Dziwne zachowanie jednego z zaworów od podciśnienia
-
siema,rozwiązałeś ten problem z syczeniem?
Bo głupio się przyznać ale mi to on już syczy od dobrych 50tys km. -
Witam.
sorki że tak vpóźćno odpisuje.
Nie rozwiazałem bo niemam dostepu aby zamienic. narazie musze kupic filtr powietrrza i zając sie zaworem PVC i odmą.
Dzis jak otworzyłem komore filtra to z odmy do t4ej komory dostała sie ta właśnie tajemnicza mazie ale nie dużo wraz z oparami chyba oleju a sam filter był mocno zabrudzony i nnawilżony tymi oparami. Prawdopodobnie silniczkowi cięzko się oddycha i byc moze stąd nie równa praca plus co zasyfiona odma i pewnie PVC.
Pzdr. -
witam serdecznie.
No więc zrobiłem pożadek z odmą , zaworkiem PVC i filtrem powietrza.
Faktycznie zaworek ten był mocno zatkany tą mazią i go wypłukałem w benzynie, odmę przeczyściłem z syfku.
Niestety nadal uważam żę silniczek przebiera. Nie wiem czy winny teraz nie jest ten zaworem na ściance grodziowej, dziś zrobiłem to samo co kiedyś ściągnąłem ten boczny wężyk z niego i przytkałem palcem i silnik o dziwo zaczął równo pracować, ale zawsze jest tak jak ściągnę tylko ten boczny wężyk bo jak ten górny bądź wyciągnę kostkę to zachowanie silnika nie zmienia się dlatego myślę że te syczenie jest objawem uszkodzenia tego zaworka i gaźnik łyka lewe powietrze przez te nieszczelności w tym zaworku.
Co wy na to?? -
W naszych silnikach i w
innych również spotyka się takie jakby to powiedzieć grzybkowe zawory. Najczęściej można go
spotkać na aparacie zapłonowym i tam to sie nazywa przyspieszacz zapłonu.
Pytanie moję brzmi, czy ktoś
z Was zrobił sam urządzenie to sprawdzania taki zaworów bądź wie jak ten typ zaworu się
sprawdza bez urządzenia??To nie jest zawór tylko (wg.katalogu) regulator podciśnieniowy(drugi też jest w aparacie zapłonowym i nazywa się regulator odśrodkowy). Regulator podciśnieniowy można bardzo prosto sprawdzić, zakładając na jego króciec dowolny cienki wężyk gumowy i pociagająć ustami(wytważamy podciśnienie)z jednoczesnym zatkaniem wężyka językiem.Jeżeli podciśnienie pod językiem się utrzymuje to znaczy że membrana regulatora jest dobra i pracuje on prawidłowo.
Podciśnienie do regulatrora podawane jest przewodem od strony gaźnika i za pomocą cięgna regulatora przesuwa podłogę aparatu
razem z cewką Halla w stosunku do wirnika aparatu zapłonowego dzięki czemu następuje przyspieszenie lub opóźnienie kąta wyprzedzenia zapłonu.
Nie wiem czy zrozumiale to opisałem, ale chętnie wyjaśnię niejasności(trochę zmieniłem treść aby łatwiej wytłumaczyć zadanie
regulatora podciśnieniowego. -
Witam
No dobrze a jak można sprawdzic ten bimetalowy zawór??? -
Witam
No dobrze a jak można
sprawdzic ten bimetalowy zawór???A sprawdziłeś czy dobra jest membrana w regulatorze
podciśnieniowym oraz czy w przewodzie podciśnieniowym jest podćiśnienie ?
Zawór zostaw na razie w spokoju. -
Witam.
Chciałbym wyjaśnić co było powodem tego syczenia, heh a najśmieszniejsze to jest to ,że dziś to stwierdziłem, po tak długim czasie posiadania Tica-wstyd, nie rozumiem dlaczego nie dojrzałem tego wcześniej, czytając książkę. Chyba dlatego, że za przykład mam drugie tico i dziś dwa odpaliłem i w tym jednym właśnie syczało a w drugim nie, tak więc sobie spojrzałem na przewody podciśnienia jak mają być podpięte i się okazało że jeden przewód był podłączony odwrotnie z drugim biorąc pod uwagę też właśnie trójdrożny zawór.