szalone obroty


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mam pytanie jak zmniejszyć obroty na gazie, bo mam chyba ze 4 tyś. Regulację u gazownika robiłem miesiąc temu. Było w porządku ok 1000 km, palił ok. 6l/100km. Ale znowu wróciło to samo co wcześniej. Nie stać mnie na regulacje co 1000 km, bo to 30zł. Myślę że wystarczyło by zmniejszyć tylko obroty. Na benzynie są normalne.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mam pytanie jak zmniejszyć obroty na gazie, bo mam chyba ze 4 tyś.

    Czy nie zapomniałeś przypadkiem dodać, że te 4 tysiące masz przy pracy silnika na ssaniu?


  • Użytkownik archiwalny

    Czy nie zapomniałeś przypadkiem dodać, że te 4 tysiące masz przy pracy silnika na ssaniu?

    Właśnie nie na ssaniu tylko cały czas, silnik nagrzany a ja jadę na 2, 3 biegu bez używania pedału przyspieszenia tak wysokie utrzymują się obroty. Mam tico kilka lat i wiem, że na ssaniu ma specyficznie wysokie obroty, ale w tym przypadku jest tak jakby się to ssanie wogóle nie wyłączało.


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie nie na ssaniu tylko cały czas, silnik nagrzany a
    ja jadę na 2, 3 biegu bez używania pedału
    przyspieszenia tak wysokie utrzymują się obroty.
    Mam tico kilka lat i wiem, że na ssaniu ma
    specyficznie wysokie obroty, ale w tym przypadku
    jest tak jakby się to ssanie wogóle nie wyłączało.

    A ty tak masz na PB, czy LPG?

    Bo jak na LPG to nic ci nie poradzą oprócz wizyty u dobrego gazownika.


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie nie na ssaniu tylko cały czas, silnik nagrzany a ja jadę na 2, 3 biegu bez używania
    pedału przyspieszenia tak wysokie utrzymują się obroty. Mam tico kilka lat i wiem, że na
    ssaniu ma specyficznie wysokie obroty, ale w tym przypadku jest tak jakby się to ssanie
    wogóle nie wyłączało.

    Może Ci się linka od gazu zacięła? WD40 i psikamy...
    Skąd wiesz że silnik jest nagrzany? Wskaźnik czy gorące przewody?
    Masz odpowiednią ilość płynu w układzie chłodzenia?
    Termostat sprawny?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mam pytanie jak zmniejszyć obroty na gazie, bo mam chyba ze 4 tyś. Regulację u gazownika
    robiłem miesiąc temu. Było w porządku ok 1000 km, palił ok. 6l/100km. Ale znowu wróciło to
    samo co wcześniej. Nie stać mnie na regulacje co 1000 km, bo to 30zł. Myślę że wystarczyło
    by zmniejszyć tylko obroty. Na benzynie są normalne.
    Witam.Nie opisałeś czy to chodzi o wolne obroty czy pracę silnika na ssaniu.Za pracę na ssaniu na Pb jak na LPG odpowiedzialny jest regulator woskowy w gażniku.Po pierwsze sprawdż poziom płynu w naczyniu wyrównaczym.Przy braku płynu regulator nie osiąga właściwej temperatury i nie wyłancza do końca ssania.Na forum znajduje się temat :Gażnik i śrubki regulacyjne: tam dowiesz się jak wyregulować gażnik.Na LPG wolne obroty reguluje się wkrętem mosiężnym znajdującym się w reduktorze poniżej elektrozaworu.Gdy go wkręcasz zwiększasz obroty ,gdy wykręcasz zmniejszasz. Na ssaniu regulujesz obroty po naciśnięciu pedału gazu {potrzebna druga osoba }na dżwigni gażnika pokaże się śruba regulacyjna .Regulacja przebiega tak jak na LPG.Pozdrawiam.