gażnika a nie tą od składu tuż za filtrem powietrza - jak to gdzieś przeczytałem!!! jeśli silnik będzie pracował dość równomiernie i płynnie po jak to określam sinusoidzie wzrost obrotów spadek obrotów.... jak na te obroty bez wyraznych szarpnięć elektryka powinna być ok.
Same drgania silnika o ile reszta jest ok mogą być spowodowane wyrobionymi poduszkami pod silnikiem.
Czy ktoś podziela moje zdanie?
Pozdrawiam