dane o Tico z Autodaty
-
witam wszystkich,
parę dni temu zajrzałem do programu Autodata v.2004 (dla tych co nie wiedzą: jest to angielski program z danymi serwisowymi i regulacyjnymi wielu różnych aut, na 2 cd, przeznaczony dla warsztatów i serwisów). Szkoda, że o naszym autku jest tam stosunkowo mało danych. Z wszystkiego co znalazłem o Tico zrobiłem zrzuty, pierwszą stronę widać poniżej a reszta jest tu zrzuty z Autodaty
Dane obejmują auta produkowane w latach 1994-98 i na pierwszy rzut oka widać różnice między danymi Autodaty a książkami Trzeciaka i Ossowskiego. Co widzę bez wgłębiania się i porównywania z książkami:
- silnik F8B (a u nas F8C widać nasz jest po porawkach, zmodernizowana wersja)
- dziwny rysunek gaźnika
- minimum oktanów 91 (u mnie 95)
- obroty biegu jałowego 900+-50 (u nas 950+=50)
- wyprzedzenie zapłonu zalecane na 7st (u nas 7-9)
- luzy zaworowe dla regulacji podane tylko na gorąco
te przykładowe różnice nie są jednak oszałamiające i regulacja wg nich auta nie zepsuje ale jednak różnice są; z tego co pamiętam chyba z rok temu ktoś sie na forum upierał przy regulacjach wg Autodaty. Najprawdopodobniej Autodata mówi o oryginalnych koreańskich Tikaczach. Wystarczy rzucić okiem na rysunek gaźnika - jestem ciekaw czy ktoś z was ma taki?
Dla porównania wrzucilem też przykłady z Matiza. To auto ma jednak bogatsze (i trochę bardziej nowoczesne) wyposażenie np. elektryczne dlatego też liczba rysunków i informacji o nim o niebo większa.
O Tico dałem wszystko co było, ale jak ktoś ma pytania to piszcie,pozdrawiam