uszkodzenie zapłonu
-
Witam wszystkich i pozdrawiam w Nowym 2008r..
Jestem tu nowy - w pisaniu,bo trochę czytam i mam Ticolota od nowości - r. 2000 - 92kkmproblem pojawia się od niedawna z brakiem iskry,a właściwie zapłonu.Otóz jadę do pracy stawiam autko,wychodzę po kilku godzinach, chcę odpalić i okazuje się, że kręci i nic więcej.Kumpel przyciąga mnie do domu.W garażu zaczynam walczyć...pomiar rezystancji uzwojeń cewki, przewodu WN kopułka - cewka,pomiar napięć na cewce,generatorze impulsów....wszystko ok.czyszczę kopułkę, składam... i o dziwo odpala!!!!
Zadowolony jeżdźę 2 tygodnie i znowu to samo....zastuj.Do garażu i od nowa....walczę...
Dokonuję teraz dodatkowo pomiaru cewki Halla.Oporność bardzo duża - ok 3,5Mohm /powinna mieć ok. 0,5k/ Pomiar w stanie nieodłączonego przewodu od generatora impulsów.Jest mróz -10 C.Co robię teraz?? Biorę suszarkę do włosów i nagrzewam moduł zapłonowy...W trakcie mierzę rezystancję cewki Halla - co mirnik walnął???? -nie.. 1,02kohm. Szybko składam,przekręcam kluczyk - pali z pierwszego...raz, drugi i kolejny..
W ten oto sposób doszedłem co muszę wymienić...Tylko jeśli ktoś mógłby mi pomóc i podpowiedzieć, który element...cewkę Halla, czy generator impulsów /komplet trochę sporo ok.200zł na allegro, a jest po świętach i z kasą krucho/, to byłbym bardzo wdzięczny...
Przepraszam za długą treść, ale nie spotkałem się z postem n/t takiego odpalania ticolotka w zimie..
pozdrawiam...
-
Przepraszam za długą treść, ale nie spotkałem się z
postem n/t takiego odpalania ticolotka w zimie..
pozdrawiam...Polecam zapoznać się z tym:klik
Jeśli się to u ciebie powtórzy, rozepnij cewkę Halla od modułu zapłonowego i sprawdź samą cewkę.
Prawdopodobnie masz uszkodzony sam moduł zapłonowy ( są zamienniki np z mazdy cena ok 130 zł.) -
Polecam zapoznać się z tym:klik
Jeśli się to u ciebie powtórzy, rozepnij cewkę Halla od modułu zapłonowego i sprawdź samą cewkę.
Prawdopodobnie masz uszkodzony sam moduł zapłonowy ( są zamienniki np z mazdy cena ok 130 zł.)Dzięki anel - super pomoc -
Połączenie Halla - moduł mam zaklejone, bo były pozrywane gwinty i nie chciałem tego rozwalać.
A poza tym wypadkowa rezystancja układu połączonego i tak jest mniejsza od najmniejszej znajdującej się oporności w tym układzie. I przy moim pomiarze powinno być mniej niż 450 ohm, a nie ileś tam Mega...I to wskazywało by na uszkodzenie czujnika - ale przy indukcyjnym, to mało prawdopodobne, aby była taka zmiana oporności cewki.
Tak więc jak prognozujesz, pozostaje moduł....
A może miałem złe wskazania, bo był np:włączony zapłon, a dokonywałem pomiaru R.. Nieraz się walnie gafę...
Dziś jeździłem, ale dla pewności muszę to sprawdzić jeszcze raz...Fajnie, że wiem, że nadaje się od Mazdy...