Wibracje powyżej 90 km/h


  • Użytkownik archiwalny

    Witam .Od pewego czasu występuje w tico pewien objaw.Mianowicie po przekroczeniu prędkości 90km/h zaczynają się drgania nadwozia.Wymieniłem łożyska przednich kół,tuleje gumowe między dolnym wachaczem a drążkiem stabilizatora.Może ktość z uczestników forum miał taki przypadek.Z góry dziękuje za wyświadczoną przysługę.Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    Od pewego czasu występuje w tico pewien objaw.Mianowicie po przekroczeniu prędkości
    90km/h zaczynają się drgania nadwozia.Wymieniłem łożyska przednich kół,tuleje gumowe między
    dolnym wachaczem a drążkiem stabilizatora.Może ktość z uczestników forum miał taki
    przypadek.Z góry dziękuje za wyświadczoną przysługę.

    Może warto doważyć koła ?


  • Użytkownik archiwalny

    Może warto doważyć koła ?
    To już zrobiłem.A objaw ten sam.


  • Użytkownik archiwalny

    To już zrobiłem.A objaw ten sam.

    Aby nie szukać "w ciemno", warto pojechać na trzepaczkę i sprawdzić czy są jakieś luzy.


  • Użytkownik archiwalny

    Aby nie szukać "w ciemno", warto pojechać na trzepaczkę i sprawdzić czy są jakieś luzy.

    Kolego jest to rozsądna propozycja i chyba z niej skorzystam.Zapomniałem dodać że drganiom tym towarzyszy dudnienie po prawej stronie samochodu.


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego jest to rozsądna propozycja i chyba z niej skorzystam.Zapomniałem dodać że drganiom tym
    towarzyszy dudnienie po prawej stronie samochodu.

    Przyczyn może być sporo. Począwszy od niedokręconego koła (na szpilkach i śrubie centralnej), do luzów łożyskowych,wybity sworzeń wahacza, koncówka drążka kierowniczego, luz drążka kierowniczego na połączeniu z zębatką przekładni kierowniczej (połączenie kulowe, to w gumowej osłonie zębatki),lub poluzowane jakieś połączenie śrubowe itp. Wiele można bedzie sprawdzić na trzepaczce.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem czy stan opon ma tutaj jakieś znaczenie ale też można je sprawdzić i to bez narzędzi.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Wymieniłem dolny wachacz z prawej strony ,obydwa amortyzatory .Usterka ta dalej występuje.Podejrzewam że przyczyną może być prawa półoś lub uszkodzona któraś z poduszek .Przy ruszaniu i zmianie biegów w trakcie jazdy ,następuje szarpnięcie z prawej strony pojazdu.Jakie są ceny krzyżaka i przegubu? Czy jest możliwa wymiana poduszek bez wyjmowania zespołu napędowego ?


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego jest to rozsądna propozycja i chyba z niej skorzystam.Zapomniałem dodać że drganiom tym
    towarzyszy dudnienie po prawej stronie samochodu.
    Ja zapłaciłem 10 zł za sprawdzenie gdzie są luzy więc warto jak dla mnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Miałem podobny problem. Przyczyną były opony. Po zmianie na nowe drgania ustały.


  • Użytkownik archiwalny

    Miałem podobny problem. Przyczyną były opony. Po zmianie na nowe drgania ustały.

    Moje mają około 2.500 kil.od nowości.Także ta wersja odpada.Zrobiłem przekładkę z przodu do tyłu.Zero reakcji.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Wymieniłem dolny wachacz z prawej strony ,obydwa amortyzatory .Usterka ta dalej
    występuje.Podejrzewam że przyczyną może być prawa półoś lub uszkodzona któraś z poduszek
    .Przy ruszaniu i zmianie biegów w trakcie jazdy ,następuje szarpnięcie z prawej strony
    pojazdu.Jakie są ceny krzyżaka i przegubu? Czy jest możliwa wymiana poduszek bez wyjmowania
    zespołu napędowego ?

    Czy byłeś na sprawdzeniu na trzepacce ? Jeżeli tak, to jaka jest opinia diagnosty ?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem czy stan opon ma tutaj jakieś znaczenie ale też można je sprawdzić i to bez narzędzi.

    Wcześniej radziłem aby zacząć sprawdzenie od doważenia kół, ale Kol. henio 123 stwierdził że doważał koła , jednak usterka pozostała. Masz rację, ja też byłem zdania że powinno się zacząć od sprawdzenia opon, ale widocznie to nie to. Zresztą Kol. henio 123 zrobił przekładkę kół i też bez efektu.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Dla weliminowania przypuszczeń zamontowałem kompletną nową półoś pożyczoną od znajomego .Skutek był taki że drgania ustały ale szarpnięcie pozostało.Wiąże się to na pewno z luzami w mechanizmie róznicowym,luzami na łożysku tego mechanizmu.Po zdemontowaniu wymontowanej półosi okazało się duże zużycie pregubu wewnętrznego.Także czeka mnie kupno owego przegubu.Dzięki za informacje temat uważam za zamknięty.


Log in to reply