usprawnienie regulatora wysokości świecenia świateł
-
a ja postanowiłem dokonać małej zamiany regulatora świateł. jeżeli ktoś go używa to być może czasem się irytuje, że na trasie nie widać który poziom jest ustawiony. dawcą jest regulator od chevroleta aveo z 2009 bo chyba najlepiej pasuje obudowa a widać cyferki i położenie pokrętła.
zatem po zdobyciu dawcy najprostszą rzeczą jest wymiana wewnętrznej płytki. można zostawić oryginalną ale trzeba dokonać pewnych zmian zasilania regulatora.
przy wymianie płytki trzeba przekręcić pokrętło z plastikowym światłowodem oraz wykręcić trzeba ogranicznik pokrętła (to jest zalutowana śrubka). nowe pokrętło ma inaczej wycięte ograniczniki i nie będą pasować. ale jeśli pozbędziemy się tej śrubki to i tak nowe pokrętło zatrzymuje się w odpowiednich miejscach a przynajmniej u mnie tak jest (ograniczniki pokrętła zatrzymują się na nóżkach potencjometru). lekko trzeba ściąć górę i dół płytki patrząc od przodu. różnica polega na tym, że płytka z tico jest ok 2mm za długa i czołówka lekko odstaje ale jest też ok 2mm za niska, ale to na szczęście nie przeszkadza.
w moim przypadku jako podświetlenie jest wlutowana dioda szerokokątna z rezystorem 0.6 zamiast żaróweczki która świeci równie mocno a trochę mniej prądu ciągnie. niestety miałem tylko diodę białą a kapturek barwiący jest w nieco innym odcieniu ale jak tylko dostanę zieloną diodę to i to zmienię.
i na koniec żeby już wpasować regulator w szczelinę w samochodzie trzeba ją lekko naciąć np od góry ok 2mm na szerokość nowej obudowy i po zawodach.
niby bzdura ale w końcu nie muszę zgadywać "jaka to pozycja". -
Niezły opis.
Swojego regulatora od nowości w sumie nie ruszałem nawet.
Kiedyś musze tam zaglądnąć.
Używam żarówek H4 Philips +50% białe i fajnie świecą zdecydowanie lepiej niż normalne.