@Kamilss napisał w Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora):

Dziękuję wszystkim za rady i pomoc zacznę od wyciągnięcia termostatu i zobaczę co będzie się działo.

Jeżeli po wyjęciu termostatu opisywane przez ciebie objawy by ustąpiły to oznaczałoby, że uszkodzony jest termostat, który nie otwiera się dostatecznie w nagrzanym silniku. Z tym, że jak wyjmiesz termostat to pewnie będzie ciekło ze złącza obudowy termostatu - będziesz musiał czymś to złącze uszczelnić (płaska uszczelka, duży oring itp).

Na forum opisywano przypadki wadliwie działających nawet nowych termostatów (głównie dotyczyło to zamienników) dlatego aby mieć 100 % pewność co do sprawności termostatu można zmierzyć temperaturę jego otwarcia w naczyniu z gorącą wodą.

Tu masz szczegółowy opis sprawdzenia.
DSCN2765.JPG

Jeżeli będziesz montować termostat to zwróć uwagę aby włożyć go właściwą stroną i z zaworkiem odpowietrzającym w pozycji u góry

DSCN2764.JPG

Na dużym obiegu .Jeszcze myślę nad zmianą pompy wody i wiadomo rozrządu bo to nie są jakieś duże koszta kupię też jak wspomniałem wcześniej nowy termostat czujnik i przekaźnik

Jeżeli chodzi o pompę wody to jej wymiana raczej nie rozwiąże problemu. Tak jak już pisał Leo musiałby się np. ukręcić wałek pompy co praktycznie nie jest realne. Bardziej już można sobie wyobrazić poluzowanie wirnika (łopatek) na wałku pompy wskutek wady fabrycznej.

DSCN2766.JPG

Mogłoby się też zatrzeć łożysko pompy choć nie słyszałem o takim przypadku ale wówczas miałbyś już awarię rozrządu.

Z innych bardziej prawdopodobnych rzeczy mogłyby się przytkać kanały w bloku silnika dochodzące do pompy. Ale żeby do tego doszło to nie wiem ile i jak długo ktoś musiałby lać środki uszczelniające czy zamiast płynu chłodniczego lać wodę z kranu itd.

Wymiana termostatu lub jego sprawdzenie działania jak najbardziej.

Wymiana (lub sprawdzenie) czujnika temperatury przy termostacie też może być kluczowa.
Działanie czujnika temperatury przy termostacie możesz sprawdzić podobnie jak termostat z tym, że mierzysz temperaturę przy której zwierane są styki czujnika (właściwie jest to wyłącznik termiczny). Zwieranie styków możesz sprawdzić np. omomierzem, które powinno następować w temperaturze 93 C.

Jeżeli chodzi o przekaźnik chłodnicy to w zasadzie działa prawidłowo chyba, że rzeczywiście styki przekaźnika się sklejają ale aby stwierdzić, że tak jest wystarczy stuknąć w przekaźnik - jeżeli styki się rozłączą i przestanie pracować wentylator to faktycznie styki się sklejają i trzeba przekaźnik wymienić.

Jeszcze wypłukałbym chłodnicę bo jeśli jest zanieczyszczona (środkami uszczelniającymi, kamieniem kotłowym) to schładzanie wentylatorem silnika trwa długo lub nawet się nie kończy w zależności od temperatury zewnętrznej, prędkość jazdy itp. Skuteczność chłodzenia zależy też od konstrukcji chłodnicy. Dostępne obecnie w sprzedaży zamienne chłodnice aluminiowe gorzej odprowadzają ciepło od fabrycznych Daewoo Motor / GM. Po wymianie kiedyś cieknącej oryginalnej chłodnicy na aluminiową zauważyłem że wentylator znacznie częściej się załączał i dłużej pracował. Obecnie od wielu już lat eksploatuję bardzo dobrą chłodnicę GM z lamelami (żeberkami) chyba cynowanymi. Dawniejsze chłodnice Daewoo Motor miały miedziane lamele malowane na czarno i były bardziej podatne na korozję.