zawór elektromagnetyczny gaźnika


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Od pewnego czasu mam samozapłony w moim tiktaku. Znalazłem na forum jak również w książce Trzeciaka że przyczyną może być elektrozawór gaźnika odcinający paliwo. (Kable WN wymienione, nowe świece, palec, kopułka i dalej to samo). Powiedzcie mi dokładnie w którym on jest miejscu i czy wymiana jest skomplikowana? Lub podajcie odnośnik do archiwum bo szukałem i mam problem ze znalezieniem:(


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź najpierw czy jest zasilanie na tym elektrozaworze
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sonda__czujnik_wolnych_obrot_w_w_tico_1868.jpg

    Osobiście miałem przypadek że kable po prostu utleniły się wszystko wyglądało ok ale prąd nie dochodził


  • Użytkownik archiwalny

    Ok dzięki. Sprawdziłem w samochodzie i widzę że jest na nim pełno tego białego osadu. Więc może wystarczy przeczyścić. Tylko teraz pytanie jak go wyciągnąć. Dostęp jest trudny a nie chciałbym ściągać gaźnika. Da się go jakoś w prosty sposób wyjąć?


  • Użytkownik archiwalny

    Siema.
    est przykręcony jedną śrubą krzyżową, Najlepiej ubezpieczyć się w odpowiednią końcókę, Chodzi tu o to aby końcówką czyli bit był idealnie spasowany ze śrubką i musi być dobrej jakości. Jak dostęp jest utrudniony to najlepiej mieć może grzechotkę z przedłużką, mocno docisnąć i odkręcić. Różnie to zawsze bywa ze śrubkami, jedne puszczą a drugie nie więc dlatego najlepiej mieć dobry sprzęt. Zawór przytrzymywany jest za pomocą takiej blaszki na która należy uważać aby jej nie zgubić w czasie odkręcania. Zawór należy wyciągać w miarę delikatnie aby nie uszkodzić oringu, Myślę , że powinien wyjść bez problemu.To, że jest na nim osad o niczym nie świadczy. Osad może być na wielu częściach gaźnika. Jeśli się nie mylę zawór ten jest podłączony pod kostkę pod która jest podłączony drugi zawór. Sprawdzenie nie jest trudne.Myślę że można sprawdzić nawet nie wyjmując go. Do zaworu pewnie dochodzi plusik a minusik masz na budzie.
    Poprzez jakąś szpilkę musiałbyś się wpiąć w kabel zaworu i potem trzeba by było pod szpilkę zapodać plus np z aku i chyba to wszystko. Qurcze nie pamiętam ile tam kabli szło ale chyba tylko jeden bo na gaźniku jest masa.


Log in to reply