Szarpanie przy przyspieszaniu
-
Witam wszystkich,
Mam nasstępujący problem z moim Tikusiem. Otóż nawalił mi czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym (było o tym trochę na forum). Tico trafiło w ręce elektryka, który wymienił czujnik (wziął go z jakiegoś używanego aparatu) i - wg niego - wyregulował zapłon.
Samochód generalnie działa, ale nie jestem zadowolony, ponieważ podczas przyspieszania Tico szarpie. Jest to szczególnie odczuwalne przy delikatnym naciskaniu pedału przyspieszenia i na początku jazdy. Potem jest jakoś lepiej. Jak go mocno "depnę" to również idzie.
Czy tak objawiać się może źle ustawiony zapłon? Czy może wpływ na to ma fakt, iż w ramach poszukiwania przyczyny wcześniejszych problemów (z czujnikiem) zwiększyłem mu obroty ssania i jałowe? Czy te obroty mają jakikolwiek wpływ na zachowanie przy przyspieszaniu?
A słynne zaworki PCV i EGR - czy one jakoś wpływają na zachowanie samochodu nie na biegu jałowym?Pozdrawiam
-
Witam, a kiedy ostatnio były wymieniane kable WN ?. Miałem podobne problemy z szarpaniem samochodu po wymianie kabli WN wszystko wróciło do normy. Poprzednie kable wytrzymały około 1 roku.
-
Witam
A słynne zaworki PCV i EGR - czy one jakoś wpływają na zachowanie samochodu nie na biegu
jałowym?tak,mozesz miec nierowne obroty,moga spadac i moze lekko szarpac. wszystko to bylo setki razy. opcja szukaj Twoim przyjacielem
Pozdrawiam
-
Witam
tak,mozesz miec nierowne obroty,moga spadac i moze lekko szarpac. wszystko to bylo setki razy.
opcja szukaj Twoim przyjacielemOczywiście, że szukałem na forum. Ale wszędzie wspomina się o tych zaworkach w kontekście biegu jałowego, a ja mam problem przy zwiększaniu obrotów i przyspieszaniu.
Dziś ustawiłem zapłon, kable WN i świece są nowiutkie. Zauważyłem dodatkowo, że gdy zwiększam obroty na luzie, to palące się kontrolki (hamulca i pasów) migotają delikatnie - szczególnie przy wspominanym przeze mnie "delikatnym przyspieszaniu".