Sprawdzenie alternatora po demontażu
-
Wyjąłem alternator z powodu braku ładowania. Czy wiecie jak toto sprawdzic? Jakąś tam wiedzę mam (elektronik) ale na silnikach elektrycznych znam się tak sobie. Może by jeszcze regulator napięcia, ale tego nie sprawdzę na 100%.
-
Wyjąłem alternator z powodu braku ładowania. Czy wiecie jak toto sprawdzic? Jakąś tam wiedzę mam
(elektronik) ale na silnikach elektrycznych znam się tak sobie. Może by jeszcze regulator
napięcia, ale tego nie sprawdzę na 100%.Przede wszystkim należy zapoznać się z zasadą działania alternatora i układem połączeń wewnętrzych , altek tico nie różni się niczym od typowych. W internecie można znaleść trochę informacji na ten temat.
Prpopnuję zacząć od oględzin alternatora stan styków, szczotek itp.
Jeśli chodzi o regulator to można sprawdzić podłączając go w odpowiedni sposób. Jeśli jesteś elektronikiem i masz odpowiedni sprzęt czyli przede wszystkim zasilacze regulowane to nie powinno być problemu. Przecież regulator napięcia to już elektronika.
Po prostu trzeba zasymulować rzeczywiste warunki a więc zamiast akumulatora trzeba dać zasilacz ok 12 V oprócz tego małą żaróweczkę która będzie kontrolką ładowania, zamiast uzwojenia wzbudzenia (wirnika) dać żarówkę 12 V a w miejsce gdzie są podłączone diody wbudzenia wpięć zasilacz regulowany i najeżdżać napięciem lecz nie przekraczać 15 V. Poniżej 14 V regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia a przy ok 14,5 V odcina te napięcie. Ponieżej schemat alternatora tico. -
Przede wszystkim należy zapoznać się z zasadą działania alternatora i układem połączeń
wewnętrzych , altek tico nie różni się niczym od typowych. W internecie można znaleść
trochę informacji na ten temat.Prpopnuję zacząć od oględzin alternatora stan styków, szczotek itp.
Jeśli chodzi o regulator to można sprawdzić podłączając go w odpowiedni sposób. Jeśli jesteś
elektronikiem i masz odpowiedni sprzęt czyli przede wszystkim zasilacze regulowane to nie
powinno być problemu. Przecież regulator napięcia to już elektronika.Po prostu trzeba zasymulować rzeczywiste warunki a więc zamiast akumulatora trzeba dać zasilacz
ok 12 V oprócz tego małą żaróweczkę która będzie kontrolką ładowania, zamiast uzwojenia
wzbudzenia (wirnika) dać żarówkę 12 V a w miejsce gdzie są podłączone diody wbudzenia wpięć
zasilacz regulowany i najeżdżać napięciem lecz nie przekraczać 15 V. Poniżej 14 V regulator
podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia a przy ok 14,5 V odcina te napięcie. Ponieżej
schemat alternatora tico.Dziękuję za podpowiedź, już jest po robocie. Kupuję drugi alternator, wirnik do wymiany i nie robi jak trzeba RN. Da do zrobienia to się opłaca. pozdrawiam