Problem rano z odpaleniem
-
cewki halla nie brałem pod uwagę, ale może to też dobry trop, jeśli moduł nie pomoże to będę
pamiętał że masz w posiadaniu. Thx.Sprawę cewki czujnika indukcyjnego możesz wyjaśnić samodzielnie(5 min),sprawdzając zwykłym miernikiem elektrycznym jej rezystancję,która powinna wynosić 425-505 om.
-
Ja bym cewke halla zostawil na koniec (i tak zrobilem rok temu).
Co było powodem takiej Twojej decyzji? Przecierz sprawdzenie rezystancji cewki zwykłym miernikiem,to sprawa bardzo prosta,dająca informację,wpływającą na konieczność zakupu dość drogiego modułu.
-
Wytłumaczcie mi jedno, zwracam się do wszystkich, co Wy nazywacie "modułem". Z tego co ja wiem to nie ma czegoś takiego w układzie zapłonowym Tico.
-
Wytłumaczcie mi jedno, zwracam się do wszystkich, co Wy
nazywacie "modułem". Z tego co ja wiem to nie ma
czegoś takiego w układzie zapłonowym Tico.Jest:
-
Jest:
no właśnie - potocznie nazywany.
Nie ma też czegoś takiego jak czujnik Halla - jest to czujnik indukcyjny.Z takiego nazewnictwa wychodzą później różne nieporozumienia. Np. klient ma uszkodzony rozrusznik i twierdzi że trzeba w nim wymienić "bendix". On przywozi rozrusznik ja w tym czasie załatwiam trudno dostępny do tego modelu sprzęgiełko tzw "bendix". Okazuje się jednak że on bendixem nazywa włącznik elektromagnetyczny. Kto mi zapłaci za zakupioną część do samochodu który jest już na naszym rynku zabytkiem i cżęści są trudno dostępne i drogie?
-
no właśnie - potocznie nazywany.
Nie ma też czegoś takiego jak czujnik Halla - jest to
czujnik indukcyjny.To nie jest czujnik indukcyjny.
To jest czujnik Halla, bez układu wzmacniającego , a więc cewka halla.
Wzmacniaczem jest generator impulsów , a całość wzasadzie możemy nazwać Halotronem.
zapoznaj się z tym:hallotron -
no właśnie - potocznie nazywany.
Nie ma też czegoś takiego jak czujnik Halla - jest to czujnik indukcyjny.
Z takiego nazewnictwa wychodzą później różne nieporozumienia. Np. klient ma uszkodzony
rozrusznik i twierdzi że trzeba w nim wymienić "bendix". On przywozi rozrusznik ja w tym
czasie załatwiam trudno dostępny do tego modelu sprzęgiełko tzw "bendix". Okazuje się
jednak że on bendixem nazywa włącznik elektromagnetyczny. Kto mi zapłaci za zakupioną część
do samochodu który jest już na naszym rynku zabytkiem i cżęści są trudno dostępne i drogie?Jestes 1 znaną mi osobą, która nie wie w tico ( nie mówie o laikach) czym jest moduł i cewka halla. To określenie usłyszysz w każdym warsztacie, a także znajdziesz części pod tymi nazwami
-
To nie jest czujnik indukcyjny.
To jest czujnik Halla, bez układu wzmacniającego , a więc cewka halla.
Wzmacniaczem jest generator impulsów , a całość wzasadzie możemy nazwać Halotronem.
zapoznaj się z tym:hallotron
Ja to wszystko rozumiem i wiem na jakiej zasadzie działa ale mnie chodzi tylko i wyłącznie o nazewnictwo stosowane przy sprzedaży/kupnie danej części.
-
Ja to wszystko rozumiem i wiem na jakiej zasadzie działa ale mnie chodzi tylko i wyłącznie o
nazewnictwo stosowane przy sprzedaży/kupnie danej części.Tak jak pisze Słowik, nazwy moduł/generator impulsów są używane zamiennie, choć tak jak mówisz w pełni fachowa i odpowiadająca prawdzie jest tylko ta druga nazwa.
-
Nie ma też czegoś takiego jak czujnik Halla - jest to czujnik indukcyjny.
Wg.katalogu ten czujnik indukcyjny nazywa się cewką czujnika.
Z takiego nazewnictwa wychodzą później różne nieporozumienia. Np. klient ma uszkodzony
rozrusznik i twierdzi że trzeba w nim wymienić "bendix". On przywozi rozrusznik ja w tym
czasie załatwiam trudno dostępny do tego modelu sprzęgiełko tzw "bendix". Okazuje się
jednak że on bendixem nazywa włącznik elektromagnetyczny. Kto mi zapłaci za zakupioną część
do samochodu który jest już na naszym rynku zabytkiem i cżęści są trudno dostępne i drogie?Z podanego przez Ciebie przykładu,wg katalogu "bendix" to "zespół sprzęgający" a "włącznik elektromagnetyczny" w katalogu nazwano "elektromagnesem kmpl".
Całkowicie się z Tobą zgadzam Zawsze w miarę możliwości staram się stosować właściwe nazewnictwo,uznając że tylko w taki sposób można się dogadać w konkretnych sprawach technicznych.
Wiem ile jest różnych nazw tego samego elementu w motoryzacji,staram się stosować nazewnictwo przyjęte w katalogu części zamiennych wydanych przez producenta (wiem że nie wszyscy mają do niego dostęp),podpierając się nr katalogowymi.I tak np. w wypadku modułu(nazwa ta jest potocznie używana nawet w literaturze fachowej).Wg. katalogu część ta, to ZESPÓŁ ZAPŁONOWY nr katalogowy 33370A78B00-000.
Zbudowany on jest z rezystorów i tranzystora końcowego(dokładnie wyjaśnić działanie tego elementu układu zapłonowego potrafią zlosnikiowi elektronicy).