Jak miałem płaskie markowe Valeo ze wskaźnikiem zużycia to były super, później założyłem płaskie jakieś tanie i była kupa, szybko zmieniłem na zwykłe.
Wprawdzie nie w Tico, ale to bez różnicy.
max69
@max69
Najnowszy post utworzony przez max69
-
RE: Płaskie wycieraczki czy warto?
-
RE: opony zimowe w Tico - tak czy nie?
Nie warto. Tico ma
wąskie kapcie i po śniegu ciągnie tak jak inne na zimówkach.Bullshit
-
RE: Jak ma być obrócony zawór PCV ?
Może dlatego, że
już go znasz?Jest jak by to powiedzieć bardziej bezobsługowy, ma mniej słabych punktów i nie wymaga jakiejś szczególnej dbałości, poza regularną wymianą typowych części eksploatacyjnych: olejów, klocków hamulcowych itp. Silnik też japoński, tyle, że wymaga jedynie regulacji zaworów płytkami co 150 tys. km i to wszystko co w nim jest do okresowego regulowania.
oświetlenia tablicy, masz rację - dojście wredne, ale jeśli chodzi o światło cofania
czy przeciwmgielne, moim zdaniem, nie ma żadnych problemów.W przypadku, gdy końcówki żył kabli zamieniły się w zielony proszek - to jest problem. Musiałem kilka cm ucinać i łączyć, a ciasno było.
Coś musi być nie
tak, bo u mnie(i innych) pracował bezproblemowo.Silnik po drobnej modyfikacji pracuje u mnie bezproblemowo. Obroty równiutkie, z mocą w pełnym zakresie obrotów żadnych problemów, sprężanie po 13 bar, dynamika bdb
To tylko świadczy o
małej dbałości o samochód przez poprzedniego właściciela. Ja po zakupie
Tico(używanego), jeździłem i nie miałem żadnych większych problemów i jakiejś
dodatkowej pracy.Też mógłbym jeździć i nie naprawiać wszystkiego na raz, ale lubię mieć wszystko sprawne w 100%.
-
RE: Dławienie się z górki.
Przy gaźniku jest coś takiego jak zawór hamowania silnikiem (Trzeciak str. 109), więc może on szwankuje. Silnik wprawdzie nie rozpędza auta w czasie hamowania silnikiem, ale nie jest rozłączony z napędem, pracuje, pobiera paliwo i wszelkie nierównomierności jego pracy mogą się odbijać na napędzie.
To nie układ wtryskowy, gdzie podczas hamowania silnikiem zużycie paliwa wynosi 0,0 l. -
RE: Jak ma być obrócony zawór PCV ?
Nie wygląda na zaniedbany. Dwa poprzednie jakie oglądałem owszem były. Ten ma 10 lat i 97 tys. przebiegu, więc niedużo. W komorze silnika również nie jest źle, żadnych wycieków, w kabinie w porządku, więc nie można powiedzieć, że jest wyjątkowo zaniedbany. Za długo pewnie jeździłem samochodami co tu ukrywać - wyższej jakości, więc pewnie ten typ jak ma tak ma.
-
RE: Jak ma być obrócony zawór PCV ?
Łatwiej mi się serwisuje Opel Vectra A z turbodieslem isuzu i to zarówno nadwozie jak i silnik. Wymiana tarcz hamulcowych jest w oplu znacznie prostsza, nie zdarzają się przerdzewiałe zbiorniki paliwa, dostęp do instalacji oświetlenia tablicy, czy świateł cofania i przeciwmgłowego jest bajecznie prosty, w Tico -masakra, nawet w maluchu było lepiej. Przewody hamulcowe czy paliwowe strach dotknąć takie pordzewiałe. W ogóle korozja hamulców jest niesamowita, choć podłoga w dobrym stanie, progi też nienajgorsze.
Ten zaworek PCV o który pytałem musiałem pominąć, bo nawet ze sprawnym silnik chodzi źle.
Mam też sporo masełka pod korkiem i pokrywą zaworów, ale oleju nie przybywa i płynu chłodniczego nie ubywa. Az takie niedogrzanie przy dojazdach 7-8 km w jedną stronę ? Jedynie w Trabancie z gaźnikowym silnikiem Polo 1.1 pojawiało się trochę masełka, ale niewiele. W Astrze 1.4 60KM nie było tego ani grama, w turbodieslu też nie ma nic, a dojazdy cały czas te same (7-8 km).
Na razie tyle, bo czeka mnie robota przy Tico (przy żadnym tyle się nie narobiłem co tu).
Do pracy i tak dojeżdżam Vectrą - dojazd wychodzi mnie taniej niż Tico, którym jeździ żona. -
RE: Co dziś "dłubałem" w Tico edycja 3
Wymieniłem zbiornik paliwa.
Mimo traktowania przez 3 dni WD40 - 2 śruby ukręcone (te z brzegu nadwozia) trzeba było rozwiercać i wydłubać. Dało się wkręcić nowe bez przegwintowywania.
Zbiornik był kompletny z osprzętem, ale kable czujnika paliwa miał za krótkie, musiałem sztukować i łączyć na stałe bez wtyczki, która też nie pasowała.
Swoją drogą nawet maluch miał zbiornik lepszej jakości, nie przeciekał po 10 latach. -
RE: OBROTOMIERZ ELEKTRONICZNY
Trzeciak napisał,
że silnik w Tico kręci się do 5500 obr/minNapisał, że przy 5500 Tico ma moc maksymalną a to co innego niż obroty maksymalne.
-
RE: Stacja benzynowa na której tankujemy - ankieta
OstrzeszówSTATOILul. Gen. Sikorskiego*ON
-
RE: Dmuchawa słabo dmucha
U mnie zacierała się oś wentylatora. Wymontowałem wentylator i zadałem oleju, tak aby się dobrze rozprowadził. Od tego czasu spokój.