PILNIE POTRZEBNA POMOC!! TICO ZGASŁ!!!
-
Pilnie potrzebuje pomocy!!!Tico 97r LPG 105tys km, zgasł w czasie jazdy, przy probie rozruchu rozrusznik obraca ale nie swieci zadna kontrolka ani od akumulat, ani od oleju, wycieraczki nie chodza!!prawdopodobnie jakies spiecie podczas puszczania kierunku ale on tez nie chodzi!!bezpieczniki w skrzynce sprawne, po przekreceniu kluczyka na zaplon brak napiecia na cewce podajacej napieci na aparat zaplonowy!czyli jakas przerwa!wiecie gdzie sa jeszcze jakies bezp od zaplonu?? na forum doczytalem ze to bezp F8 ale który i gdzie??przy -12stopniach trudno znalesc!!pomożcie!!!!!
-
od zaplonu?? na forum doczytalem ze to bezp F8 ale
który i gdzie??przy -12stopniach trudno
znalesc!!pomożcie!!!!!Jeśli nie świecą ci kontrolki w liczniku sprawdź bezpiecznik F7.
Dobrze wyczytałeś,bezpiecznik od zapłonu to F8.
Sprawdź jeszcze bezpieczniki główne są koło zacisku plus akumulatora, w postaci kolorowych przewodów czerwonego i zielonego.Możliwe też że wypięła się jakaś złączka,lub padł styk w stacyjce, ale najpierw sprawdź dokładnie bezpieczniki.
-
Pilnie potrzebuje pomocy!!!Tico 97r LPG 105tys km, zgasł w czasie jazdy, przy probie rozruchu
rozrusznik obraca ale nie swieci zadna kontrolka ani od akumulat, ani od oleju, wycieraczki
nie chodza!!prawdopodobnie jakies spiecie podczas puszczania kierunku ale on tez nie
chodzi!!bezpieczniki w skrzynce sprawne, po przekreceniu kluczyka na zaplon brak napiecia
na cewce podajacej napieci na aparat zaplonowy!czyli jakas przerwa!wiecie gdzie sa jeszcze
jakies bezp od zaplonu?? na forum doczytalem ze to bezp F8 ale który i gdzie??przy
-12stopniach trudno znalesc!!pomożcie!!!!!Pierwsze to sprawdź połączenie masowe akumulatora z karoserią oraz sam akumulator - kontrolka nieodzowna.
-
Jeśli nie świecą ci kontrolki w liczniku sprawdź bezpiecznik F7.
Dobrze wyczytałeś,bezpiecznik od zapłonu to F8.
Sprawdź jeszcze bezpieczniki główne są koło zacisku plus akumulatora, w postaci kolorowych
przewodów czerwonego i zielonego.
Możliwe też że wypięła się jakaś złączka,lub padł styk w stacyjce, ale najpierw sprawdź
dokładnie bezpieczniki.Bezpieczniki w skrzynce sprawdzone-ok a przy akumulatorze jakby padl ty chyba rozrusznik by nie krecil ani swiatla by nie swiecily!!? jak padl styk w stacyjce co uwazam za najprwdopodobniejsze to jak uruchomic bez tego??
-
Pierwsze to sprawdź połączenie masowe akumulatora z karoserią oraz sam akumulator - kontrolka
nieodzowna.Akumulator kreci, swiatla inne niz migacze sa wiec masa dobrze trzyma!
-
Bezpieczniki w skrzynce sprawdzone-ok a przy akumulatorze jakby padl ty chyba rozrusznik by nie
krecil ani swiatla by nie swiecily!!?Niekoniecznie bo przy akumulatorze są dwa główne bezpieczniki
jak padl styk w stacyjce co uwazam za
najprwdopodobniejsze to jak uruchomic bez tego??Proponuję wypiąć kostkę wiązki przewodów idących do stacyjki pod kolumną kierownicy i sprawdzić omomierzem(piszczkiem) czy stacyjka ma przejście(przyłóż jedną końcówkę miernika do przewodu białego z zielonym paskiem a drugą do przewodu czarnego z białym paskiem i przekręć stacyjkę na ON). Można zrobić mostek na tej kostce i spróbować czy zapalą się lampki i inne niedziałające urządzenia. Można też solidnie przylutować mostek na stacyjce pomiędzy wspomnianymi przewodami tylko żeby potem zgasić silnik to będziesz musiał wypinać kostkę.
Kolory przewodów idących od kostki do stacyjki:
Biały z zielonym paskiem - dopływ plusa od akumulatora
Niebieski - plus gdy kluczyk w pozycji ACC i ON (radio zegar zapalnikczka)
czarny z białym paskiem - plus gdy kluczyk w pozycji ON i START (lampki kontrolne, cewka zapłonowa, wycieraczki przednie i tylne, lampa cofania, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej)
żółty z czarnym paskiem - plus gdy kluczyk w pozycji ON (ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa wewnętrzna)
czarny z żółtym paskiem - plus gdy kluczyk w pozycji START (rozrusznik)
-
odpinaj klemy i czysc je i zaczepy od aku. w sc to czesta przypadlosc,moze i ty tak masz.
jak nie to najlepiej elektryk, jak wykluczysz bezpieczniki. ew miernik i jechac po obwodach.