Słabe auto po odpaleniu, zwiększone zużycie
-
Witam wszystkich. Motoryzacja nie jest moją domeną dlatego proszę o wyrozumiałość dla kobiety
Jestem użytkowniczką tico od kilku lat, ale ostatnio mnie zaniepokoiły pewne sprawy.1. Kiedy odpalam tico, auto na chwilę słabnie; nie gaśnie, jedynie słabnie, ale czuję, że jeszcze moment i by zgasło... Po odczekaniu kilkunastu sekund wszytko wraca do normy. Co może być tego przyczyną??
2. Ostatnimi czasy zauważyłam także zwiększone spalanie auta - około 1 - 2 litry na 100 km. Czy to tylko z powodu zimy?? Czy "wypalenie" jednej ze świec może być tego przyczyną?? Auto niby nie jest słabsze, ale ja się nie znam
3. Od jakiegoś czasu kierownica zaczęła ciężej chodzić przy zawracaniu itp. Wcześniej nie było to tak bardzo odczuwalne.Może ktoś dodatkowo napisze, jak eksploatować tico (na co zwrócić uwagę), żeby spalanie było jak najmniejsze :-)
Dodam, że auto jeździ na benzynie, ma 10 lat, jest garażowane, eksploatowane przez kobietęPytam, gdyż chcę udać się do mechanika, a nie chcę żeby mi ktoś ściemniał za dużo ;d
Za pomoc bardzo dziękuję. Pozdrawiam forumowiczów. -
Witam wszystkich. Motoryzacja
nie jest moją domeną dlatego proszę o wyrozumiałość dla kobiety
Jestem użytkowniczką tico od
kilku lat, ale ostatnio mnie zaniepokoiły pewne sprawy.
1. Kiedy odpalam tico, auto
na chwilę słabnie; nie gaśnie, jedynie słabnie, ale czuję, że jeszcze moment i by zgasło... Po
odczekaniu kilkunastu sekund wszytko wraca do normy. Co może być tego przyczyną??
2. Ostatnimi czasy zauważyłam
także zwiększone spalanie auta - około 1 - 2 litry na 100 km. Czy to tylko z powodu zimy?? Czy
"wypalenie" jednej ze świec może być tego przyczyną?? Auto niby nie jest słabsze, ale ja się
nie znam
3. Od jakiegoś czasu
kierownica zaczęła ciężej chodzić przy zawracaniu itp. Wcześniej nie było to tak bardzo
odczuwalne.
Może ktoś dodatkowo napisze,
jak eksploatować tico (na co zwrócić uwagę), żeby spalanie było jak najmniejsze :-)
Dodam, że auto jeździ na
benzynie, ma 10 lat, jest garażowane, eksploatowane przez kobietę
Pytam, gdyż chcę udać się do
mechanika, a nie chcę żeby mi ktoś ściemniał za dużo ;d
Za pomoc bardzo dziękuję.
Pozdrawiam forumowiczów.Witamy serdecznie
Co do pierwszego pytania to wielu z nas się takim problemem zmaga i ja osobiście nie doczytałam się rozwiązania problemów - ode mnie - powiedz mechanikowi, by sprawdził luzy na zaworach, kąt wyprzedzenia zapłonu ( między 9 a 10 stopni to norma), świece i przewody.
Co do zwiększonego spalania - było wiele tematów na ten temat - użyj opcji szukaj ona Ci na pewno na wiele pytań pomoże znaleźć odpowiedź - ode mnie: sprawdź to co wymieniłam wyżej + filtr powietrza i paliwa, no i duży wpływ na spalanie mają odległości odcinków jakie pokonujesz i czy jeździsz tylko w mieście czy też na trasie...
Mam nadzieję, że na początek wystarczą te rady, które Ci napisałam.
Życzę bezawaryjności i oby jak najczęściej można Cię było zobaczyć udzielającą się na forum
Pozdrawiam
-
Witam wszystkich.
Witam(-y)
1. Kiedy odpalam tico, auto
na chwilę słabnie; nie gaśnie, jedynie słabnie, ale czuję, że jeszcze moment i by zgasło... Po
odczekaniu kilkunastu sekund wszytko wraca do normy. Co może być tego przyczyną??Możnaby podnieść obroty na ssaniu, ale jak ci nie gaśnie i za bardzo to nie przeszkadza, to lepiej zostaw gaźnik w spokoju
2. Ostatnimi czasy zauważyłam
także zwiększone spalanie auta - około 1 - 2 litry na 100 km. Czy to tylko z powodu zimy?? Czy
"wypalenie" jednej ze świec może być tego przyczyną?? Auto niby nie jest słabsze, ale ja się
nie znamZaleca się wymianę świec co 20 kkm, dlatego jak masz wypalone- zmień, koszt niewielki, a autko od razu zacznie lepiej chodzić. Zużyte świece również mają wpływ na zużycie paliwa, pracę silnika, osiągi...
3. Od jakiegoś czasu
kierownica zaczęła ciężej chodzić przy zawracaniu itp. Wcześniej nie było to tak bardzo
odczuwalne.Sprawdź ciśnienie powietrza w kołach, ja za mało to ciężko kierownicą kręcić i zdzrza się, że podczas jazdy ma tendencje do ściągania na boki.
Może ktoś dodatkowo napisze,
jak eksploatować tico (na co zwrócić uwagę), żeby spalanie było jak najmniejsze :-)1. Sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych,
2. Sprawdzenie i regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,
3. Czystość filtrów: [powietrza, paliwa),
4. Odpowiednie ciśnienie w kołach,To tak na wstępie...
Dodam, że auto jeździ na
benzynie, ma 10 lat, jest garażowane, eksploatowane przez kobietę
Pytam, gdyż chcę udać się do
mechanika, a nie chcę żeby mi ktoś ściemniał za dużo ;d
Za pomoc bardzo dziękuję.
Pozdrawiam forumowiczów.Pozdrawiam (-y)
-
Witam Panią.
Tu kolega ma racje z ciśnieniem, być może masz je włąsnie za małe co powoduje opory podczas manewrowaniem w miejscu a i również wpływa na różnice w spalaniu, na 100% będziesz miałą dużo większy pobór paliwka.
Co do reszty zrób tak jak mówili, czyli świece, kable, nawet kopułka i palec czyli wszystko z zapłonu, filtr powietrza, filtr paliwa i co najważniejsze w tego typu silnikach to ktoś powinien posprawdzac DOKŁADNIE wszystkie wężyki od podciśnień itd, może gdzieś łyka lewe powietze które nie jest mu potrzebne hihi.
Pzdr