Płyta pod silnik
-
Dzięki za propozycję, ale chcę płytę z porządnego aluminium.
-
ja też się podpinam do tematu... chciałbym zrobić płytę z alu 6mm, i mam pytanie do Toydolsa(z racji jego startów)czy jeżeli płyta będzie mi wystawać przed zderzak, oczywiście ładnie zawinięta, to czy panowie z bk będą mieć problemy?
-
Nie wiem czy Panowie będą robić problem. Natomiast dlaczego chcesz wystawić płytę przed zderzak? Ja mam ją minimalnie za krawędzią zderzaka i to naprawdę zdaje egzamin. Inna rzecz, że 6 mm to nie wiem czy wystarczy. U mnie jest dural PA11 8mm, w dwóch miejscach płyta jest gięta pod kątem i do tego naspawane jest na niej sporo wzmocnień z tego samego materiału i mimo to nierzadko płyta potrafi się porządnie zgiąć.
Tak poczytałem jeszcze co Marcin pisze i pokazuje na fotkach. Z doświadczenia powiem tak: dla mnie taka płyta 4 mm z ryflowanego aluminium nadaje się najwyżej pod bak i pod nogi załogi na podłogę. Jeśli trafi się w coś twardego, to ten materiał zegnie się jak tekturka. Tak jak piszę wyżej u mnie jest 8 mm do tego wzmacniane, a przede wszystkich z PA11, który jest duralem do konstrukcji lotniczych. Waży toto około 14-17 kg i daje radę, choć na szutrowym rajdzie w Polsce bałbym się. Ryflowane aluminium nadaje się co najwyżej na płytę pod bak. U siebie zrobiłem właśnie z 4 mm płyty ryflowanej, do tego między aluminium, a bakiem jest 1 cm płyta z poliuretanu. Sądząc po ilości dziur w aluminium to ten zestaw wiele razy uratował zbiornik paliwa. Natomiast nie ma opcji, żeby przy dobrym strzale np. o krawędź drogi w cięciu czy o garb jak koła są w koleinie takie coś dało radę pod silnikiem. A na naszej płycie pod silnikiem, to na Rallye Lausitz czasem ślizgaliśmy się po garbie na środku drogi jak koleina była za głęboka i nic .
-
Zakładam 6 mm z tego względu że kupiłem wielki płat za 100zł. Więc kolejne oszczędzanie... A płyta wytrzymała porządne dachowanie i ścinanie drzew w pugu 205:D A nie wiem czy pamiętasz jak miał płytę Damian... Bo chyba miał właśnie za zderzak...
-
Nie wiem jaką miał Damian, bo jakoś tak wyszło, że nasze Swifty nigdy się nie ścigały i nigdy nie miałem okazji przyglądnąć mu się z bliska. Płyta ma przede wszystkim wytrzymać strzał w cięciu czy o kamień, kawał asfaltu itp, ewentualnie lądowanie na nosie po hopie. To jest jej najważniejsza rola, ma osłonić silnik i napęd. Moja wyszła ponad 100 zł za robotę, a sam materiał kosztował chyba ze 400 zł (z tym, że można to kupić w płytach 1x2m, która kosztowała z 800 zł - ja kupowałem na pół z kumplem). Arkusz 1x1 m daje bardzo fajną płytę + wzmocnienia z resztek.
-
Masz racje z tą płytą że 6 jest troszkę słabsza, ale moim celem jest zbudowanie swifta niskim budżetem. Chciałbym się z Tobą po ścigać podobnym autem bo toyotka za słaba:D
Jak będę miał czas to zrobię zdjęcia i pokażę co już zrobiłem... -
Najważniejszy jest zawias. Motor seryjny, ewentualnie lekko podłubany + krótkie przełożenie i będzie jeździć. Do mocno podłubanego motoru trzeba już krótką skrzynię, bo dół robi się za słaby i nie jedzie toto. Aha... i nie upalaj ;P
-
Wreszcie udało się zrobić kilka fotek mojej płyty wraz z mocowaniami. Przednie mocowania są przyspawane do dolnej belki wzmocnienia czołowego, tylne są przykręcone do tylnych mocowań przednich wahaczy. W tej chwili tylne mocowania to dwa osobne elementy, ale przez zimę (po modyfikacji wydechu) zastąpi je jeden element, który będzie pełnił też funkcję dolnej rozpórki.
Płyta zrobiona jest z PA11 grubości 8 mm z arkusza 1x1 m. Prawie wszystkie wycięte z tego arkusza elementy zostały użyte do wzmocnień oraz przy mocowaniach (wszystkie nakrętki są schowane na równi z powierzchnią płyty. -
Wreszcie udało się
zrobić kilka fotek mojej płyty wraz z mocowaniami.Fajna ta twoja płyta... Ile to to waży?
Starczy mi do amatorek 6mm czy lepiej od razu 8? -
Myślę, że różnica w cenie przy 6 a 8 mm jest żadna, a te 8 mm to jest chyba tak na styk jak w coś walniesz. Szczerze mówiąc, nie wiem czy cieńsza ma sens. Waży toto około 14 kg.