Zawór PCV
-
Witam !!!
Od jakiegoś czasu miałem problem z pracą silnika na wolnych obrotach. Problem polegał na tym, że silnik pracował nieregularnie (szarpał) i na reduktorze nie udawało się nastawić wyższych obrotów. Na pierwszy strzał poszły przewody WN, później świece, kopułka i palec rozdzelacza jednak efekt tych wymian był raczej mizerny. Ostatnio podczas przeglądu w garażu zauważyłem, że po wyjęciu wskaźnika poziomu oleju z otworu wydostają się spaliny. Trochę się tym zmartwiłem, że przy 82kkm silnik się rozsypuje, ale na szczęście zainteresowałem się zaworkiem PCV i okazało się że jest zablokowany, tzn. nie puszcza ani w jedną ani w drugą stronę. Po jego wymianie silnik znów pracuje jak dawniej a po spalinach z miski olejowej nie ma śladu. Jeśli ktoś z Was ma podobne objawy pracy silnik na biegu jałowym to polecam sprawdzić działanie tego zaworka. Można to zrobić w prosty sposób: ściągnąć czarny wąż z prawej strony (patrząc od przodu) pokrywy zaworów i przy pracującym silniku przytknąć palec. Jeśli wyczuje się pulsacyjne podciśnienie (palec wciąga do środka węża) to można sądzić, że zawór jest OK.
Pozdrawiam,
Witek -
ile ten zaworek kosztuje?
-
ile ten zaworek kosztuje?
Ja dałem 18 PLN ale jakby poszukać to można dostać kilka zł taniej.
-
Ja dałem 18 PLN ale jakby poszukać to można dostać kilka
zł taniej.a gdzie on sie dokladnie znajduje?
-
a gdzie on sie dokladnie znajduje?
Patrząc od przodu to po prawej stronie pod obudową filtra powietrza. Jest tam taki gruby czarny przewód gumowy z trzema końcami. Jeden koniec jest nasadzony na pokrywę zaworów, drugi do obudowy filtra powietrza a na jego trzecim końcu jest ten zawór.
-
Dołączam jeszcze zdjęcie zaworu PCV (to ten widoczny między pokrywą zaworów a pompą paliwa
Witek